Stránka 1 z 7

Zrychlení 0-100 - metodika

Napsal: pát úno 23, 2018 20:40
od Georgius
Ahoj,
nikde se mi to nedaří najít (možná blbě hledám) - existuje nějaká ofíko metodika na měření zrychlení z 0 na 100 ? Jakože vozidlo jen s řidičem, ale plnou nádrží a nevyházenými ostatními sedačkami ;-), jestli roztahovat z klidu na dvojku, nebo s řazením 1->2 nebo třeba s předepsaným řazením za 3, nebo je to prostě nejlepší výsledek, jaký z daného vozidla X testovačů vyrazilo :?: Protože s řazením do hry vstupuje docela dost parametrů od převodovky, což je sice nefér vůči motoru, ale zase odráží trochu víc realitu ... :dontknow:

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Napsal: pát úno 23, 2018 20:50
od Cory
Pokial ide o testovanie vlastneho vozidla kvoli otestovaniu prinosu nejakej upravy, je uplne jedno aky sposob zvolis, hlavne pouzivaj stale rovnaky.

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Napsal: pát úno 23, 2018 20:55
od Georgius
To chápu, ale šlo mi o porovnání s "továrními hodnotami", ono reálně bude spíš zajímavé porovnat opravdový rozdíl zimní 15" plecháče letní 16" liťáky na úplně jiných (a navíc letních) gumách.

OT: zjistil jsem, že při "zeleném módu" forsáže (=jetteru) mi do řízení v zatáčkách nějak moc kecá ESP :lol:, oni psali, že se to na zimu má vypnout ;-)

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Napsal: pát úno 23, 2018 21:44
od Majo
To si sa zlakol ked som napisal, ze Ti to Tommel s Priorou natrie, tak ides trenovat? :lol:

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Napsal: pát úno 23, 2018 23:07
od Georgius
Tak na ruských videích to Priory Vestám natírají celkem rutinně a s přehledem, ale k nám se naštěstí Priory s 21129kou nevozily ;-). Spíš by mne ale zajímala ta "oficiální metodika", protože v rámci prvních testů jetteru (na pohodu, s přeřazením 1-2-3 bez vytáčení na hranici dovolených otáček) mi to vyšlo "na oranžovou" dal na zimních 15kách 11,55 s (viz tady), s tím že oficiálně se píše 11,2 což mi při ostřejší jízdě 1-2 s jetterem "na zelené" přijde celkem reálně dosažitelné (ale ještě jsem neměl čas si hrát), na druhou stranu u Prior píšou 11,5 a vůbec to neodpovídá realitě ruských Prior mazajících si Vesty na chleba ...

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Napsal: sob úno 24, 2018 03:12
od Luky
Jednou to tu někde zmínil tuším Luděk. Jestli se správně pamatuju, tak to je osádka 2 dospělých mužů a 50kg zátěž v kufru...tehdy jsem na to čuměl jak péro z gauče, takže si buď dělal srandu a já mu to zbaštil, nebo to tak fakt je :D

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Napsal: sob úno 24, 2018 10:13
od Luděk Musil
JAAA :?: :?: :?:
No ... možná, ale :scratch: :scratch: to už musí bejt let :D :D .
A pokud jsem něco takovýho říkal - tak to bylo o štyrech 80-kilovejch a 50 kilech v kufru :idea: při testu 0- 100 pro model 2101 a 21 sec.
L.

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Napsal: sob úno 24, 2018 13:10
od uha2324
jednoznacna metodika neexistuje.
dle CSN za komousu to fakt byly dve osoby na prednich sedackach a 50kg v kufru, motor se vytacel vzdy do otacek max. vykonu a pak se radil tezsi stupen, tudiz vetsinou 1-2-3 a bylo tam 100km/h. teplota, tlak a vlhkost myslim stanovena nebyla, jen jeste motor musel byt zahraty na provozni teplotu.
metodik je hodne - ISO, SEA, atd.
v amaterskych podminkach bych se tim moc netrapil, uz jen mereni aktualni rychlosti ma dost velkou odchylku.
v auto-motor und sport resili zda zacatek mereni je kdyz sepne zelena na semaforu (reakce ridice nez pusti spojku je zhruba plus 0.3sec), nebo kdyz se zacnou tocit kola (dalsi 0.1sec ztracena kvuli pruznosti celeho systemu), a nebo kdyz se zacne hybat vuz :mrgreen: - u super-sportovnich vozu tohle dela hodne, tam uz je cenna kazda desetina :lol: a to se do toho da jeste zamotat launch system a je z toho velka veda.
takze bych se tim opravdu moc netrapil a treba bych to meril dle starych CSN norem ktere jsou pro amaterske mereni zcela dostacujici.

