Stránka 1 z 1

Napnutí rozvodového řetězu

Napsal: ned dub 02, 2006 11:52
od Křečík Barbuška
Vzhledem k tomu, že jsem se zmocnil 15stovky a připadá mi poněkud hlučná oproti 05tkovému motoru, začal jsem bádat nad napnutím řetězu. Po velkém boji jsem povolil matici na napínáku a na čtverku jsem cca 5m potlačil auto, došlo k uvolnění té tyčky co je v napínáku, což hodnotím jako pozitivní, hladina ruchu se moc nezměnila. Provedl jsem ten stejný úkon podruhé, tentokráte s vyšroubovanými svíčkami, vozidlo zastavil v momentě náběhu odporu vozidla. Ruch se podstatně zklidnil nicméněž to mému sluchu pořád nepřipadá ono. Oba pokusy jsem prováděl na studeném motoru, nebylo by lepší to provádět na teplém motoru? Bohužel nemám v dosahu jinou 15cku podle, které bych se porovnal. Co mi poradí odborně zdatná veřejnost?

Napsal: ned dub 02, 2006 14:02
od Nulašestka
U napínání řetězu je fuk jestli je motor teplý nebo studený.Fakt je ten,že je škoda že tam nemáš díru na kliku. :cry: To je krásně vidět jak ty rozvody "hází".Totiž to je i u úplně fungl nových rozvodů.Když ti někdo točí klikou a ty si dáš prst na tu tyčku napínáku,tak zřetelně cítíš jak pulzuje ven a dovnitř.Řetěz je pak ideální napnout právě když ten napínák začíná pulzovat dovnitř-takže to je v momentě kompromisu-řetěz není napnutý ani se zbytečným předpětím ani málo.Prostě akorát.Ale bez kliky je to nahouby :roll: ...
Další na co bych se zaměřil je tlumič kmitů a hlavně napínací lišta řetězu-ta může být už prodřená a pak se řetěz dře přímo o kov-no a je to randál.Jinak mě se jednou stala nepříjemná věc-z té napínací lišty řetězu se odloupnul takový ten kovový profil co na něj tlačí napínák-je to takový ten hrb na zadní straně té napínací lišty.Mají to mizerně přibodované,šmejdi :evil: ...napínák pak už byl nadoraz,ale nestačilo to a řetěz nešel napnout...přitom to ale nebylo zeshora vidět,takže se zdálo vše být OK.Najel jsem takto dost brutálním stylem několik desítek km(protože v nižších otáčkách to chrastilo,tak jsem tomu nakládal-myslel jsem že chrastí výfuk na uchycení převodovky...) a rozcupovalo mi to tlumič kmitů řetězu... :oops: Dodneška nevím jestli se nepotkaly písty s ventily,ale vzhledem k tomu jak to jezdí nejspíš ne. :)

Napsal: ned dub 02, 2006 14:12
od dmatej
Mě 01 taky dělala kravál, když jsem jí koupil. Spravilo se to po seřízení ventilů - teď se i MZ diví, jak to mám tichý :)

Napsal: ned dub 02, 2006 18:16
od Křečík Barbuška
To s tím vylézáním a zalézáním tyčky vyzkouším, bude stačit pomocník co zatočí zadním kolem. Mechanické opotřebení bych si dovolil vyloučit neb to má najeto 67 tis., každopádně momentálně to již tak nevrčí, že už slyším i ventily. Výhledově to musím porovnat s nějakým jiným sourozencem.

To Dmatej, moc pěkná fotka, jaká omamná látka byla požita a kolik jí bylo? :lol:

Napsal: ned dub 02, 2006 18:22
od dmatej
Co se ti nelíbí na mém výrazu, samozřejmě značícím vysokou přírozenou inteligenci? :lol: :lol: :lol: . Původně jsem si po ránu říkal, když se tak sháním po letištích, aby se někdo nekoukl na forum a neviděl moje "svatební foto" s Ladou a neusoudil, že si dopisuje s psychopatem, a vyfotím se jako "kravaťák", ale pak jsem byl línej sahat pro sako do skříně :lol: :lol: :lol:

Napsal: ned dub 02, 2006 18:24
od JmJ
dmatej píše:Co se ti nelíbí na mém výrazu, samozřejmě značícím vysokou přírozenou inteligenci? :lol: :lol: :lol: . Původně jsem si po ránu říkal, když se tak sháním po letištích, aby se někdo nekoukl na forum a neviděl moje "svatební foto" s Ladou a neusoudil, že si dopisuje s psychopatem, a vyfotím se jako "kravaťák", ale pak jsem byl línej sahat pro sako do skříně :lol: :lol: :lol:
no ja nevim, ale ta lada to ocividne kladne kompenzovala :wink:

Napsal: ned dub 02, 2006 18:30
od dmatej
Klid, neboj, nebudu tu strašit věčně. Zítra chystám Laďku blejsknout pěkně ;-) .

