Stránka 1 z 3

Jak se odvzdušňuje spojka

Napsal: úte dub 04, 2006 17:12
od JirkaJirka
Tak jsem dneska zkoušel natočit svoji 2107. No, baterka s motorem jen malinko cukla, takže jsem ji dal dobít. Po cca 4 hodínách jsem ji dal zpět a motor naskočil hned. To mě potěšilo, protože auto jelo naposledy někdy v září. Buhužel jsem ale, zjistil, že nevyšlápnu spojku. Potom jsem zjistil, že v polovičce nádržky s brzdovou kapalinou není nic. Tak jsem to dolil a zkusil to chvíli prošlapávat, ale nic. To se musí ta spojka nějak odvzdušnit? A kde? Dík za odpověď.

Napsal: úte dub 04, 2006 17:16
od čmelák
no dolej kapalinu naslap spojku pedal podrz dole alebo ho zaisti ide to heverom medzi pedal a sedanu
potom klucom otoc odvzdusnovaci srob ten je tam dole ako je valec a bude na nom taka gumova capicka povol zatahni naslap pedal a tak dokolo a ked ti strekne odtal kapalina mas to hotovo

Napsal: úte dub 04, 2006 17:19
od JirkaJirka
čmelák píše:no dolej kapalinu naslap spojku pedal podrz dole alebo ho zaisti ide to heverom medzi pedal a sedanu
potom klucom otoc odvzdusnovaci srob ten je tam dole ako je valec a bude na nom taka gumova capicka povol zatahni naslap pedal a tak dokolo a ked ti strekne odtal kapalina mas to hotovo
Zkusím. Dík. Ten šroub je na tom válci shora jako jsou na něj přidělané ty hliníkové trubičky?

Napsal: úte dub 04, 2006 17:20
od Brandy
Ale jestli auto stalo pul roku a ztratila se kapalina, bude tam pravdepodobne nejaka zavada. Takze nejspis nebude stacit jenom to odvzdusnit.

Napsal: úte dub 04, 2006 17:21
od Brandy
JirkaJirka píše:
čmelák píše:no dolej kapalinu naslap spojku pedal podrz dole alebo ho zaisti ide to heverom medzi pedal a sedanu
potom klucom otoc odvzdusnovaci srob ten je tam dole ako je valec a bude na nom taka gumova capicka povol zatahni naslap pedal a tak dokolo a ked ti strekne odtal kapalina mas to hotovo
Zkusím. Dík. Ten šroub je na tom válci shora jako jsou na něj přidělané ty hliníkové trubičky?
Odvzdusnovaci sroub je na pracovnim valci (ten dolni).

Napsal: úte dub 04, 2006 17:22
od čmelák
jj dole ako kolega pise
no hladaj netesnost
je mozne ze ju nebudes moct najst tak to bude horny valec a tece to pod koberec :D

Napsal: úte dub 04, 2006 17:24
od JirkaJirka
čmelák píše:jj dole ako kolega pise
no hladaj netesnost
je mozne ze ju nebudes moct najst tak to bude horny valec a tece to pod koberec :D
Hlavně když to spojku zprovozním alespoň na chvilku, tak s tím dojedu do servisu. Jinak bych musel někoho hledat , kdo mě odtáhne a já nerad otravuju lidi, pokud to není bezpodmínečně nutné.

Napsal: úte dub 04, 2006 17:28
od čmelák
pocuj chalan ten valec spravis za 10minut;) su to dve matky vazne a par trubek

Napsal: úte dub 04, 2006 17:33
od JirkaJirka
čmelák píše:pocuj chalan ten valec spravis za 10minut;) su to dve matky vazne a par trubek
Já jsem se dřív pouštěl do čehokoliv, ale nějak mě to přechází. Možná je to věkem nebo pohodlností. Teď už si radši některé služby zaplatím. :)

Napsal: úte dub 04, 2006 17:37
od Myso
JirkaJirka píše:
čmelák píše:pocuj chalan ten valec spravis za 10minut;) su to dve matky vazne a par trubek
Já jsem se dřív pouštěl do čehokoliv, ale nějak mě to přechází. Možná je to věkem nebo pohodlností. Teď už si radši některé služby zaplatím. :)
len aby si potom nemusel robit GO motora, aj taky pripad uz sme tu mali...

Napsal: úte dub 04, 2006 17:51
od JirkaJirka
Myso píše:
JirkaJirka píše:
čmelák píše:pocuj chalan ten valec spravis za 10minut;) su to dve matky vazne a par trubek
Já jsem se dřív pouštěl do čehokoliv, ale nějak mě to přechází. Možná je to věkem nebo pohodlností. Teď už si radši některé služby zaplatím. :)
len aby si potom nemusel robit GO motora, aj taky pripad uz sme tu mali...
Tak já už na něm generálku motoru dělat nebudu. Je to ročník 89 nebo 90 (teď si nejsem jistý) a najeto má cca 250.000. Za tu dobu se v motoru měnily akorát ventily, kontakty v rozdělovači, samozřejmě svíčky a jinak nevím. Ale určitě jsem něco zapomněl .Kd si to má pamatovat za takovou dobu.

Napsal: stř dub 05, 2006 05:29
od denis
Já měnil válec, teda vlastně oba a nic jsem neodvzdušňoval-prostě vyměnil, dolil kapalinu a našlapal. Ono se to odvzdušnilo samo přesně jak mi radil kamarád. 2 roky bez problémů.

Napsal: stř dub 05, 2006 08:49
od JirkaJirka
denis píše:Já měnil válec, teda vlastně oba a nic jsem neodvzdušňoval-prostě vyměnil, dolil kapalinu a našlapal. Ono se to odvzdušnilo samo přesně jak mi radil kamarád. 2 roky bez problémů.
Já to prošlapoval po dolití mnohokrát a bylo to pořád stejná. Takže z toho jsem usoudil, že to potřebuje odvzdušnit. Anebo to bude jiná závada.

Napsal: stř dub 05, 2006 09:16
od denis
A vypíná to spojku a nebo nic? Ono to po výměně šlo tak lehoučko, že jsem myslel, že to nefunguje ale šlo to.

Napsal: stř dub 05, 2006 09:28
od JirkaJirka
denis píše:A vypíná to spojku a nebo nic? Ono to po výměně šlo tak lehoučko, že jsem myslel, že to nefunguje ale šlo to.
Právě že nevypíná. Nemohu zařadit z neutrálu při běžícím motoru nebo jinak řečeno, nemohu nastartovat při zařazené rychlosti. Za chvíli (v 11 h) se na to půjdu podívat a potom napíšu jak jsem dopadl.