ekonomické otáčky
Napsal: ned dub 09, 2006 20:00
V jakých otáčkách je na rovině nejnižší spotřeba?
2104
1300ccm
LPG
4Q
2104
1300ccm
LPG
4Q
otacky nevim, bo muj stroj otackomer nema a tvuj v zakladu taky ne, ne? Ale na 4. kvalt, kdyz sem jezdil tak tech 100, tak sem jezdil za 7.2 v lete. Niz sem se nedostal. Dulezita je maximalni mozna plynulost jizdy. Inac to nema smysl nejak extra sestrit. Na 2. kvalt tak 50, na 30 kvalt 70 - 80 a pak zbytek. Zalezi na situaci. Hlavne ne brzda-plyn.Pavel04 píše:V jakých otáčkách je na rovině nejnižší spotřeba?
2104
1300ccm
LPG
4Q
No nejmenší měrná spotřeba paliva by měla být v oblasti otáček nejvyššího točivého momentu.Tedy nejpříznivější poměr toho abych někam jel rozumně dlouho s roumnou spotřebou.Čili u tvého auta by to mělo být tak těch 3200 ot/min,čili tak těch 80km/h na čtyřku.ale samozřejmě když pojedeš s prázdným autem po rovině tak 55-60km/h tak musíš jít pod 7l/100.Úplně nejmenší spotřeba je při nejnižších možných otáčkách kdy ještě není motor podtočený.Ale z logiky věci je celkem zřejmé,že když v praxi pojedeš po státovce šedesátkou tak tě nebudou mít ostatní asi rádi...Pavel04 píše:V jakých otáčkách je na rovině nejnižší spotřeba?
2104
1300ccm
LPG
4Q
Ve městě běžně na pětku 60 km/h...chce to jemně zacházet s plynem...Pavel04 píše:no jasne ctyrka ve meste de, ale nevedel sem, jestli tam nejsou neekonomicky nizke otacky... (pokud to de)
Tak to je přesnýPool píše:.... A věřím že na spotřebu pojedeš jenom do chvíle, než se ti na záda přilepí první Škodovka... ta se bude chtít dostat před tebe a je po spotřebě... (tak to alespoň funguje u mně)
Když se podíváš do brzdového diagramu motoru 2105, najdeš tam tři základní křivky - naměřenou křivku krouticího momentu závislou na otáčkách, dále pak vypočítanou křivku výkonu motoru (z hodnot krouticího momentu a otáček) a křivku specifické spotřeby paliva. Třetí jmenovaná přímo vypovídá o tom, při jakých otáčkách je nejvhodnější motor provozovat.Pavel04 píše:no jasne ctyrka ve meste de, ale nevedel sem, jestli tam nejsou neekonomicky nizke otacky... (pokud to de)
Tohle je myslím základ pro úspornou jízdu z karburátorem. Jsem jezdil se stříkačkou (felicie, fabie) a potom jsem přesednul do 2105. Při stejném stylu zacházení s plynem si lejdyna vzala i dvanáct litrů Při trošku citlivějším zacházení jsem to srazil na devět (teda letos v zimě si to bralo přes deset, ale holt byla zima i v Praze). Jezdím jenom po Praze.Marek píše:Umíš-li zacházet s pedálem akcelerátoru citlivě a motor pracuje ve správných otáčkách, spotřeba paliva je mnohdy až překvapující.
To je základ pro úspornou jízdu obecně - bez ohledu na systém plnění. Jediný rozdíl, ovšem zásadní, je v tom, že vstřikování řízené pomocí CPU má nesrovnatelně přesnější dávkování paliva (zejména zastudena) a řízení předstihu a tudíž spotřeba je malinko jinde. Pravidla jízdy jsou pro všechny motory stejná.tek píše:Tohle je myslím základ pro úspornou jízdu z karburátorem. Jsem jezdil se stříkačkou (felicie, fabie) a potom jsem přesednul do 2105. Při stejném stylu zacházení s plynem si lejdyna vzala i dvanáct litrů Při trošku citlivějším zacházení jsem to srazil na devět (teda letos v zimě si to bralo přes deset, ale holt byla zima i v Praze). Jezdím jenom po Praze.Marek píše:Umíš-li zacházet s pedálem akcelerátoru citlivě a motor pracuje ve správných otáčkách, spotřeba paliva je mnohdy až překvapující.