Stránka 1 z 2
zapojenie radia
Napsal: pon dub 10, 2006 08:23
od gogo
moze mi niekto poradit, ako zapojit radio (sony)?
Uz som ho tam mal, zapajal som ho sam, no isiel som podla planu. Bohuzial uz nemam ten papier a nechcem nieco dovrzat. Pri vyberani sa mi totiz niektore kable odpojili a pre istotu nechcem nieco odpalit, alebo tahat pomaly baterku:
- repraky niesu problem
- na radiu 5 vyvodov:
- CIERNY - jasna kostra
- MODRY- bol zaslepeny, takze ho asi netreba
- CERVENY - plus, ale odkial ho brat? zo skrinky, klucika, alebo priamo zo zdroja?
- ZLTY - tiez plus, mam pocit, ze bol spojeny s cervenym? preco?
- ORANZOVY - asi ovladanie elektromot.anteny, cize nepotrebujem
co ak sa mi antena opiera o kostru? nebude to tahat baterku?, lepsie to hra, ked cela karoseria plni funkciu anteny:)
...v takomto zapojeni mi to hra (zlty spolu s cervenym), no obavam sa staleho odberu, a ci mi to vytaha baterku za tyzden, alebo mesiac???
Napsal: pon dub 10, 2006 08:28
od Roman
Dva napajacie su pre to, lebo jeden sa zapaja na stale napatie a druhy cez spinaciu skrinku, aby sa radio vyplo po vypnuti kluca. Antena je spojena s kostrou, ale iba tienenie, zivy kabel, ktory je vlastne antena sa s kostrou spojit nesmie.Co sa tyka odberu, musis to zmerat, ale u slusnych radii by malo byt jedno ci su spojene spolu, alebo jeden cez spinacku.
Re: zapojenie radia
Napsal: pon dub 10, 2006 08:29
od Myso
gogo píše:moze mi niekto poradit, ako zapojit radio (sony)?
Uz som ho tam mal, zapajal som ho sam, no isiel som podla planu. Bohuzial uz nemam ten papier a nechcem nieco dovrzat. Pri vyberani sa mi totiz niektore kable odpojili a pre istotu nechcem nieco odpalit, alebo tahat pomaly baterku:
- repraky niesu problem
- na radiu 5 vyvodov:
- CIERNY - jasna kostra
- MODRY- bol zaslepeny, takze ho asi netreba
- CERVENY - plus, ale odkial ho brat? zo skrinky, klucika, alebo priamo zo zdroja?
- ZLTY - tiez plus, mam pocit, ze bol spojeny s cervenym? preco?
- ORANZOVY - asi ovladanie elektromot.anteny, cize nepotrebujem
ten zlty je tusim zaloha pamate, aby sa nevymazalo nastavenie, ak mas napajanie brane od spinacej skrinky (v novsich autach co maju na radio polohu kluca). modry je telephone mute, na handsfree sadu.oranzovy asi to ovladanie ext. zariadeni, ako antena zosilovac...
Re: zapojenie radia
Napsal: pon dub 10, 2006 08:40
od Brandy
Myso píše:ten zlty je tusim zaloha pamate, aby sa nevymazalo nastavenie, ak mas napajanie brane od spinacej skrinky (v novsich autach co maju na radio polohu kluca). modry je telephone mute, na handsfree sadu.oranzovy asi to ovladanie ext. zariadeni, ako antena zosilovac...
Presne tak. A co se tyce odberu, tak pokud sundas ten panel, odber klesne temer na nulu. Takze pokud nenechavas panel v aute, klidne zapoj zlutej i cervenej na stale napeti. Jinak tusim, ze u sony to ma minimalni odber i s panelem. Pro jistotu to zmer.
Napsal: pon dub 10, 2006 10:01
od denis
Tak to prrr. Jen staré modely Sony papaly málo-nové s tatrankou zlikvidují starší baterku za 4 dny stání. Jinak ostatní platí-jeden trvale na 12V jako záloha paměti, další na spínačku-dají se nechat oba spolu na trvalých 12V. Normální spotřeba průměrného rádia bez tatranky je 30-60mA. Sony s tatrankou a debilním modem kdy vše bliká jako orloj je 350mA i více a to je neslučitelné se životem autobaterie.
Napsal: pon dub 10, 2006 11:13
od gogo
az doteraz mi bolo vsjo jasno.
