Stránka 1 z 1
Svíčky či jiný problém?
Napsal: sob dub 08, 2006 23:01
od Nulašestka
Tak už mi docházejí nápady.Posledních pár dní hrozně dlouho trvaly studené stary,i při načerpání paliva ručně motor točil cca 10 sekund a pak se nejistě rozběhl.Ale jinak vše O.K.,jízda bez problémů,taktéž další starty.Rozhodl jsem se proto vyměnit svíčky-měl jsem tam Brisk Super L 15 YC asi 25 tis.km

,dal jsem Brisk Super LR 15 YC(to R by mělo značit vestavěné odrušení kvůli rádiu,že?nebo ne?

),ale protože jsem měl podezření i na prasklou membránu v palivovém čerpadle,vyměnil jsem ji(ačkoli při demontáži se ukázala být ta stará celkem dobrá

),nu což.Napnul jsem rozv.řetěz.Seřízení se bude dělat za týden,nemám měrku a na krámě není též

...
A teď ten problém.Chod motoru se výrazně zhoršil,jakoby začaly děsně klepat ventily,taky se mi zdá že nepatrně kolísají otáčky,je to mnohem hlučnější.Sice to jede dobře,ale není to ono.Čili se vás,experti,táži:může mít ta změna svíček na to vliv?A může na to mít vliv napnutí řetězu bez seřízení?Potřebuju s tím najet ještě přes 500 km,pak se to pošteluje,ale nechci kdyžtak něco dokurvit.

Dík za rady.

Napsal: ned dub 09, 2006 02:46
od marty
skusil bych udělat předstih ten umí lumpárny
Napsal: ned dub 09, 2006 17:10
od Nulašestka
No tak jsem "udělal"(možná ještě víc podělal) předstih.

Dal jsem ho trochu víc-vychází to na první válec tak 5° a na třetí asi 7°.Předtím to bylo asi o stupeň nebo půl stupně méně.No ale stejnak žádná změna.

Shodil jsem víko a vše prohlédl-rozvody v pořádku,ventilové pružiny taky.Kruci mít tak měrku mohlo být snad už hotovo.

No je to jak traktor.Snad to budou jen ty ventily a těch 500 kiláků to ještě vydrží.Jinak snad skočím vzteky do propasti.

Napsal: ned dub 09, 2006 17:18
od Brandy
Rozdil dvou stupnu mezi prvnim a tretim valcem je docela dost. Nemas vytahanej rozvodovej retez nebo moc velkou vuli v rozdelovaci?
Napsal: ned dub 09, 2006 18:50
od Majo
Napsal: ned dub 09, 2006 19:16
od Nulašestka
No nazdar.

Stroboskop nevedu,takže jsem to dělal by voko podle žárovky,ale rozdíl mezi těmi válci je určitě víc jak jeden stupeň.Bez pochyby.Jenže to byl vždycky

.Prostě odjakživa.

Vždycky se to nastavovalo jako kompromis.Rozdělovač je s podtlakem.Co bych měl tedy nejspíš vyměnit?Jinak rozdělovač byl cca před 5tis.km venku,měnily se kontakty přerušovače,takže se kontroloval i jeho náhon a všechno v pořádku.

Rozvody jsou v pořádku.
Napsal: ned dub 09, 2006 21:45
od Miso
Smiem vediet ako to meras? Ved predsa ked pali 3. (a aj 2.) valec tak je znacka na remenici otocena o 180* voci znackam na viku rozvodov.
Napsal: pon dub 10, 2006 07:22
od Myso
Miso píše:Smiem vediet ako to meras? Ved predsa ked pali 3. (a aj 2.) valec tak je znacka na remenici otocena o 180* voci znackam na viku rozvodov.
spravna pripomienka. ja len dodam ze som mal rozdelovac bez podtlaku a takyto rozdiel som mal medzi 1. a 4. valcom

co bolo divne ze pri merani strobacom som mal vzdy 2 rysky

asi strobac bral z viacerych kablov, ale ten rozdiel tam bol. po vymene za favo rozdelovac vsetko v pohode, jedna ryska, a nelieta

Napsal: pon dub 10, 2006 15:57
od Nulašestka
Miso píše:Ved predsa ked pali 3. (a aj 2.) valec tak je znacka na remenici otocena o 180* voci znackam na viku rozvodov.
Jasně,máš pravdu,koukám že jsem se špatně vyjádřil.

