Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
Napsal: ned říj 29, 2017 22:52
Ahojte. Konečne som si našiel čas podeliť sa s Vami o radosť z našich nových áut, pričom som si dovolil pre ne založiť vlastné vlákno Pre poriadok zopakujem niektoré základné informácie, ktoré som tu na fóre už párkrát spomínal, ale aby som sa neodkazoval na iné vlákna, resp. nedával prenášať svoje príspevky z nich sem; pripomeniem čiastočne celú genézu.
Pred necelým rokom začala moja sestra - čo by členka kynologického záchranného klubu uvažovať nad kúpou jej prvého auta, pričom ma požiadala o pomoc pri výbere. Išlo o auto, ktoré by sem tam zvládlo i nejaký ten slabší terén - predsa len ľudia ktorých hľadajú sa zväčša nestrácajú v okolí diaľnic, ale skôr v lesoch, ku ktorým sa je dobré dostať autom. Odporúčal som Ladu 2121, no to sa zamietlo hlavne z dôvodu malého batožinového priestoru, kam sa dvojica bradáčov v prepravnom boxe nezmestí. Uprednostňovala skôr SUV od Suzuki (pravdaže jazdené, nakoľko ceny nových áut nie sú moc priaznivé) predovšetkým vzhľadom na dizajn a tiež preto, že chodievajú i mimo republiku na rôzne sústredenia, sútaže atp. Moc sa mi to však nepozdávalo a tak som nazbieral informácie, ktoré túto ideu nepodporovali, keďže ide o vozy po určitom km priebehu značne poruchové (+ mimoriadne drahé ND) a podliehajúce korózii nosných častí. Po kategorickom vyhlásení, že ja jej to dookola opravovať nebudem sa mi ju napokon podarilo od tohto výrobcu (a jemu podobných) odhovoriť, resp. odhovoriť ju od kúpy vyžitých jazdeniek v cene nových áut.
Keď som jej ukázal Kalinu Cross, ktorej cena sa pohybuje v rovnakej úrovni, ako ceny pôvodne zamýšľaných jazdeniek, tak ostala prekvapená. Do jej dizajnu sa zamilovala, no k rozhodnutiu bolo ešte ďaleko. Prekážkou nebola ani tak absencia "polnoprivodu", ako skôr obava ísť do tak málo rozšíreného auta. Sám som sa bol naň v SlovLADE KE pozrieť, kde sa mi vtedy veľmi ochotne venoval p. Kurray, auto mi ukázal a ono urobilo na mňa dobrý dojem. Na ďalšiu obhliadku som sestru vzal so sebou, pričom sa už skoro rozhodla. V tomto procese som už pravidelne chodieval "šmírovať" sem na fórum čím moje nadšenie rástlo exponenciálne Tak som svojej nerozhodnej sestre navrhol, že do toho pôjdem s ňou, uhradím 1/3 obstarávacích nákladov s tým, že počas štyroch zimných mesiacov budem mať auto k dispozícii v pracovných dňoch na dochádzanie do 30 km vzdialenej práce. To mi umožní uložiť moju 1203-ku na jej prvý zimný spánok, aby som ju ušetril pred účinkami posypových materiálov a seba pred odstraňovaním ich následkov. Sestra súhlasila a 29.5.17 podpísala záväznú objednávku v SlovLADE Košice na Kalinu Cross vo verzii Lux v oranžovej metalíze s cenovkou 10580 €. Predbežný termín dodania bol stanovený na september.
Spomínané šmírovanie tu na fóre postupne prerastalo do zapájania sa do diskusií, mnoho hodín som strávil lúštením ruských technických stránok a sledovaním videí s témou Lada. Takto priebežne mi značka s plachetnicou v znaku prirastala k srdcu
Popri odstraňovaní ďalších a ďalších závad na štrnásť rokov starej Toyote Yaris, na ktorej moja polovička od nova najazdila iba niečo cez 105 tisíc km mi napadol tip na darček k jej augustovým narodeninám. 27.7.17 som sa pod zámienkou informovania sa na sestrinu Crossku pobral do SlovLady KE, kde som podpísal záväznú objednávku na Ladu Kalinu Hatchback Lux vo farbe červená metalíza v cene 9280 €. Na moje veľké prekvapenie mi p. Volčanová (odd. predaja vozidiel) hneď telefonátom s centrálou v BA zistila, že presne takéto auto pošlú z Togliatti už v septembri mimo objednávok - na sklad. Veľmi som sa tešil, no doma som to tajil ešte skoro mesiac - do dňa narodenín mojej polovičky. Medzitým sme však už Yaris pripravovali na predaj - pokiaľ sa zaň ešte dalo pýtať slušnú čiastku (predali sme ho deň po uverejnení inzerátu za pekných 2900€, tak sme mohli byť spokojní).
