Stránka 1 z 2
Ako jazdiť s 16V?
Napsal: stř srp 23, 2017 15:13
od robelles
Ja tiež sledujem otáčkomer. Mojej partnerke to je jedno. Radí až keď jej poviem ,,či je hluchá keď nepočuje ako ten motor reve,, a to má už okolo 3500 otáčok. Inak ok.
Re: Tlmenie auta
Napsal: stř srp 23, 2017 18:00
od Georgius
Jak řve při 3500 otáček ? To je ještě pod maximem kroutícího momentu
. Nech se někdy svézt od stana 2112kou pod plynem a někde okolo 5000 otáček uslyšíš co znamená, že motor řve
Re: Tlmenie auta
Napsal: stř srp 23, 2017 18:04
od Liftback
asi myslel na prvom rychlostnom stupni
Re: Tlmenie auta
Napsal: stř srp 23, 2017 22:32
od stano112
Teda ja neviem,pri 3500 to začne chytať len správny zvuk
.Mne otáčkomer lieta okolo 4500,ak sa blýži k 3500,už podradzujem
.
Re: Tlmenie auta
Napsal: čtv srp 24, 2017 18:31
od robelles
Ja motor moc netočím. Bežne jazdim okolo 2200 otacok. Sem tam mu dam 2600. To stačí. Iné je to do kopca. tam už idem cez 3500.
Re: Tlmenie auta
Napsal: čtv srp 24, 2017 23:01
od stano112
robelles píše:Ja motor moc netočím. Bežne jazdim okolo 2200 otacok. Sem tam mu dam 2600. To stačí. Iné je to do kopca. tam už idem cez 3500.
Aby si ho nezavaril
.Prepáč,ale nie vždy platí,že malými otáčkamy šetríš motor.Bežne jazdiť s motorom Vesty na 2200ot. no nechcel by som byť v jeho koži...Ja jazdím s Lada motormy 20 rokov,ale toto je určite málo...
Re: Tlmenie auta
Napsal: pát srp 25, 2017 06:56
od Georgius
Trochu jsme mu to unesli na OT, ale karbec by mu v takovémhle jízdním režimu zdechnul - pamatuju jak jsem v autoškole jezdil s Felodou (už ne karbec), autoškolista chtěl taky řadit takhle někde nízko (asi 8V, tenkrát jsem to nezkoumal) a pak jsem sednul do 2107 a divil se, jakto že to při stejných otáčkách chcípe
Je pravda, že někde po rovince na padesátce desítku taky klidně nechám převalovat v takhle nízkých otáčkách (na pětku se dá jet i 50), nebo dojíždím ulicí, která je rovná, ale je na ní třicítka dokonce na volnoběžné otáčky, ale jakmile po motoru "něco chci" , tak musí mít výkon (=otáčky). Ale asi to úplně běžné není, protože jsem měl pocit, že jsem AdamaT taky trochu překvapil, co že to od Vestího motoru chci. Na druhou stranu těch prvních 3000 km by se ten motor o moc výš točit
asi neměl, vždycky se říkávalo do 4000 ot ...
Takže mám pocit, jestli to auto nebude supr-čupr odhlučněné na rezonance při nízkých otáčkách a po záběhu nezjistíš, že při 4500 otáčkách to dělá kravál někde jinde
Re: Tlmenie auta
Napsal: pát srp 25, 2017 07:35
od Cory
Asi si mal nieco zle, pretoze karbec nesmie zdochynat ani pri 1000ot. Na kultivovanost chodu ma vplyv viacero faktorov, taka felda taha bez problemu od 1500 a nicomu to nevadi. Prevody tiez hraju velku rolu
Re: Tlmenie auta
Napsal: pát srp 25, 2017 08:18
od Georgius
Cory píše:Asi si mal nieco zle, pretoze karbec nesmie zdochynat ani pri 1000ot.
Jsem se nepřesně vyjádřil, při podtočení chcípal asi jen při rozjezdu, ale do kopce pod zátěží někde od 2000 ot. začal chchlat, klepat a sprostě nadávat v ruštině
Re: Tlmenie auta
Napsal: pát srp 25, 2017 11:52
od Cory
Aj tak je to divne
Re: Tlmenie auta
Napsal: pát srp 25, 2017 14:59
od robelles
Jazdím už 25 rokov a žiadnemu autu to nerobilo problém jazdiť medzi 2000-3000. Niektoré z tých áut čo som mal jazdia doteraz. Takže neviem.Favorit mám doteraz a bežne s ním jazdím na 2500 otáčkach a nemám problém. Lada sa bere už od 1800. Tak načo ju točiť keď jazdím len po rovine. Najväčší kopec je keď idem k nám domov aj to má tá cesta tak 100 metrov .Toči sa mlynské koleso.
Re: Tlmenie auta
Napsal: pát srp 25, 2017 15:33
od Georgius
robelles píše:Tak načo ju točiť keď jazdím len po rovine. Najväčší kopec je keď idem k nám domov aj to má tá cesta tak 100 metrov .toci sa mlynské koleso.
Protože to žere stejně jako když ten motor podtáčíš a je to mnohem příjemnější sportovní svezení ?
Jinak když už si tu poměřujeme, kdo ho má delšího, tak s 2107 jsem jezdil "jenom" šest let a se stojedenáctkou brázdíme silnice rokem třináctým, takže gratuluju, s 25lety jsi vyhrál
Re: Tlmenie auta
Napsal: pát srp 25, 2017 18:46
od robelles
rovná cesta + zapnutý tempomat + 90 na tachometri + strapatý na každom rohu = 2200 otáčok.
To mám jazdiť na štvorke?
Z toho som už vyrástol.
Viac ma s,rie hrkotanie zadnej nápravy pri prechode priečnej nerovnosti.
Viac ma s,rie búchanie prednej nápravy pri jazde cez železničné priecestie.
Viac ma s,rie,že toto vlákno je o inom.
A okrem toho mám rád pokoj v aute a zapnutú dobrú muziku /Ludovico Einaudi, Jesse Cook,Diana Kral..../ A na to hluk nepotrebujem.
Re: Tlmenie auta
Napsal: pát srp 25, 2017 18:53
od Georgius
robelles píše:
Viac ma s,rie hrkotanie zadnej nápravy pri prechode priečnej nerovnosti.
Viac ma s,rie búchanie prednej nápravy pri jazde cez železničné priecestie.
To mi připomnělo názor Skalouše (letitý majitel jedenáctky v době, kdy jsme my jedenáctku kupovali), že ty nerovnosti a retardéry je potřeba jezdit alespoň šedesátkou, aby to tolik nehoupalo
- třeba by to pomohlo i tomu hrkotání a bouchání
Re: Ako jazdiť s 16V?
Napsal: sob srp 26, 2017 13:39
od stano112
Moror Favorita a motor Vesty je tisíc a jedno.Ty máš na Veste pri 90km/h 2200 otáčok?To máš nejakú divnú prevodovku...asi 7-kvalt...