Stránka 1 z 1

Svíčky či jiný problém?

Napsal: sob dub 08, 2006 23:01
od Nulašestka
Tak už mi docházejí nápady.Posledních pár dní hrozně dlouho trvaly studené stary,i při načerpání paliva ručně motor točil cca 10 sekund a pak se nejistě rozběhl.Ale jinak vše O.K.,jízda bez problémů,taktéž další starty.Rozhodl jsem se proto vyměnit svíčky-měl jsem tam Brisk Super L 15 YC asi 25 tis.km :oops: ,dal jsem Brisk Super LR 15 YC(to R by mělo značit vestavěné odrušení kvůli rádiu,že?nebo ne? :oops: ),ale protože jsem měl podezření i na prasklou membránu v palivovém čerpadle,vyměnil jsem ji(ačkoli při demontáži se ukázala být ta stará celkem dobrá :roll: ),nu což.Napnul jsem rozv.řetěz.Seřízení se bude dělat za týden,nemám měrku a na krámě není též :evil: ...
A teď ten problém.Chod motoru se výrazně zhoršil,jakoby začaly děsně klepat ventily,taky se mi zdá že nepatrně kolísají otáčky,je to mnohem hlučnější.Sice to jede dobře,ale není to ono.Čili se vás,experti,táži:může mít ta změna svíček na to vliv?A může na to mít vliv napnutí řetězu bez seřízení?Potřebuju s tím najet ještě přes 500 km,pak se to pošteluje,ale nechci kdyžtak něco dokurvit. :? Dík za rady. :wink:

Napsal: ned dub 09, 2006 02:46
od marty
skusil bych udělat předstih ten umí lumpárny

Napsal: ned dub 09, 2006 17:10
od Nulašestka
No tak jsem "udělal"(možná ještě víc podělal) předstih. :roll: Dal jsem ho trochu víc-vychází to na první válec tak 5° a na třetí asi 7°.Předtím to bylo asi o stupeň nebo půl stupně méně.No ale stejnak žádná změna. :? Shodil jsem víko a vše prohlédl-rozvody v pořádku,ventilové pružiny taky.Kruci mít tak měrku mohlo být snad už hotovo. :? No je to jak traktor.Snad to budou jen ty ventily a těch 500 kiláků to ještě vydrží.Jinak snad skočím vzteky do propasti. :roll:

Napsal: ned dub 09, 2006 17:18
od Brandy
Rozdil dvou stupnu mezi prvnim a tretim valcem je docela dost. Nemas vytahanej rozvodovej retez nebo moc velkou vuli v rozdelovaci?

Napsal: ned dub 09, 2006 18:50
od Majo
:shock: coze :shock: :shock: :shock:
prvi valec 5st a treti 7st :?: :shock: :shock: :shock:
To mas naozaj taky rozdiel :shock: A to doteraz akoze chodilo? :shock:
To mas bud poriadne zodratu vacku v rozdelovaci alebo lozisko(teda ak ma ten rozdelovac podtlak) - bezpodmienecne vymenit :!:

Napsal: ned dub 09, 2006 19:16
od Nulašestka
No nazdar. :cry: Stroboskop nevedu,takže jsem to dělal by voko podle žárovky,ale rozdíl mezi těmi válci je určitě víc jak jeden stupeň.Bez pochyby.Jenže to byl vždycky :shock: .Prostě odjakživa. :shock: Vždycky se to nastavovalo jako kompromis.Rozdělovač je s podtlakem.Co bych měl tedy nejspíš vyměnit?Jinak rozdělovač byl cca před 5tis.km venku,měnily se kontakty přerušovače,takže se kontroloval i jeho náhon a všechno v pořádku. :roll: Rozvody jsou v pořádku.

Napsal: ned dub 09, 2006 21:45
od Miso
Smiem vediet ako to meras? Ved predsa ked pali 3. (a aj 2.) valec tak je znacka na remenici otocena o 180* voci znackam na viku rozvodov.

