Stránka 1 z 1

ekonomické otáčky

Napsal: ned dub 09, 2006 20:00
od Pavel04
V jakých otáčkách je na rovině nejnižší spotřeba?
2104
1300ccm
LPG
4Q

Re: ekonomické otáčky

Napsal: ned dub 09, 2006 20:41
od JmJ
Pavel04 píše:V jakých otáčkách je na rovině nejnižší spotřeba?
2104
1300ccm
LPG
4Q
otacky nevim, bo muj stroj otackomer nema a tvuj v zakladu taky ne, ne? :-) Ale na 4. kvalt, kdyz sem jezdil tak tech 100, tak sem jezdil za 7.2 v lete. Niz sem se nedostal. Dulezita je maximalni mozna plynulost jizdy. Inac to nema smysl nejak extra sestrit. Na 2. kvalt tak 50, na 30 kvalt 70 - 80 a pak zbytek. Zalezi na situaci. Hlavne ne brzda-plyn.

Napsal: ned dub 09, 2006 20:48
od Tomik
pavel 04 ma už naslapleho kombika,ten už tam ma vsechno

Re: ekonomické otáčky

Napsal: ned dub 09, 2006 20:49
od Nulašestka
Pavel04 píše:V jakých otáčkách je na rovině nejnižší spotřeba?
2104
1300ccm
LPG
4Q
No nejmenší měrná spotřeba paliva by měla být v oblasti otáček nejvyššího točivého momentu.Tedy nejpříznivější poměr toho abych někam jel rozumně dlouho s roumnou spotřebou.Čili u tvého auta by to mělo být tak těch 3200 ot/min,čili tak těch 80km/h na čtyřku.ale samozřejmě když pojedeš s prázdným autem po rovině tak 55-60km/h tak musíš jít pod 7l/100.Úplně nejmenší spotřeba je při nejnižších možných otáčkách kdy ještě není motor podtočený.Ale z logiky věci je celkem zřejmé,že když v praxi pojedeš po státovce šedesátkou tak tě nebudou mít ostatní asi rádi... :wink:

Napsal: ned dub 09, 2006 21:24
od Majo
pri motoroch 1300 je to prave od tych 3200 do 3800 otacok. Presne ako pisal kolega hore. Pri maxime krutaku minimalna spotreba

Napsal: pon dub 10, 2006 06:41
od Pavel04
OK tak to se celkem divim, to je v meste dvojka, trojka, urcite ne ctyrka :idea: diky, me se tmu nechtelo ani verit

Napsal: pon dub 10, 2006 07:22
od čmelák
kludne mozes ist na 4ke po mesta 50 nic sa nestane
a spotreba neni od toho ake mas otacky ale skor kolko mackas tam ten pedal[/b]

Napsal: pon dub 10, 2006 07:40
od Jozef Matuška
možno mi kecá otáčkomer ale u mna ukazuje na štvorke pri 100 km/hod 3400 ot. inak pri tejto rýchlosti plynulá jazda 7 litrov bez problémov.2105

Napsal: pon dub 10, 2006 17:55
od Pavel04
no jasne ctyrka ve meste de, ale nevedel sem, jestli tam nejsou neekonomicky nizke otacky... (pokud to de) :roll:

Napsal: pon dub 10, 2006 18:09
od Nulašestka
Pavel04 píše:no jasne ctyrka ve meste de, ale nevedel sem, jestli tam nejsou neekonomicky nizke otacky... (pokud to de) :roll:
Ve městě běžně na pětku 60 km/h...chce to jemně zacházet s plynem...

Napsal: pon dub 10, 2006 18:48
od Pool
Vem si příklad ze závodu o nejnižší spotřebu (Ekonomy Tour nebo tak nějak) četl jsem o tom něco a tam se jezdí stylem 40 km/h a 1000 ot/min, do kopců tak 1200 ot/min, 1500 už je moc... :lol: Spotřeba kolem 3l/100km. Je to extrém...
Jenže jak už psali, když se budeš na okrsce loudat 40 km/h tak si všichni budou ťukat na čelo, nebo tě nejspíš sestřelí nějakej magor v BMW/Audi. Chce to najít kompromis. A věřím že na spotřebu pojedeš jenom do chvíle, než se ti na záda přilepí první Škodovka... ta se bude chtít dostat před tebe a je po spotřebě... :lol: (tak to alespoň funguje u mně)