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Napsal: sob úno 24, 2018 16:05
od Luky
Luděk Musil píše:JAAA :?: :?: :?:
No ... možná, ale :scratch: :scratch: to už musí bejt let :D :D .
A pokud jsem něco takovýho říkal - tak to bylo o štyrech 80-kilovejch a 50 kilech v kufru :idea: při testu 0- 100 pro model 2101 a 21 sec.
L.
Jo jo jo, to je přesně to, co mě zaujalo :D . Dávno to není, max. pár let :lol:

Taky je problém v tom, že budou, třeba nevelké, rozdíly mezi jednotlivými šoféry...takže se průměrovalo více jízd s více šoféry?
V Mnicháči si na to můžeme vyhradit plochu po sprintech a udělat třeba 50 jízd 0-100 od každé motorizace a průměrovat :mrgreen:

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Napsal: sob úno 24, 2018 18:53
od Křečík Barbuška
Naprosto zásadní otázka dneška :mrgreen: .

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Napsal: ned úno 25, 2018 21:21
od Marťas
Luky píše:Taky je problém v tom, že budou, třeba nevelké, rozdíly mezi jednotlivými šoféry...
Jo, třeba někdo řadí na vyšší rychlostní stupeň v 1800 ot/min :lol:

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Napsal: pon úno 26, 2018 07:55
od Marek
Chlapci, chlapci. Loni jsem tu odlaďoval starou 2101 s motorem 1,7 na karburátoru. Vůz zatížen mnou (142 kg) a kamarádem (123 kg) jel na stovku za 9,6. Zkuste mě s těmi vašimi moderními stroji přesvědčit o tom, že je vám ta elektronika k něčemu dobrá.
Ten motor 1,7 měl pouze mírně sníženou hlavu, čímž se dostal na stupeň komprese někam 9,8:1 asi. Nic víc. Být víc prostoru a času, dostal bych ho na stovku pod osm vteřin.

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Napsal: pon úno 26, 2018 08:38
od Cory
Marek píše:Chlapci, chlapci. Loni jsem tu odlaďoval starou 2101 s motorem 1,7 na karburátoru. Vůz zatížen mnou (142 kg) a kamarádem (123 kg) jel na stovku za 9,6. Zkuste mě s těmi vašimi moderními stroji přesvědčit o tom, že je vám ta elektronika k něčemu dobrá.
Ten motor 1,7 měl pouze mírně sníženou hlavu, čímž se dostal na stupeň komprese někam 9,8:1 asi. Nic víc. Být víc prostoru a času, dostal bych ho na stovku pod osm vteřin.
Pod elektronikou myslis co? Vstrekovanie alebo pomocne systemy?

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Napsal: pon úno 26, 2018 09:19
od Georgius
Marek píše:Chlapci, chlapci. Loni jsem tu odlaďoval starou 2101 s motorem 1,7 na karburátoru. Vůz zatížen mnou (142 kg) a kamarádem (123 kg) jel na stovku za 9,6.
To je úctyhodné, ale na druhou stranu, kolik váží 2101 a jaký je výkonový rozdíl mezi originálem a 1,7kou - vždyť do má o polovinu větší objem (když nic jiného, sníženou hlavu teď neřeším), kdyby se do vesty dal o polovinu objemnější motor (2,4ka s odpovídajícím litrovým výkonem) tak imho těch 9,6 dá s prstem v nose - ona už ta 1.8ka má papírově o vteřinu méně než 1.6 (a to je motor, který se tam standardně dává, že ...)
Marek píše:Zkuste mě s těmi vašimi moderními stroji přesvědčit o tom, že je vám ta elektronika k něčemu dobrá.
Tak podle mně je od samého začátku elektronika dobrá jen k tomu, aby vozidlo vyhovělo emisním normám (a možná trochu míň žralo), na zbytek je tu karburátor a zdvihový objem ;-).

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Napsal: pon úno 26, 2018 09:40
od Luděk Musil
Jo, to asi jo, je to pěkný výkon.
Přidám pár technických parametrů:
Motor 1200 ccm/44 kW, motor 1700/63 kW už tady vidíme (téměř) 1,5 násobek výkonu, asi tam zůstal dif 4,3 a tam bych viděl (dle kalkulačky) dalších 10%.
Hmm ... prostá aritmetika by říkala, že cca 12,5 vteřiny, ale to je aritmetika. Papírově se výkonové parametry kontra zrychlení u jednotlivých kubatur zase až tak moc neliší (od cca 21 sec po nějakých 17 ?).
Ale jestli jste naměřili těch 10 sec - tak potom je to opravdu kvalitní výkon.
A ještě poznámka k tý elektronice - ta je na (seriovým) autě opravdu dobrá a naladěná jen k tomu, aby snižovala emise a spotřebu L.