Napsal: ned dub 02, 2006 21:24
od Vašátor
Koko Loko píše:Výhledově to musím porovnat s nějakým jiným sourozencem.
Pokud hledáš nějakého sourozence, mohu se zeptat bratránka...má 21061. Motor má najeto 110tis Km, jsou měněné kroužky atd....Motor šlape jako hodinky a je krásně tichounkej (pozná se to hlavně v 7tis. ot. :lol: )
Teď mě vlastně napadá...už jsi ji viděl :lol: . Ta bílá 21061 u nás před barákem :lol:

Napsal: ned dub 02, 2006 22:44
od Křečík Barbuška
Vašátor píše:Teď mě vlastně napadá...už jsi ji viděl :lol: . Ta bílá 21061 u nás před barákem :lol:
Hm, až na to, že nevím ani kde ten tvůj barák je, ale to nevadí. :laughing6:

Napsal: pon dub 03, 2006 13:50
od Vašátor
Koko Loko píše:
Vašátor píše:Teď mě vlastně napadá...už jsi ji viděl :lol: . Ta bílá 21061 u nás před barákem :lol:
Hm, až na to, že nevím ani kde ten tvůj barák je, ale to nevadí. :laughing6:
Však se můžeme domluvit, já půjčím od bratránka klíčky a klidně s ní někam zajedu...když to nebude daleko :lol: . Jinak... je to Masarykova čtvrť :lol:

Napsal: pon dub 03, 2006 16:56
od Tomáš
no ale já bych řekl že to je jen o zvyku jezdils s 2105 řemenový rozvod a to bývá podstatně tiší než řetězový verze...

Napsal: stř čer 07, 2006 11:44
od utia
Ahoj, nechci zakladat nove tema... Mam na Samare pred dvema rokama meneny rozvodovy remen i remen k alternatoru, myslim ze po nejake dobe by se to melo zkontrolovat jestli je to dostatecne napnute... Dival jsem se i do manualu jenze tam jsou informace typu pri tlaceni silou X na stred remene by se mel prohnout o hloubku Y, coz mi je houby platne... Jak to muzu jako laik zkontrolovat? Pripadne,neni tu nekdo z Prahy kdo by byl ochotny se na to podivat? Alespon orientacne.. :oops:

Napsal: stř čer 07, 2006 11:55
od Nulašestka
No u rozvodů se to nepozná,to se musí prostě napnout(po X tis.km podle údajů výrobce) a klíňák se dá lehce určit tak že při vypnutém motoru uchopíš řemenici alternátoru a zkusíš s tím pootáčet na obě strany a nemělo by ti s tím jít točit-prostě silou ruky by to nemělo jít protáčet když klíňák stojí(rozhodně by to nemělo jít lehce,až při působení větší silou,ale někdy ani tak). :wink: Jenže nevím jak moc přístupný má Samara alternátor,tak abych tě neoblboval. :oops:

Napsal: stř čer 07, 2006 12:39
od Teepee
Něco mi říká, že rozvodový řemen se orientačně zkouší tak, že se na "dlouhé" mezeře mezi rozvodovými koly zkusí překroutit. Správně napnutý je, pokud se s ním dá kroutit jen do 90°. Pokud více je volnej. To že by se jeho napnutí s kilometrovým proběhem zvýšilo nepředpokládám, narozdíl od ventilové vůle, která se zaklepáváním sedel zmenšit může.

Už jsem to našel, mám to z Návodu k opravám Ford Sierra, nakladatelství Haynes Publishing (bohužel v angličtině):
If the tension gauge is not available, a rough guide is that the belt tension is correct when the belt can be twisted 90° in the middle of the longest run with the fingers, using moderate pressure (see illustration). In this case, the vehicle should be taken to a Ford dealer so that the belt tension can be checked using the special gauge at the earliest opportunity.
odkaz zde: http://ford-sierra.misto.cz/pdf/02-A_SOHC_Engines.pdf
Předesílám, že řemeny motorů Ford Sierra OHC a LADA 2105 jsou totožné. Jestli je ale Samara stejná s 2105 nevím, divil bych se kdyby ne.

Napsal: stř čer 07, 2006 13:39
od utia
spis se trochu bojim aby mi nepreskocilo v ozubeni, to by melo pro motor neblahy nasledky... Jinak kdyz to bude povolene nejak rozume, to me vubec nevadi...