Napsal: pon dub 10, 2006 20:53
od jm3
Pool píše:.... A věřím že na spotřebu pojedeš jenom do chvíle, než se ti na záda přilepí první Škodovka... ta se bude chtít dostat před tebe a je po spotřebě... :lol: (tak to alespoň funguje u mně)
Tak to je přesný :twisted: :twisted: :twisted:

Napsal: stř dub 12, 2006 06:36
od Marek
Pavel04 píše:no jasne ctyrka ve meste de, ale nevedel sem, jestli tam nejsou neekonomicky nizke otacky... (pokud to de) :roll:
Když se podíváš do brzdového diagramu motoru 2105, najdeš tam tři základní křivky - naměřenou křivku krouticího momentu závislou na otáčkách, dále pak vypočítanou křivku výkonu motoru (z hodnot krouticího momentu a otáček) a křivku specifické spotřeby paliva. Třetí jmenovaná přímo vypovídá o tom, při jakých otáčkách je nejvhodnější motor provozovat.
Motor k tomu, aby jel, potřebuje nejen palivo, neb i vlastní setrvačnost. Proto pro spotřebu paliva je jednoznačně výhodnější provozovat motor v otáčkách vyšších než nižších!!!

Z ekonomického hlediska by motor měl mít takové otáčky, aby hodnota krouticího momentu byla co nejvyšší (aspoň 80%, lépe nad 90% jeho maxima). Motory LADA mají nespornou výhodu, že průběh jejich krouticích momentů je velmi plochý, prakticky od 2000 do 5000 rpm je hodnota krouticího momentu nad 90% (jak který motor). Proto je jízda s těmito motory velmi příjemná a není nutné časté řazení. Umíš-li zacházet s pedálem akcelerátoru citlivě a motor pracuje ve správných otáčkách, spotřeba paliva je mnohdy až překvapující.

Příklad: Mám motor 2103 s pěti rychlostmi a karburátorem DAAZ OZON 2107. Trasu Sokolov - Trnava (SK) jsem urazil za čas 5 hod. 8 min. s průměrnou spotřebou 6,92 l/100 km. Což při průměrné rychlosti daleko nad 110 km/h (a po dálnici často daleko nad 150 km/h) je výsledek naprosto úžasný!!!

Napsal: stř dub 12, 2006 10:16
od tek
Marek píše:Umíš-li zacházet s pedálem akcelerátoru citlivě a motor pracuje ve správných otáčkách, spotřeba paliva je mnohdy až překvapující.
Tohle je myslím základ pro úspornou jízdu z karburátorem. Jsem jezdil se stříkačkou (felicie, fabie) a potom jsem přesednul do 2105. Při stejném stylu zacházení s plynem si lejdyna vzala i dvanáct litrů :-( Při trošku citlivějším zacházení jsem to srazil na devět (teda letos v zimě si to bralo přes deset, ale holt byla zima i v Praze). Jezdím jenom po Praze.

Napsal: stř dub 12, 2006 10:58
od Marek
tek píše:
Marek píše:Umíš-li zacházet s pedálem akcelerátoru citlivě a motor pracuje ve správných otáčkách, spotřeba paliva je mnohdy až překvapující.
Tohle je myslím základ pro úspornou jízdu z karburátorem. Jsem jezdil se stříkačkou (felicie, fabie) a potom jsem přesednul do 2105. Při stejném stylu zacházení s plynem si lejdyna vzala i dvanáct litrů :-( Při trošku citlivějším zacházení jsem to srazil na devět (teda letos v zimě si to bralo přes deset, ale holt byla zima i v Praze). Jezdím jenom po Praze.
To je základ pro úspornou jízdu obecně - bez ohledu na systém plnění. Jediný rozdíl, ovšem zásadní, je v tom, že vstřikování řízené pomocí CPU má nesrovnatelně přesnější dávkování paliva (zejména zastudena) a řízení předstihu a tudíž spotřeba je malinko jinde. Pravidla jízdy jsou pro všechny motory stejná.