Teraz ma Denis trochu zmiatol, co myslis tou tatrankou? A aky blikaci mod mas na mysli? Ja mam myslim take radio ako Brandy. Teraz z hlavy neviem model, ale je tam RDS a pod, 4x35W výstupy, odnímací panel, na paneli vpravo hore 6 pameti v dvoch radoch po 3, v pravo dole 4-poloh ovl. turbo bass.....Ale nemyslim si zeby mi brutalne zralo bateriu.
Napsal: pon dub 10, 2006 11:18
od Tomik
stručne a jednoduse,kup si dvojlinku,a od baterky natahni privod + a - a zapoj si to rovnou do radia,je to to nejlepsí co se muze udelat,protože je tam hlavně minimalní rusení a stopro napeti.
Napsal: pon dub 10, 2006 11:30
od Brandy
Tatranka se rika tomu odnimatelnymu panelu. Jinak ted mam Panasonic. Meril jsem to takovym tim multimetrem za 150 Kc. S panelem to neco ukazovalo (uz nevim kolik), bez panelu to ukazuje nulu. Driv jsem mel Sony. To jsem nemeril, ale po stisknuti tlacitka off na displayi nesvitilo vubec nic. Mel jsem to zapojeny porad a baterka se nevybijela. Jinak, mam to napojeny na zapalovac a je to bez problemu.
Napsal: pon dub 10, 2006 11:34
od denis
Jojo, nevím jak to kolegové z USSR dokázali, ale ze zapalovače rádio na rozdíl od š120 není rušeno. Jak píše Tom je to ideální, jen k baterce flákni pojistku, abys to případně neměl s ohňovými efekty.
Tatranka=odnímatelný panel
Napsal: pon dub 10, 2006 19:16
od Roman
To Denis, ak povazujes 60mA za normalnu spotrebu, tak zbohom. Dnesny Passat ma povoleny max kludovy odber do 40 mA. T.j. vsetko dohromady aj s radiom.Ja som predaval radia pred cca 8 rokmi a radio so 45mA kludoveho odberu bol nekonecny problem.
Napsal: pon dub 10, 2006 19:33
od Dusan
"Jojo, nevím jak to kolegové z USSR dokázali, ale ze zapalovače rádio na rozdíl od š120 není rušeno. "
No skodofku sem netahaj hlavne 120 tam je ta elektrika totalne v prdeli
Napsal: úte dub 11, 2006 05:30
od gogo
skodovka ma aj nejaku elektriku?
.....raz sme mali navstevu z rakuska a strasne sa tomu autu cudovali (sluzobna referentska 120ka) , a nezabudnem na slova jedneho z nich. To auto ma pri jazde taky zvuk, akoby sa trapilo aj dolu kopcom.......to len tak na okraj, co mi utkvelo v spomienkach na casy minule
Napsal: úte dub 11, 2006 06:45
od denis
Roman píše:To Denis, ak povazujes 60mA za normalnu spotrebu, tak zbohom. Dnesny Passat ma povoleny max kludovy odber do 40 mA. T.j. vsetko dohromady aj s radiom.Ja som predaval radia pred cca 8 rokmi a radio so 45mA kludoveho odberu bol nekonecny problem.
Žij si v blahém opojení, ale tato spotřeba je opravdu normální-nikdy jsem neřekl že je normální vůči baterce. Jak jsem již psal, rádio je většinou zdroj problémů při vybíjení baterie. Passat je trochu něco jiného, navíc používá většinou svůj typ rádia, pokud si tam člověk nedá své rádio,proto je ta spotřeba minimální a navíc má naddimenzovanou baterku, která taky udělá své. Zkus si někdy změřit odběr u Mercedesu ML, kterému říkám "elektrárna" a budeš se divit, co dokáží i renomovaní výrobci automobilů.
Psal jsem navíc rozmezí 30-60mA ale to je fuk. Když k tomu člověk připočítá imobilizér+alarm+centrál s dálkou, vyleze to na těch 60mA hravě a pak to není to pravé ořechové.
Napsal: úte dub 11, 2006 06:56
od Myso
denis píše:Zkus si někdy změřit odběr u Mercedesu ML
potom ako prejde riadiaca jednotka do rezimu sleep alebo predtym???
Napsal: úte dub 11, 2006 07:13
od denis
No, než vše umře raději neměřit-to kvatum serv pro každou kravinu udělá své...