Sahara spíná bez ohledu na teplotu v chlazení
Napsal: čtv pro 21, 2017 18:08
Tak tu máme takový nový problém. Už trvá asi dlouho, ale až teď jsem si ho všiml.
Sahara spíná do 3s od startu motoru a vypíná po 30s po vypnutí motoru - to totiž vypne relátko napájející celý obvod a řj.
Relátka sahary jsou tu dvě, některé Kaliny mají dokonce tři, jedno hlavní a dvě rychlosti. U mě jsou dvě, čili rychlost jediná.
Čidla teploty jsou taky dvě - jedno je pro přístrojovku, to je jednodrátkové jako u 2101. Druhé je dvouvodičové a používá ho jak řídící jednotka, tak relátka spínající saharu. Podle barev drátků jde ale spínání relátek z řj, čili řj může mít nějaký vliv, ač podle všeho, co jsem na netu našel, nemá. Na druhou stranu Rusové taky rádi mění díly naslepo, až se doberou buď k hutím, nebo ke správné vadné součástce, což je u kalin často řj.
Tááákže ... trocha měření.
1) Čidlo reaguje na teplotu podle tabulek, odpor sedí. http://vaz-russia.ru/remont-vaz-1117-ka ... aline.html
2) To potvrzuje i OBD2, naměřené hodnoty teplot odpovídají (venkovní teplota, ohřívání nastartovaného motoru)
3) Zkusíme tabulku ... jsou v ní napětí na pólech relé. 87 je napájecí a na něm je vždy 12V proti kostře. 30 je výstupní, spínaný. Rozdíl mezi 85 a 86 spíná relátko. Větrák točí, když je na obou relátkách 12 V na výstupu.
4) Zkusil jsem i odpojit větrák, jestli v tom nedělá nějaký bordel z druhé strany. Žádný rozdíl v chování relátek nebyl.
5) Zkusil jsem rozebírat relátka, nic opáleného v nich není, vypadá to, že fungují správně. Jedno relátko je 30 A, druhé 40 A. Koukám, že české eshopy umí jen počítat póly, ale že je uvnitř i nějaký odpor atp., to je fuk ... blinkr nebo startér ...
Takže otázka pro elektrotechniky ... co je špatně?
Zatím jezdím s odpojeným větrákem sahary, auto topí do 3 km (už snad měsíc mi bylo divný, že to topí až po 10 km ), a teď v zimě ani žádný problém nečekám. V kolonách na jaře už to ale problém být může ... nebo s károu za zadkem.
Sahara spíná do 3s od startu motoru a vypíná po 30s po vypnutí motoru - to totiž vypne relátko napájející celý obvod a řj.
Relátka sahary jsou tu dvě, některé Kaliny mají dokonce tři, jedno hlavní a dvě rychlosti. U mě jsou dvě, čili rychlost jediná.
Čidla teploty jsou taky dvě - jedno je pro přístrojovku, to je jednodrátkové jako u 2101. Druhé je dvouvodičové a používá ho jak řídící jednotka, tak relátka spínající saharu. Podle barev drátků jde ale spínání relátek z řj, čili řj může mít nějaký vliv, ač podle všeho, co jsem na netu našel, nemá. Na druhou stranu Rusové taky rádi mění díly naslepo, až se doberou buď k hutím, nebo ke správné vadné součástce, což je u kalin často řj.
Tááákže ... trocha měření.
1) Čidlo reaguje na teplotu podle tabulek, odpor sedí. http://vaz-russia.ru/remont-vaz-1117-ka ... aline.html
2) To potvrzuje i OBD2, naměřené hodnoty teplot odpovídají (venkovní teplota, ohřívání nastartovaného motoru)
3) Zkusíme tabulku ... jsou v ní napětí na pólech relé. 87 je napájecí a na něm je vždy 12V proti kostře. 30 je výstupní, spínaný. Rozdíl mezi 85 a 86 spíná relátko. Větrák točí, když je na obou relátkách 12 V na výstupu.
4) Zkusil jsem i odpojit větrák, jestli v tom nedělá nějaký bordel z druhé strany. Žádný rozdíl v chování relátek nebyl.
5) Zkusil jsem rozebírat relátka, nic opáleného v nich není, vypadá to, že fungují správně. Jedno relátko je 30 A, druhé 40 A. Koukám, že české eshopy umí jen počítat póly, ale že je uvnitř i nějaký odpor atp., to je fuk ... blinkr nebo startér ...
Takže otázka pro elektrotechniky ... co je špatně?
Zatím jezdím s odpojeným větrákem sahary, auto topí do 3 km (už snad měsíc mi bylo divný, že to topí až po 10 km ), a teď v zimě ani žádný problém nečekám. V kolonách na jaře už to ale problém být může ... nebo s károu za zadkem.