Stránka 1 z 4
Problém s připojením na emise (diagnostika)
Napsal: úte črc 25, 2017 17:28
od Milan_cze
Dobrý den. Stojím před rozhodnutím koupit Ladu Nivu 1.7i r.v. 1999 jednobodové vstřikování. Ale někdo mě upozornil, že můžu narazit na emisích. Začal jsem pátrat a v Táboře mi ani na jedné emisní stanici (byl jsem na čtyřech) nebyli schopni říct, zda dokážou Ladu Nivu změřit. Problém je prý v připojení na diagnostiku. Přikládám foto zástrčky na diaknostiku ve vozidle, které chci koupit.
Otázka zní, jak Vám prochází Lada Niva na emisích? Prosím o reakce hlavně ty, co maj jednobod. Více bod od Bosche vím, ze se řešit dá.
Děkuji všem za reakce.
Obrázek konektoru je zde:
http://i44.servimg.com/u/f44/11/84/05/38/sam_0010.jpg
Zkoušel si někdo vyrobit toto?
http://www.techedge.com.au/vehicle/aldl8192/8192hw.htm
Našel jsem toto vlákno, ale ve finále se tam nic nedořešilo...
Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)
Napsal: úte črc 25, 2017 20:47
od Luděk Ondrůch
Měl jsem ji a emisemi procházela bez problémů.
Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)
Napsal: stř črc 26, 2017 06:27
od Luděk Musil
Milan_cze píše:... Ladu Nivu 1.7i r.v. 1999 jednobodové vstřikování. ...
u tohoto modelu ještě nebudou prudit se snahou připojit elektroniku motoru k diagnostice. Stejně by z toho neměli co vyčíst. L.
Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)
Napsal: čtv črc 27, 2017 07:37
od Milan_cze
Děkuji za reakce a názory. Šlo mi především o to, jak Lada Niva projde v novém systému Emisí a STK. Problém je, že v Táboře mi nikdo neřekl, že by to šlo i bez napíchnití ŘJ. Když se zaváděla norma ohledně Emisí, tak jsem to sledoval a o jaké si toleranci pro auta do roku 2000 jsem slyšel, ale nevěděl jsem, jak to funguje v praxi.
Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)
Napsal: čtv črc 27, 2017 17:27
od FOMA
Před měsícem jsem byl s 2111 na emisích (samozdřejmě i STK) je to R.V 2001 a s napichováním na diagnostiku nikdo nic neříkal, jen je zajímalo jestli mají licenci na vícebodové vstřikování Lada a měli, takže problém nebyl
Ono to ani není o tom, že by to ta "mašinka" neuměla změřit jde spíš o to aby na ten či onen typ měla stanice ME zakoupenou licenci. S Nivami většinou problém nebývá, těch je dost, takže se to stanicím většinou vyplatí zakoupit.
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Napsal: stř pro 18, 2019 22:55
od Vašátor
To už se tu psalo několikrát. Vozidla dovezené přes AMC plní emisní normu pro EU. A i kdyby tam zůstala ruská Euro 5, tak o nic nejde. Hodnoty CO a HC jsou pro statické měření emisí na emisní stanici u Euro 5 a Euro 6d temp naprosto stejné. Jiná je pouze metodika měření při homologaci vozidla do provozu.
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Napsal: stř pro 18, 2019 23:14
od tajga
Vašátor píše:To už se tu psalo několikrát. Vozidla dovezené přes AMC plní emisní normu pro EU. A i kdyby tam zůstala ruská Euro 5, tak o nic nejde. Hodnoty CO a HC jsou pro statické měření emisí na emisní stanici u Euro 5 a Euro 6d temp naprosto stejné. Jiná je pouze metodika měření při homologaci vozidla do provozu.
ja som bol s nivou nedavno na emisnej a sranda koncila.... meraju to cez riadiacu jednotku, nie cez bateriu ako niekedy. ani im to nechcelo komunikovat, presiel som LTT (len tak tak)
Akoze chlapi ja vam drzim palce ale hodina pravdy bude ked niekto kto tam nema znamych s tym pride na STK kde nebudu vediet o tom ze AMC ,,, normalne vam daju protokol nevyhovel. 3 mesiace sa s tym da jazdit akoze ....veziem to do servisu.... a potom odovzdat znacky. Asi preto som uz videl inzeraty v bazosi ....predam nivu za 2000E STK do roku 2021 EK nepresla.
