Cívka startéru?
Napsal: pon úno 13, 2017 11:18
Ahoj,
delší dobu (asi týden) mě zlobí můj mazel. Střídavě běží na 3-4 válce a u toho mžourá kontrolka tlaku oleje. Hladina oleje ok a maže, takže to připisuji tomu, že při běhu motoru prostě jeden válec vynechává některý cyklus (asi loterie). Kromě toho to má traktorový zvuk (jehož intenzita je přímo úměrná zahřátí motoru a nepřímo úměrná jeho otáčkám) a extrémně malý výkon (do solidnějšího kopce se to hrabe tak 20-30kmh). Motor se sice poměrně rychle zahřeje, ale nepřehřívá, což dává smysl, pokud se nezadírá a jede na méně válců.
Začal jsem těmi největšími banalitami, jako je výměna svíček, vyčištění kontaktů na rozdělovači a kabelech, když to nepomohlo, tak jsem začal zkoušet odpojovat jednotlivé válce. Na poprvé to zkoušel kamarád a "načapal" 2. válec, ale napodruhé jsem to zkoušel já a jely zase všechny 4. S vytažením každého kabelu mi motor ve finále chcípnul, takže jsem vždycky znova nastartoval, protočil a tahal další, ale když jsem měl všechny ozkoušené a zkusil znova nastartovat, tak vydržel asi 20 vteřin a pak chcípnul. Po otočení klíčkem to jen cvakne.
Na jednom diskuzním fóru (k jiné značce) jsem četl, že cívka na startéru stála ze všemi výše uvedenými problémy - setkali jste se s tím a mám to s výměnou cívky považovat za vyřešené, nebo se připravit na nějaké šťavnatější výdaje?
Díky za odpovědi,
K.
delší dobu (asi týden) mě zlobí můj mazel. Střídavě běží na 3-4 válce a u toho mžourá kontrolka tlaku oleje. Hladina oleje ok a maže, takže to připisuji tomu, že při běhu motoru prostě jeden válec vynechává některý cyklus (asi loterie). Kromě toho to má traktorový zvuk (jehož intenzita je přímo úměrná zahřátí motoru a nepřímo úměrná jeho otáčkám) a extrémně malý výkon (do solidnějšího kopce se to hrabe tak 20-30kmh). Motor se sice poměrně rychle zahřeje, ale nepřehřívá, což dává smysl, pokud se nezadírá a jede na méně válců.
Začal jsem těmi největšími banalitami, jako je výměna svíček, vyčištění kontaktů na rozdělovači a kabelech, když to nepomohlo, tak jsem začal zkoušet odpojovat jednotlivé válce. Na poprvé to zkoušel kamarád a "načapal" 2. válec, ale napodruhé jsem to zkoušel já a jely zase všechny 4. S vytažením každého kabelu mi motor ve finále chcípnul, takže jsem vždycky znova nastartoval, protočil a tahal další, ale když jsem měl všechny ozkoušené a zkusil znova nastartovat, tak vydržel asi 20 vteřin a pak chcípnul. Po otočení klíčkem to jen cvakne.
Na jednom diskuzním fóru (k jiné značce) jsem četl, že cívka na startéru stála ze všemi výše uvedenými problémy - setkali jste se s tím a mám to s výměnou cívky považovat za vyřešené, nebo se připravit na nějaké šťavnatější výdaje?
Díky za odpovědi,
K.