Koncom prvého septembrového týždňa prišiel náš hatchback do Košíc, vyplatil som zostatok kúpnej ceny a 13.9. ho prevzal. V rámci zábehu som s ním prvé týždne chodil do práce a užíval si jeho vôňu. V práci preberám každoročne niekoľko nových áut (predovšetkým značiek Ford a Renault, v minulosti i Volvo a iné značky), no vôňa novej Lady je suverénne najkrajšia. Neviem, či je to dané použitými náterovými a konzervačnými hmotami, alebo od interiérových plastov, ale veľmi sa mi to ľúbi.
Crossku som bol v SlovLADE prevziať 11.10. Prišla síce niekedy na prelome mesiacov, no mal som požiadavku na dodatočný nástrek spodku karosérie, aby bola splnená požiadavka výrobcu o doplnkovej ochrane v prvom roku prevádzky vozidla s ohľadom na plnenie záručných podmienok. Zima je za dverami, tak si hovorím, že niet na čo čakať a bude s tým menej práce, keďže je to ešte čisté. No v SlovLade majú posledné mesiace práce vyše hlavy, tak som na nich nechcel vyvíjať žiadny nátlak.
Medzitým som na našom hatchbacku najazdil nejakých 1600 km, takže najchúlostivejšiu časť zábehu má za sebou.
Teraz ma podobná úloha čaká na sestrinej Crosske, keďže sme sa zhodli, že ako vodička bez praxe by tomu surovému agregátu veľmi neulahodila. Z objektívnych dôvodov sa mi však tie kilometre teraz zbierajú omnoho pomalšie. Momentálne má necelých 500 km
Dojmy z nových áut mám veľmi dobré. Za tie peniaze snáď viac ani nemožno očakávať. Čo mi asi najviac vadí je usporiadanie pedálovej skupiny (ja ho nazývam "ruské", bojoval som s ním ešte keď som dávnejšie mal niekoľkokrát príležitosť jazdiť na 2105-ke), po toľkých km som si naň stále moc nezvykol. Predovšetkým nedostatočná medzera medzi akcelerátorom a pedálom brzdy mi robí často starosti. Možno ak by mi neboli tak narástli plutvy (veľkosť 44), tak by to bolo fajn
Ďalej príjem rádio prijímača mi príde dosť slabý. Stano112 vravel, že po prešivke to bude OK, čo však výrobcu neospravedlňuje. Po žigulákoch prevzala i ďalšiu neresť a to, že po prejazde predných kolies hlbšou mlákou pri rýchlosti cca 50 km/h vyšpliechnu tieto vodu až na čelné sklo. Vadí mi tiež tvrdý materiál v mieste opierania sa lakťa ľavej ruky. Tento nedostatok majú však i niektoré nové Fordy, čiže ma to zas až tak nerozčuľuje. Pruženie by mohlo byť malinko mäkšie - som z 1203-ky rozmaznaný. No verím, že to časom trošku zmäkne. Alebo si zvyknem
Hlavné plusy:
- prekvapivo dobré dielenské spracovanie,
- tichý motor boľšoj moščnosti,
- dobrý prístup k hnaciemu agregátu,
- jednoduchá a robustná konštrukcia zavesenia kolies,
- pružný PVC nástrek spodku karosérie v hrubej vrstve, ktorá sa dnes len tak nevidí,
- výborný výhľad z auta i vďaka rozmerným spätným zrkadlám,
- príjemný materiál poťahu sedadiel a vôbec interiéru,
- tunel pred združeným prístrojom je vyhotovený už z matného antireflexného plastu, takže výrobca zrejme zohľadnil pripomienky niektorých z Vás
- veselo si pospevujúca prevodovka (profesionálna deformácia;o)
- skvelý posilňovač riadenia s vhodne zvoleným prevodom riadenia,
- už spomínaná vôňa a mnoho ďalších vecí, ktoré mi teraz neprídu na um...
Aby som Vás už ale toľkým písaním totálne neunudil, priložím i zopár obrázkov našej Kaliny 2192. Koho to nudilo, nech kľudne napíše, aby som sa nabudúce tak nerozpisoval
Kalina 2192 čakajúca na predpredajnú prípravu v SlovLade KE
Podvečer v deň prevzatia
Zoznamka - Kalinka hádže na trojku prasiatka
V tých združených svetlách nejaká vzdialená príbuznosť bude
Cestou na východ sme Kaline ukázali miesto, kde mnohí príslušníci jej národa položili svoje životy, aby sme my žili...