Mysleli jsme to stejně,akorát jsem to blbě napsal...Bral jsem to ne podle značení válců tak jak je to na motoru,ale jako třetí válec od chladiče,tudíž v podstatě čtvrtý.

Pardon.
[ Added: so duben 15, 2006 7:25 pm ]
Takže
problém vyřešen. 
Resumé:
Bylo to hlavně o seřízení,hlavně osmá vačka,takže hned u mezistěny,proto to byl takový randál.Rozdíl v předstihu mezi 1.a 4.válcem je něco přes 1°,takže se to nebude řešit.Víc mě znechutily kontakty přerušovače české výroby,které se totálně opálily po 6tis.km a ještě měly velký přechodový odpor tam co z toho jde ten drátek,protože to není pronýtované ani přišroubované,ale ten plíšek tam drží pouze tlakem té sponky

...Což byl taky asi hlavní důvod toho proč auto špatně startovalo,ale zrovna tohle jsem si vůbec nepřipouštěl,po 6tisících,žejo...no klasika...jinak proběhla preventivní výměna obou kulových čepů na levé straně a fakt je ten že ten spodní(byl to ten z té zelené krabičky) byl dávno po smrti...(necelých 30tis.km)...upřimně řečeno jsem předevčírem cestou z Jičína do Jaroměře tipoval ve které zatáčce mi asi upadne kolo...tam to je tankodrom..
Ttakže zaplaťpánbůh už je to zase žigulík a ne žací mlátička jak se podle zvukového projevu dalo usuzovat doposud.Tímto to uzavírám a
všem moc děkuji za rady. 
Napsal: stř dub 19, 2006 14:15
od slavoj
Nulašestka píše:Miso píše:Ved predsa ked pali 3. (a aj 2.) valec tak je znacka na remenici otocena o 180* voci znackam na viku rozvodov.
Jasně,máš pravdu,koukám že jsem se špatně vyjádřil.

Mysleli jsme to stejně,akorát jsem to blbě napsal...Bral jsem to ne podle značení válců tak jak je to na motoru,ale jako třetí válec od chladiče,tudíž v podstatě čtvrtý.

Pardon.
[ Added: so duben 15, 2006 7:25 pm ]
Takže
problém vyřešen. 
Resumé:
Bylo to hlavně o seřízení,hlavně osmá vačka,takže hned u mezistěny,proto to byl takový randál.Rozdíl v předstihu mezi 1.a 4.válcem je něco přes 1°,takže se to nebude řešit.Víc mě znechutily kontakty přerušovače české výroby,které se totálně opálily po 6tis.km a ještě měly velký přechodový odpor tam co z toho jde ten drátek,protože to není pronýtované ani přišroubované,ale ten plíšek tam drží pouze tlakem té sponky

...Což byl taky asi hlavní důvod toho proč auto špatně startovalo,ale zrovna tohle jsem si vůbec nepřipouštěl,po 6tisících,žejo...no klasika...jinak proběhla preventivní výměna obou kulových čepů na levé straně a fakt je ten že ten spodní(byl to ten z té zelené krabičky) byl dávno po smrti...(necelých 30tis.km)...upřimně řečeno jsem předevčírem cestou z Jičína do Jaroměře tipoval ve které zatáčce mi asi upadne kolo...tam to je tankodrom..
Ttakže zaplaťpánbůh už je to zase žigulík a ne žací mlátička jak se podle zvukového projevu dalo usuzovat doposud.Tímto to uzavírám a
všem moc děkuji za rady. 
co sa tyka gulovych capov, pise sa sice, ze su samomazne ale len do urcitej doby, jednoduchym zlepsovakom je navrtat puzdra, narezat zavit a osadit napichovacie maznice, vrelo doporucujem, kto nepozna vyraz servo na Lade, tak ho teraz spozna

a zivotnost capov sa predlzi niekolkonasobne.