Stránka 1 z 4
Studeny start
Napsal: pát lis 03, 2017 12:13
od Jakub86
Ahoj, potreboval bych poradit.. Mam problem se studenymi starty. Kdyz prijdu k autu, nedari se mi ho nastartovat (stridave se syticem a bez nej). Nechytne okamzite, nechytne ani po nekolika cca 10vterinovych pokusech. Po nejake dobe zacne jakoby chytat, ale bez plynu hned chcipa.. Jakmile uz pak nastartuju, po chvili sundam nohu z plynu, tak motor jde hladce. Po zhasnuti motoru a dalsim opetovnem startu (jiz tepleho motoru) chyta na tuknuti do klicku zapalovani..
tusite nekdo na co se zamerit? svicky? Mam tam SUPER LR15YC 1314 .. asi delsi dobu nemenene..
Palivova cesta? jak ji zkontrolovat...?
Diky
Re: Studeny start
Napsal: pát lis 03, 2017 12:20
od Luděk Musil
Typ auta, kubatura, plyn?
Asi bych, pro začátek, vyměnil ty svíčky za něco rozumnějšího.
Záleží také na tom, jaké máš VN kabely.
Asi bych zkusil LR 14Y, elektrodová vzdálenost 0,7 mm. Ta je obecně pro 1200 - 1600 bez plynu, moudřejší mě asi opraví, s měděnými VN kabely. Pro uhlíkové bych dával bez odporu (L 14 Y). Interval výměny max. 10.000 km.
L.
Re: Studeny start
Napsal: pát lis 03, 2017 12:26
od Jakub86
model 2104, 1300 benzin
kabely bohuzel takhle z hlavy nevim
Re: Studeny start
Napsal: pát lis 03, 2017 12:37
od Marek
Svíčky má typově v pořádku. Čtrnáctky bych nedával, jsou moc studené.
Výměna svíček nic nezkazí. Výměnný interval je 30.000 km naprosto bez problémů. Deset je přežitek.
Ovšem tohle není svíčkami. Tohle je karburátorem. Případně by to mohl způsobovat malý výkon palivového čerpadla.
Re: Studeny start
Napsal: pát lis 03, 2017 13:20
od Luděk Musil
Nebudu se přít, navíc já měl všechna auta na plyn a tam byla nezbytnost měnit svíčky v mnou zmiňovaném intervalu, již na jeho konci byly starty problematičtější. A dával jsem stále 14-ky, byly zcela v pohodě, jak v zimě, tak v létě. L.
Re: Studeny start
Napsal: pát lis 03, 2017 15:01
od Jimmi
Palivo. Nemá to palivo
Zvláště když to pak chytá na ťuk.
Re: Studeny start
Napsal: pát lis 03, 2017 16:12
od valda1971
Asi by bylo dobré před studeným (po třeba dni) ručně nacupovat benzín. Opravdu to vypadá jak píšou kluci na malou práci pal.čerpadla.
Re: Studeny start
Napsal: pát lis 03, 2017 17:46
od Jakub86
Pokud myslite na packu u palivoveho cerpadla, tak tu pouzivam. Ovsem at zmacknu kolikrat chci, startu to nepomaha.
Re: Studeny start
Napsal: pát lis 03, 2017 17:55
od valda1971
Jakub86 píše:Pokud myslite na packu u palivoveho cerpadla, tak tu pouzivam. Ovsem at zmacknu kolikrat chci, startu to nepomaha.
V určité poloze zastavení motoru nefunguje - musíš slyšet od karbu jakýsi zvuk a následně šplouchání (cákání). Já si vhodnou polohu motoru najdu klikou (po delších odstávkách)
Re: Studeny start
Napsal: pát lis 03, 2017 18:13
od Jakub86
tak to jsem nevedel.. kazdopadne motor na kliku jiz nemam (2105), ale pravdou je, ze se studenymi starty mam problem dlouhodobe, az bych rekl, ze pravidelne, takze se obavam, ze jen polohou mastaveni motoru to nebude.. Takovou smulu bych asi ani nemohl mit.
Re: Studeny start
Napsal: pát lis 03, 2017 18:36
od valda1971
Tou polohou zastaveného motoru je na mysli že ne v každé poloze ruční pumpička reaguje. Když už nemáš kliku, tak si to bohužel ani nastavit-najít OK polohu nemůžeš
Někdo si pomáhá cuknutím startéru. Rozhodně bys měl slyšet jak ve finále stříká do karburátoru benzín.
Re: Studeny start
Napsal: pát lis 03, 2017 19:28
od Marek
Jsi z Prahy? Přijeď ke mně, spravím to.
Máš to sem cca 150 km. Není to málo, ale vyplatí se Ti to. Jezdí ke mně lidi i z podstatně větší dálky.
Re: Studeny start
Napsal: pát lis 03, 2017 19:31
od Marek
Luděk Musil píše:Nebudu se přít, navíc já měl všechna auta na plyn a tam byla nezbytnost měnit svíčky v mnou zmiňovaném intervalu, již na jeho konci byly starty problematičtější. A dával jsem stále 14-ky, byly zcela v pohodě, jak v zimě, tak v létě. L.
Ad 1. část: ANO, při provozu na LPG se doporučuje zkrátit výměnný interval svíček na polovinu, takže v ideálním případě 10-15 tisíc km. Osobní zkušenost - pak to zlobí.
Ad 2. část: ANO, při provozu na LPG (zvláště u motorů 1,7, kde je vyšší stupeň komprese) se doporučuje používat o číslo studenější svíčky, protože spalováním propanu vzniká vyšší teplota hoření a studenější svíčky jsou ku prospěchu.
Re: Studeny start
Napsal: ned lis 05, 2017 09:45
od Jakub86
Diky, dneska se dostanu k autu, tak zkusim poslouchat pri pumpovani benzinu jestli uslysim jak tece do karburatoru.. pripadne jeste zkusim cuknout starterem. Pokud. By vas napadlo jeste neco dalsiho co se da ozkouset, overit, tak prosim dejte vedet. Diky
Re: Studeny start
Napsal: pon lis 06, 2017 19:48
od Dusan
Ja by som ten vylet k marekovy este premyslel. Pozrie ti karburator aj predstih a rozdelovac. Co viac mozes chciet?