Napsal: pon dub 10, 2006 07:22
od Myso
Miso píše:Smiem vediet ako to meras? Ved predsa ked pali 3. (a aj 2.) valec tak je znacka na remenici otocena o 180* voci znackam na viku rozvodov.
spravna pripomienka. ja len dodam ze som mal rozdelovac bez podtlaku a takyto rozdiel som mal medzi 1. a 4. valcom :) co bolo divne ze pri merani strobacom som mal vzdy 2 rysky :mrgreen: asi strobac bral z viacerych kablov, ale ten rozdiel tam bol. po vymene za favo rozdelovac vsetko v pohode, jedna ryska, a nelieta :)

Napsal: pon dub 10, 2006 15:57
od Nulašestka
Miso píše:Ved predsa ked pali 3. (a aj 2.) valec tak je znacka na remenici otocena o 180* voci znackam na viku rozvodov.
Jasně,máš pravdu,koukám že jsem se špatně vyjádřil. :oops: Mysleli jsme to stejně,akorát jsem to blbě napsal...Bral jsem to ne podle značení válců tak jak je to na motoru,ale jako třetí válec od chladiče,tudíž v podstatě čtvrtý. :oops: Pardon.

[ Added: so duben 15, 2006 7:25 pm ]
Takže problém vyřešen. 8) Resumé:
Bylo to hlavně o seřízení,hlavně osmá vačka,takže hned u mezistěny,proto to byl takový randál.Rozdíl v předstihu mezi 1.a 4.válcem je něco přes 1°,takže se to nebude řešit.Víc mě znechutily kontakty přerušovače české výroby,které se totálně opálily po 6tis.km a ještě měly velký přechodový odpor tam co z toho jde ten drátek,protože to není pronýtované ani přišroubované,ale ten plíšek tam drží pouze tlakem té sponky :? ...Což byl taky asi hlavní důvod toho proč auto špatně startovalo,ale zrovna tohle jsem si vůbec nepřipouštěl,po 6tisících,žejo...no klasika...jinak proběhla preventivní výměna obou kulových čepů na levé straně a fakt je ten že ten spodní(byl to ten z té zelené krabičky) byl dávno po smrti...(necelých 30tis.km)...upřimně řečeno jsem předevčírem cestou z Jičína do Jaroměře tipoval ve které zatáčce mi asi upadne kolo...tam to je tankodrom..
Ttakže zaplaťpánbůh už je to zase žigulík a ne žací mlátička jak se podle zvukového projevu dalo usuzovat doposud.Tímto to uzavírám a všem moc děkuji za rady. :hello2:

Napsal: stř dub 19, 2006 14:15
od slavoj
Nulašestka píše:
Miso píše:Ved predsa ked pali 3. (a aj 2.) valec tak je znacka na remenici otocena o 180* voci znackam na viku rozvodov.
Jasně,máš pravdu,koukám že jsem se špatně vyjádřil. :oops: Mysleli jsme to stejně,akorát jsem to blbě napsal...Bral jsem to ne podle značení válců tak jak je to na motoru,ale jako třetí válec od chladiče,tudíž v podstatě čtvrtý. :oops: Pardon.

[ Added: so duben 15, 2006 7:25 pm ]
Takže problém vyřešen. 8) Resumé:
Bylo to hlavně o seřízení,hlavně osmá vačka,takže hned u mezistěny,proto to byl takový randál.Rozdíl v předstihu mezi 1.a 4.válcem je něco přes 1°,takže se to nebude řešit.Víc mě znechutily kontakty přerušovače české výroby,které se totálně opálily po 6tis.km a ještě měly velký přechodový odpor tam co z toho jde ten drátek,protože to není pronýtované ani přišroubované,ale ten plíšek tam drží pouze tlakem té sponky :? ...Což byl taky asi hlavní důvod toho proč auto špatně startovalo,ale zrovna tohle jsem si vůbec nepřipouštěl,po 6tisících,žejo...no klasika...jinak proběhla preventivní výměna obou kulových čepů na levé straně a fakt je ten že ten spodní(byl to ten z té zelené krabičky) byl dávno po smrti...(necelých 30tis.km)...upřimně řečeno jsem předevčírem cestou z Jičína do Jaroměře tipoval ve které zatáčce mi asi upadne kolo...tam to je tankodrom..
Ttakže zaplaťpánbůh už je to zase žigulík a ne žací mlátička jak se podle zvukového projevu dalo usuzovat doposud.Tímto to uzavírám a všem moc děkuji za rady. :hello2:
co sa tyka gulovych capov, pise sa sice, ze su samomazne ale len do urcitej doby, jednoduchym zlepsovakom je navrtat puzdra, narezat zavit a osadit napichovacie maznice, vrelo doporucujem, kto nepozna vyraz servo na Lade, tak ho teraz spozna :) a zivotnost capov sa predlzi niekolkonasobne.