Stránka 1 z 1
MG Midget Spitfire 1500
Napsal: pon led 02, 2017 13:33
od Marek
Mám tu pěkný kousek k renovaci, jedná se o Midget s motorem Spitfire 1500 OHV.
O karoserii se nestarám, to je v kompetenci majitele, ale dělám mu na motoru. Potřeboval bych nějaká servisní data. Vůle ventilů, předstih, odtrh, regulační pásmo předstihu, údaje o náplních, něco o karburátorech (má to dva horizontální vzdouváky SU), prostě cokoli.....
Nemáte někdo? Moje zdroje zklamaly a strejček satelit mlčí. Samozřejmě mám k dispozici základní technické údaje o motoru - vrtání, zdvih, kompresní poměr, výkon, točivý moment atd. Ale to tak nějak nestačí.....
Děkuji předem.
Re: MG Midget Spitfire 1500
Napsal: úte led 03, 2017 06:52
od Marek
Proměřili jsme vůle ventilů a prakticky u všech válců jsou hodnoty shodné, a sice 0,20 / 0,25 mm zastudena. Čili se dá předpokládat, že by to mohly být hodnoty skutečné. Motor se nám na asi dvě sekundy podařilo rozběhnout, pak jsme ho vypnuli, neb nemáme zapojené chlazení a výfuk. Ale byla to dřina a trvalo to přes hodinu, než jsem přišel na to, proč to nechce chytat. Pak jsem zjistil, že vzdouvací písty v karburátorech jsou přilepené (asi jak to dlouho stálo). Tak jsem je oba nadzdvihl a podložil šroubováky, aby zůstaly v mírně vysunuté poloze. A ejhle, na brnk to naskočilo (až jsme oba asi metr uskočili, neboť s tím by nikdo nepočítal, že to po šesti letech na brnk naskočí).
Uvidíme - proběhne montáž výfuku, doladění chladicího systému, nějaké ty bowdeny a lanka pak snad nastane fáze finálního ladění.
Má to mít cca 53 kW při 5500 rpm a 111 Nm při 3000 rpm, což na takový prdítko není málo a zřejmě to i solidně poletí. Má to plně synchronizovaný čtyřkvalt Morris Marina a maximální rychlost kolem 160 km/h. Asi bych to neriskoval, nicméně zkusit si to chci. Už jen proto, že to má volant na té divné straně
.
Re: MG Midget Spitfire 1500
Napsal: stř led 04, 2017 21:27
od Vašátor
Zrovna máme na dílně Spitfire 1500 a motor už je venku
Ventilová vůle těchto motorů je za studena 0,25mm jak u výfukového, tak i u sacího ventilu. Já nastavuji ovšem pro výfuk 0,2 a sání 0,15 (volněji). Motor pak není tolik hlučný, nicméně chce to ventilové vůle hlídat častěji.
Pořadí zapalování 1-3-4-2 , ale pozor! Rozdělovač se točí proti směru hodinových ručiček.
Nepíšeš jaký je to ročník, výkonově ty motory v hlavě nemám. Předstih je u každého typu motoru jiný (spitfire 1500), ale bude tam něco mezi 6-8st. (Triumph Spitfire mkI dokonce 13st)
Odtrh si nevzpomenu (na svém Triumphu mám bezkontakt), ale vzpomenu si na tebe, až ten motor budu skládat
O náplních chceš vědět co přesně? Do motoru minerál 20w50 (já mám rád Divinol 20w50) - hlava nemá gufera na ventilech, převodovka i dif 75w80 (75w90) GL4, specifikace MIL 2105 - doporučuji GEAR GL-4 SUPERFLOW 75W90.
O karburátorech je toho spousta na internetu. Právě mi cestuje z Anglie sada těsnění na karby SU
Jo a pokud budeš motor přetěsňovat, udělej si řádné značky na rozvodových kolech. Žádné tam nejsou a nastavení rozvodů je v návodu popsáno pomocí šílených geometrických obrazců
P.S. Přilepené vzdouváky (či bez oleje) jsou nejčastější příčinou, proč to nechce nastartovat
. Také mě tím můj Triumph před 7mi lety potrápil
Re: MG Midget Spitfire 1500
Napsal: stř led 04, 2017 22:34
od Jimmi
Vašátor píše: ... Rozdělovač se točí proti směru hodinových ručiček. ...
To se pokud vím točí i většina od Fiatů.
Re: MG Midget Spitfire 1500
Napsal: čtv led 05, 2017 07:10
od Cory
Aj na samare
Re: MG Midget Spitfire 1500
Napsal: čtv led 05, 2017 12:51
od Vašátor
Jimmi píše:Vašátor píše: ... Rozdělovač se točí proti směru hodinových ručiček. ...
To se pokud vím točí i většina od Fiatů.
Prosím jmenuj nějaký. U všech Fiatů co jsem měl v ruce, se otáčel rozdělovač po směru hodinových ručiček. Rád se tedy přiučím
Re: MG Midget Spitfire 1500
Napsal: čtv led 05, 2017 13:19
od Roman
Ja som to nikdy nestudoval, ale co viem kolega mal Fiat 850 a tam sa motor tocil naopak ako u skodovky, tak mozno sa aj rozdelovac tocil naopak
(a uz to tu Marekovi zas.....me )
Re: MG Midget Spitfire 1500
Napsal: čtv led 05, 2017 19:51
od Marek
Získali jsme originál v angličtině psanou dílenskou příručku, kde je napsáno snad úplně všechno. Tímto moc díky zúčastněným, právě se v té poloplesnivé knize probírám a nestačím se divit.
Škoda, že je to jen třikrát uložená klika - konstrukčně mi to připomíná škoduli. Ale pojede to jistě líp
.
Je to Mk IV, rok 1974, plasťák (ale půjde přestavět retro cestou zpět na chromy), možná je v úvaze prý verze SPORT úplně bez nárazníků.
Re: MG Midget Spitfire 1500
Napsal: čtv led 05, 2017 20:17
od Vašátor
Tyhle motory jsou velice svižné, díky dvěma karburátorům jdou krásně za plynem a ve finále letí jako střela. S tupým škodováckým motorem se to vůbec nedá srovnat
Vidím, že děláš stejný motor jako já. Akorát o necelý rok mladší
. Já dnes přišel na zapeklitý problém v podobě protočeného axiálního ložiska, které sebou vzalo i drážku v domečku kliky, která jej drží na svém místě.
Marku, kdyby jsi potřeboval objednat nějaké díly z Anglie, dej vědět. Pár věcí mi chybí, budu dělat doobjednávku. Můžeme se složit na poštovné. Díly v ČR nekupovat, vyjdou na nesmysl.
Re: MG Midget Spitfire 1500
Napsal: pát led 06, 2017 07:08
od Marek
Výborně, informaci předám investorovi. Díky.....
Co vím, tak nám právě teď chybí těsnění mezi svody a první díl výfuku.
Re: MG Midget Spitfire 1500
Napsal: pát led 06, 2017 12:48
od Vašátor
Objednávám především z:
-
http://www.jamespaddock.co.uk/
-
http://www.canleyclassics.com/triumph-s ... -catalogue
ale mají tam díly jen na Triumph. Na MG jsem objednával díly z ... hm a teď nevím
. Každopádně moss-europe je tak o třetinu dražší. Lecos se dá sehnat za pěkné peníze na anglické ebay.co.uk . Já teď někde musím najít ke koupi domeček klikovky a těsnění zadního okna Triumph GT6, což je problém. Během příštího týdne bych to chtěl doobjednat, tak dej pak případně vědět