Lada Samara Baltic GL rok 1998
Napsal: úte led 10, 2017 20:21
Klasická Sovětská Samara jako taková mě moc neoslovila. Z venčí to vyloženě špatné auto není. To že je hranatá mě vůbec nevadí. Uvnitř ovšem jakoby soudruzi se už moc nesnažili. To byl pro mě kámen úrazu. Nevzhledná přístrojová deska, nepěkný volant, sedačky též nehezké, dveřní tapec, madla, kličky nestojí za zmínku. Jenže pak sem objevil v Německu exportní Ladu Samaru Baltic vyráběnou ve Finsku. Jednalo se o označení GL. Z venčí prostě něco jiného, pěkné mlhovky v předním nárazníku, modrá metalíza, na dveřích kufru už nebyla umístěna klasicky SPZ, ale dostala místo ve spodním nárazníku. Takové dalo by se říci voloviny, ale na mě to zapůsobilo pozitivně. Ale opravdové překvapení né -li šok čekal uvnitř. Opravdu vkusnější celá přístrojová deska s imitací dřeva a volant, sedadla širší a na oko hezčí, výplně dveří, umístění madel úplně jiné pohodlnější.... Dokonce airbag řidiče. Motor 1,5 i. Ano, přesně vstřikování. Motor je překvapivě živí, řazení takové prostě ruské a brzdy normální.Je to kouzelné autíčko. Kdokoliv nasedne tak se praští do hlavy. Jsem rád že nejenom já. Klička střešního okna mě neustále škrtá o hlavu (mám 192 cm). Střešní okno je originální dodávané Finy. Koupil sem to se zvláštně zlomenou sedačkou (snažím se najít jinou). Je to takové roztomilé svezení, baví mě to a to auto mám prostě rád. Neustále nevím přesnou hladinu benzínu. Ať natankuji benzínu kolik chci tak se mi rozsvítí žebravé oko. Leze mi to na nervy, ale co se dá dělat. Topení topí pěkně. Akorát ze začátku jsem hledal zapínání světel. Rozmístění některých tlačítek je opravdu kouzelné. Startuje perfektně. Motor za studena dělá zajímavé zvuky. Pak se srovná a je vše ok. Zrcátka je lepší štelovat rukou zvenčí než páčkou. Tu sem hned já hovado ulomil. Od výroby má vůz digitální hodiny a originální rádio na CD!!! Ale zvuk nebudu komentovat. Reproduktory tam dali asi z dětských hraček. Pobavil mě ukazatel ekonomické jízdy. Nechápu jeho smysl, protože svůj účel neplní. Dělá si co chce, ale neberu jim to. Dělal sem komplet brzdy (hadičky, trubky, kotouče, destičky atd...)celá sada origo ruské za necelé 2000. Auto co se týče náhradních dílů bezkonkurenční. Dá se sehnat vcelku všechno a za směšné peníze. Proto ruské automobily nijak neodsuzuji. Jsou stavěné tak, aby je mohl řídit kdejaký debil. Jednoduché, účelové a můžu říct že i spolehlivé. To co si s mojí Laděnkou dovolím si dnes bez problémů nemůžete dovolit s novými vozy. Laděnka má své mouchy, ale dají se přehlížet. Za mě má moje Lada Samara Baltic 21093 jedničku s hvězdičkou. Fin je opravdu v mnoha věcech lepší. Zde je odkaz na tento skvost http://autoroad.cz/historie/75604-histo ... iho-strihu