Niva 1,7 MPi / 2001
Napsal: pon kvě 15, 2017 05:48
Přišla mi SZ:
Již několik let chodím na radu na zdejší forum, neboť jsem hrdým majitelem vozu Lada Niva. Nebyl jsem registrován, až do nedávna.
....
Jedná se o vozidlo Lada Niva 1.7i r.v. 2001,prodloužená verze.
Měl jsem nehodu, kdy se mi podařilo zrušit přední část vozu. Měnil jsem oba blatníky, čelo, masku, chladič.
Při této opravě mi udělali rozvody.
Když jsem však auto vyzvedl ze servisu, nechtělo držet volnoběh, kdy tento neustale skákal z 1000 na 2000 ot/min.
Provedl jsem tedy: výměnu vzduch. filtru, kabelů ke svíčkám, svíčky, promyl jsem váhu vzduchu, přetěsnil sání (vč. příruby) a vyměnil čidlo volnoběhu. Vozidlo přestalo na volnoběh si samo přidávat a ubýrat plyn-paráda, ale vznikl u toho nový problém. Za studena jsou otáčky kolem 1500(bývaly max do 1000), po zahřátí se sníží na normálních 800-900, ale toto platí pouze pokud je vozidlo v klidu. Pokud jej uvedu do pohybu i z kopce (bez přidání plynu-pouze odbrzdím), tak na volnoběhu se zvýší otáčky na 1500-1700. Tyto opět klesnou na 900 po úplném zastavení vozidla.
V autorizovaném servisu v Holešově (jsem ze Zlína) se nepodařilo napojit diagnostiku-zkoušeli několik konektorů, ale bezvýsledně. prostě se s řídící jednotkou nelze spojit.(vedou tam 4 dráty vlevo dole dva z kraje, vpravo nahoře jeden a vpravo dole druhý)
Žárovka motoru na palubovce mi nesvítí (zřejmě je spálená).
Rád bych se Vás tedy zeptal :
- je možná souvislost s udělanými rozvody?(posunuté)
- má vozidlo nějaké pohybové čidlo, které by ovlivňovalo dávkování při točících se kolech, v přídě zapálení směsi?- vedle náhonu tachometru (pod autem) je umístěno nějaké čidlo - má to souvislost?(třeba je špatné)
- je možné toto vozidlo vyblikat? - mělo by se jednat o 1,7i MPI-hranatý filtr, r.v.2001
- může to ovlivnit i špatné teplotní čidlo?(tedy některé z čidel) auto dostalo zabrat, než přijelo do servisu, několikráte jsem doléval vodu, čímž jsem odrovnal vodní čerpadlo, které mi zárveň v servisu vyměnili.
Váhu vzduchu jsem při nastartovaném motoru odpojil a auto začalo mít snížený chod a chtělo zhasnout-proto soudím, že váha je ok.
Nemám pocit, že by mělo velkou spotřebu - nikdy jsem to neměřil, a taky nemám pocit, že by špatně táhlo...
Po každém pročištění i při výměně jsem odpojil baterku a znovu zapojil.(odpojená byla min 5min.)
A už dál vážně nevím co s tím udělat...můžete mi prosím poradit?
Ještě jednou se omlovám, že Vás s tím obtěžuji.
S přáním hezkého dne
Bob
PS : ještě možná důležitá informace: když přidám plyn, zdá se mi, že otáčky neklesají tak rychle, jak v minulosti.
Měl jsem podezření na krokový motorek škrtící klapky, ale ten by musel zlobit i při zastaveném vozidle, kdy přidám plyn a otáčky klesnou na normální hodnoty-pouze za jízdy klesnou na ty výše uvedené zvýšené...
Kdo ví - odpoví . Děkuji. L.
Již několik let chodím na radu na zdejší forum, neboť jsem hrdým majitelem vozu Lada Niva. Nebyl jsem registrován, až do nedávna.
....
Jedná se o vozidlo Lada Niva 1.7i r.v. 2001,prodloužená verze.
Měl jsem nehodu, kdy se mi podařilo zrušit přední část vozu. Měnil jsem oba blatníky, čelo, masku, chladič.
Při této opravě mi udělali rozvody.
Když jsem však auto vyzvedl ze servisu, nechtělo držet volnoběh, kdy tento neustale skákal z 1000 na 2000 ot/min.
Provedl jsem tedy: výměnu vzduch. filtru, kabelů ke svíčkám, svíčky, promyl jsem váhu vzduchu, přetěsnil sání (vč. příruby) a vyměnil čidlo volnoběhu. Vozidlo přestalo na volnoběh si samo přidávat a ubýrat plyn-paráda, ale vznikl u toho nový problém. Za studena jsou otáčky kolem 1500(bývaly max do 1000), po zahřátí se sníží na normálních 800-900, ale toto platí pouze pokud je vozidlo v klidu. Pokud jej uvedu do pohybu i z kopce (bez přidání plynu-pouze odbrzdím), tak na volnoběhu se zvýší otáčky na 1500-1700. Tyto opět klesnou na 900 po úplném zastavení vozidla.
V autorizovaném servisu v Holešově (jsem ze Zlína) se nepodařilo napojit diagnostiku-zkoušeli několik konektorů, ale bezvýsledně. prostě se s řídící jednotkou nelze spojit.(vedou tam 4 dráty vlevo dole dva z kraje, vpravo nahoře jeden a vpravo dole druhý)
Žárovka motoru na palubovce mi nesvítí (zřejmě je spálená).
Rád bych se Vás tedy zeptal :
- je možná souvislost s udělanými rozvody?(posunuté)
- má vozidlo nějaké pohybové čidlo, které by ovlivňovalo dávkování při točících se kolech, v přídě zapálení směsi?- vedle náhonu tachometru (pod autem) je umístěno nějaké čidlo - má to souvislost?(třeba je špatné)
- je možné toto vozidlo vyblikat? - mělo by se jednat o 1,7i MPI-hranatý filtr, r.v.2001
- může to ovlivnit i špatné teplotní čidlo?(tedy některé z čidel) auto dostalo zabrat, než přijelo do servisu, několikráte jsem doléval vodu, čímž jsem odrovnal vodní čerpadlo, které mi zárveň v servisu vyměnili.
Váhu vzduchu jsem při nastartovaném motoru odpojil a auto začalo mít snížený chod a chtělo zhasnout-proto soudím, že váha je ok.
Nemám pocit, že by mělo velkou spotřebu - nikdy jsem to neměřil, a taky nemám pocit, že by špatně táhlo...
Po každém pročištění i při výměně jsem odpojil baterku a znovu zapojil.(odpojená byla min 5min.)
A už dál vážně nevím co s tím udělat...můžete mi prosím poradit?
Ještě jednou se omlovám, že Vás s tím obtěžuji.
S přáním hezkého dne
Bob
PS : ještě možná důležitá informace: když přidám plyn, zdá se mi, že otáčky neklesají tak rychle, jak v minulosti.
Měl jsem podezření na krokový motorek škrtící klapky, ale ten by musel zlobit i při zastaveném vozidle, kdy přidám plyn a otáčky klesnou na normální hodnoty-pouze za jízdy klesnou na ty výše uvedené zvýšené...
Kdo ví - odpoví . Děkuji. L.