Minúta ticha
Koncovka nového EČV zdôrazňuje, že ide o Ladu
Prvých tisíc jesenných kilometrov
Pred necelým rokom začala moja sestra - čo by členka kynologického záchranného klubu uvažovať nad kúpou jej prvého auta, pričom ma požiadala o pomoc pri výbere. Išlo o auto, ktoré by sem tam zvládlo i nejaký ten slabší terén - predsa len ľudia ktorých hľadajú sa zväčša nestrácajú v okolí diaľnic, ale skôr v lesoch, ku ktorým sa je dobré dostať autom. Odporúčal som Ladu 2121, no to sa zamietlo hlavne z dôvodu malého batožinového priestoru, kam sa dvojica bradáčov v prepravnom boxe nezmestí. Uprednostňovala skôr SUV od Suzuki (pravdaže jazdené, nakoľko ceny nových áut nie sú moc priaznivé) predovšetkým vzhľadom na dizajn a tiež preto, že chodievajú i mimo republiku na rôzne sústredenia, sútaže atp. Moc sa mi to však nepozdávalo a tak som nazbieral informácie, ktoré túto ideu nepodporovali, keďže ide o vozy po určitom km priebehu značne poruchové (+ mimoriadne drahé ND) a podliehajúce korózii nosných častí. Po kategorickom vyhlásení, že ja jej to dookola opravovať nebudem sa mi ju napokon podarilo od tohto výrobcu (a jemu podobných) odhovoriť, resp. odhovoriť ju od kúpy vyžitých jazdeniek v cene nových áut.
Keď som jej ukázal Kalinu Cross, ktorej cena sa pohybuje v rovnakej úrovni, ako ceny pôvodne zamýšľaných jazdeniek, tak ostala prekvapená. Do jej dizajnu sa zamilovala, no k rozhodnutiu bolo ešte ďaleko. Prekážkou nebola ani tak absencia "polnoprivodu", ako skôr obava ísť do tak málo rozšíreného auta. Sám som sa bol naň v SlovLADE KE pozrieť, kde sa mi vtedy veľmi ochotne venoval p. Kurray, auto mi ukázal a ono urobilo na mňa dobrý dojem. Na ďalšiu obhliadku som sestru vzal so sebou, pričom sa už skoro rozhodla. V tomto procese som už pravidelne chodieval "šmírovať" sem na fórum čím moje nadšenie rástlo exponenciálne Tak som svojej nerozhodnej sestre navrhol, že do toho pôjdem s ňou, uhradím 1/3 obstarávacích nákladov s tým, že počas štyroch zimných mesiacov budem mať auto k dispozícii v pracovných dňoch na dochádzanie do 30 km vzdialenej práce. To mi umožní uložiť moju 1203-ku na jej prvý zimný spánok, aby som ju ušetril pred účinkami posypových materiálov a seba pred odstraňovaním ich následkov. Sestra súhlasila a 29.5.17 podpísala záväznú objednávku v SlovLADE Košice na Kalinu Cross vo verzii Lux v oranžovej metalíze s cenovkou 10580 €. Predbežný termín dodania bol stanovený na september.
Spomínané šmírovanie tu na fóre postupne prerastalo do zapájania sa do diskusií, mnoho hodín som strávil lúštením ruských technických stránok a sledovaním videí s témou Lada. Takto priebežne mi značka s plachetnicou v znaku prirastala k srdcu
Popri odstraňovaní ďalších a ďalších závad na štrnásť rokov starej Toyote Yaris, na ktorej moja polovička od nova najazdila iba niečo cez 105 tisíc km mi napadol tip na darček k jej augustovým narodeninám. 27.7.17 som sa pod zámienkou informovania sa na sestrinu Crossku pobral do SlovLady KE, kde som podpísal záväznú objednávku na Ladu Kalinu Hatchback Lux vo farbe červená metalíza v cene 9280 €. Na moje veľké prekvapenie mi p. Volčanová (odd. predaja vozidiel) hneď telefonátom s centrálou v BA zistila, že presne takéto auto pošlú z Togliatti už v septembri mimo objednávok - na sklad. Veľmi som sa tešil, no doma som to tajil ešte skoro mesiac - do dňa narodenín mojej polovičky. Medzitým sme však už Yaris pripravovali na predaj - pokiaľ sa zaň ešte dalo pýtať slušnú čiastku (predali sme ho deň po uverejnení inzerátu za pekných 2900€, tak sme mohli byť spokojní).