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Napsal: stř pro 18, 2019 23:21
od Georgius
jako správný český hacker bych si dovedl představit minimálně dvě cesty, jak ... ale nebudu dávat návod k trestnému činu
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Napsal: čtv pro 19, 2019 07:05
od Vašátor
Co má řídící jednotka společného s měřením emisí? Řidici jednotka se připojuje kvůli vycteni chybovych kódu, tzv.readiness kódů. Zároveň se z ní odečítaji otáčky motoru. Pokud se tedy nelze přes OBD kabel připojit k RJ, ano je to problém. Ale není to problém spojený s emisní normou. Aktuální složení výfukových plynů se měří standardně, na stojícím vozidle, se sondou ve výfuku. A to je pro Euro 5 a 6 naprosto stejné. Takže i kdyby náhodou se do EU dostalo vozidlo na Ruské E5, bez úprav prolezlo homologacemi, na standardním měření emisí nemá šanci nikdo na nic přijít.
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Napsal: čtv pro 19, 2019 07:18
od Liftback
Majú vôbec právo - povolenie sa Vám len tak niekde napájať? Všetko myslím záleží od technika aký má prístup k ľuďom. Totiž dá sa podať aj podnet-sťažnosť na konkrétnu osobu - technika vyššie. Pár takých sťažností od známich a je na úrade práce.
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Napsal: čtv pro 19, 2019 08:18
od Tommel
Tak ještě jednou a na posled, asi težko naše firmá může mít kamarády na zahraničních emisních stanicích, takže opravdu si nemůžeme dovolit něco někde falšovat, vývoj a úpravy + následné měření emisích nás zrovna malé peníze nestálo a všechny auta které nabízíme prostě plní emisní normu platnou v EU. Dál se k tomu nemá smysl vyjadřovat, že neprošla málem nějaká Niva protože se nepřipojil přes OBD nemá s emisema co jdou z výfuku NIC společného...ach jo...
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Napsal: čtv pro 19, 2019 11:59
od Mara
To nepripojeni resil i tata s nivou. Nedavno jsem v praci mel ukol zajet na stk/emise se skoro novym nakladnim volvem = nove auto a zvucna znacka, kde by clovek potize hned necekal. No a na emisich se nedokazali spojit s autem, nepomuzeme, musite jinam.. ony ty nektere nove auta nam s tim nekomunikuji. A musel jsem jinam, kde maji pristroj jineho druhu. Takze tak. To ze nivu nepripoji, neznamena ze je na nive neco spatne. Problem zrejme bude nekde jinde. Proc by melo byt neco jednoduche, kdyz to muze byt uzasně slozite.
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Napsal: čtv pro 19, 2019 13:16
od tajga
podla novej EU smernice sa robia emisie cez riadiacu jednotku kedy si meracie zariadenie samo nastavuje priebeh merania. konkretne modul KTS-515 sa nevedel spojit s niva OBD. modul sa aj sice spojil nacital VIN ale dalej vymrzol. za EK som zaplatil 44 euro dali mi papier ze nevyhovel a poslali ma do servisu si "opravit" riadiacu jednotku ze to moze byt "vyhoreta poistka". pripada mi to ze oni vedia presne ktore auta nenacita a robia to ako tichu likvidaciu.
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Napsal: čtv pro 19, 2019 13:37
od Georgius
tak tudy vede cesta k té uhlíkové neutralitě
Co nemá CAN bus tak sešrotujeme
I když by to asi spíš patřilo do proroctví slepého mládence, vzpomeňte na má slova za pár let ...
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Napsal: čtv pro 19, 2019 14:35
od Vašátor
Ach jo ... Tak naposled ... složení výfukových plynů se měří na konci výfuku, příslušnou sondou. Nikoli z řídící jednotky
Měřící modul na emisní stanici pouze vyčítá údaje a chyby RJ a ano, u moderních vozidel se s ním mohou ovládat i otáčky motoru, místo toho aby stál technik na plynovem pedálu. Řídící modul EK rozhodně nemůže sahat do řízení motoru.
Pokud tou novou měřící směrnicí EU myslíš metodiku měření, tak ta se týká pouze nových vozidel schvalovanych do provozu. Nikoli vozidel již jednou pro provoz schválených.