Vodní pumpa s větším lopatkovým kolem
Napsal: úte srp 01, 2017 20:31
Ahoj přátelé,
dneska jsem jel v tom horku šestnáctkou po dálnici a měl jsem co dělat, aby se motor uchladil. Po rovině ještě OK, ale na horizontu stoupání, které jsem jel jen asi 100 km/h už jsem se ručičku teploměru snažil tlačit dolů i očima... Podotýkám, že jsem 14 dní zpátky vypláchnul zánovní chladič, vyčistil voštiny, dal novou směs v poměru 1 díl Fridexu G48 : 1,5 dílu vody, motor je čistý po generálce, hadice všechny taky, termostat ok, sahara taky jela, brzdy nikde nevisí atd atd. Zkrátka - chlazení navržené pro motor 1200 už má u motoru 1600 co dělat. Nechci hlavně pak někde oddělat ten prokletý čtvrtý válec.
Rád bych tam dal vodní pumpu s vyšší účinností - větším lopatkovým kolem (menší řemenici nechci). Našel jsem např. toto: http://lada-dily.cz/produkty/detail-pro ... 23322.html
Tak a teď otázky:
1) Pasuje taková pumpa do původního tělesa pumpy? Nebude se tam ta větší vrtule brousit o stěnu původní komory?
2) Co koupit, aby to vydrželo déle než tři týdny? Je mi jedno, jestli to bude stát o stovku víc nebo míň, ale jde o to, že v aftermarketu jsem nikde nenašel nic s větší vrtulí. Podle čísel dílů totiž všichni i na motory 1700i doporučují tytéž pumpy co na klasiku a všechno má malé kolo. Nejvíc se mi jinak líbila pumpa Magneti Marelli.
3) Z čeho lze dát alternativní čidlo do chladiče s nižší teplotou spínání sahary?
Pumpa mi teče, takže ji stejně budu muset chtít dělat a toto mi přijde jako vcelku logické řešení. Díky za vaše zkušenosti.
dneska jsem jel v tom horku šestnáctkou po dálnici a měl jsem co dělat, aby se motor uchladil. Po rovině ještě OK, ale na horizontu stoupání, které jsem jel jen asi 100 km/h už jsem se ručičku teploměru snažil tlačit dolů i očima... Podotýkám, že jsem 14 dní zpátky vypláchnul zánovní chladič, vyčistil voštiny, dal novou směs v poměru 1 díl Fridexu G48 : 1,5 dílu vody, motor je čistý po generálce, hadice všechny taky, termostat ok, sahara taky jela, brzdy nikde nevisí atd atd. Zkrátka - chlazení navržené pro motor 1200 už má u motoru 1600 co dělat. Nechci hlavně pak někde oddělat ten prokletý čtvrtý válec.
Rád bych tam dal vodní pumpu s vyšší účinností - větším lopatkovým kolem (menší řemenici nechci). Našel jsem např. toto: http://lada-dily.cz/produkty/detail-pro ... 23322.html
Tak a teď otázky:
1) Pasuje taková pumpa do původního tělesa pumpy? Nebude se tam ta větší vrtule brousit o stěnu původní komory?
2) Co koupit, aby to vydrželo déle než tři týdny? Je mi jedno, jestli to bude stát o stovku víc nebo míň, ale jde o to, že v aftermarketu jsem nikde nenašel nic s větší vrtulí. Podle čísel dílů totiž všichni i na motory 1700i doporučují tytéž pumpy co na klasiku a všechno má malé kolo. Nejvíc se mi jinak líbila pumpa Magneti Marelli.
3) Z čeho lze dát alternativní čidlo do chladiče s nižší teplotou spínání sahary?
Pumpa mi teče, takže ji stejně budu muset chtít dělat a toto mi přijde jako vcelku logické řešení. Díky za vaše zkušenosti.