Koncom prvého septembrového týždňa prišiel náš hatchback do Košíc, vyplatil som zostatok kúpnej ceny a 13.9. ho prevzal. V rámci zábehu som s ním prvé týždne chodil do práce a užíval si jeho vôňu. V práci preberám každoročne niekoľko nových áut (predovšetkým značiek Ford a Renault, v minulosti i Volvo a iné značky), no vôňa novej Lady je suverénne najkrajšia. Neviem, či je to dané použitými náterovými a konzervačnými hmotami, alebo od interiérových plastov, ale veľmi sa mi to ľúbi.
Crossku som bol v SlovLADE prevziať 11.10. Prišla síce niekedy na prelome mesiacov, no mal som požiadavku na dodatočný nástrek spodku karosérie, aby bola splnená požiadavka výrobcu o doplnkovej ochrane v prvom roku prevádzky vozidla s ohľadom na plnenie záručných podmienok. Zima je za dverami, tak si hovorím, že niet na čo čakať a bude s tým menej práce, keďže je to ešte čisté. No v SlovLade majú posledné mesiace práce vyše hlavy, tak som na nich nechcel vyvíjať žiadny nátlak.
Medzitým som na našom hatchbacku najazdil nejakých 1600 km, takže najchúlostivejšiu časť zábehu má za sebou.
Teraz ma podobná úloha čaká na sestrinej Crosske, keďže sme sa zhodli, že ako vodička bez praxe by tomu surovému agregátu veľmi neulahodila. Z objektívnych dôvodov sa mi však tie kilometre teraz zbierajú omnoho pomalšie. Momentálne má necelých 500 km
Dojmy z nových áut mám veľmi dobré. Za tie peniaze snáď viac ani nemožno očakávať. Čo mi asi najviac vadí je usporiadanie pedálovej skupiny (ja ho nazývam "ruské", bojoval som s ním ešte keď som dávnejšie mal niekoľkokrát príležitosť jazdiť na 2105-ke), po toľkých km som si naň stále moc nezvykol. Predovšetkým nedostatočná medzera medzi akcelerátorom a pedálom brzdy mi robí často starosti. Možno ak by mi neboli tak narástli plutvy (veľkosť 44), tak by to bolo fajn
Ďalej príjem rádio prijímača mi príde dosť slabý. Stano112 vravel, že po prešivke to bude OK, čo však výrobcu neospravedlňuje. Po žigulákoch prevzala i ďalšiu neresť a to, že po prejazde predných kolies hlbšou mlákou pri rýchlosti cca 50 km/h vyšpliechnu tieto vodu až na čelné sklo. Vadí mi tiež tvrdý materiál v mieste opierania sa lakťa ľavej ruky. Tento nedostatok majú však i niektoré nové Fordy, čiže ma to zas až tak nerozčuľuje. Pruženie by mohlo byť malinko mäkšie - som z 1203-ky rozmaznaný. No verím, že to časom trošku zmäkne. Alebo si zvyknem
Hlavné plusy:
- prekvapivo dobré dielenské spracovanie,
- tichý motor boľšoj moščnosti,
- dobrý prístup k hnaciemu agregátu,
- jednoduchá a robustná konštrukcia zavesenia kolies,
- pružný PVC nástrek spodku karosérie v hrubej vrstve, ktorá sa dnes len tak nevidí,
- výborný výhľad z auta i vďaka rozmerným spätným zrkadlám,
- príjemný materiál poťahu sedadiel a vôbec interiéru,
- tunel pred združeným prístrojom je vyhotovený už z matného antireflexného plastu, takže výrobca zrejme zohľadnil pripomienky niektorých z Vás
- veselo si pospevujúca prevodovka (profesionálna deformácia;o)
- skvelý posilňovač riadenia s vhodne zvoleným prevodom riadenia,
- už spomínaná vôňa a mnoho ďalších vecí, ktoré mi teraz neprídu na um...
Aby som Vás už ale toľkým písaním totálne neunudil, priložím i zopár obrázkov našej Kaliny 2192. Koho to nudilo, nech kľudne napíše, aby som sa nabudúce tak nerozpisoval
Kalina 2192 čakajúca na predpredajnú prípravu v SlovLade KE
Podvečer v deň prevzatia
Zoznamka - Kalinka hádže na trojku prasiatka
V tých združených svetlách nejaká vzdialená príbuznosť bude
Cestou na východ sme Kaline ukázali miesto, kde mnohí príslušníci jej národa položili svoje životy, aby sme my žili...
Minúta ticha
Koncovka nového EČV zdôrazňuje, že ide o Ladu
Prvých tisíc jesenných kilometrov