2101 Vaška a Martina
Napsal: čtv pro 29, 2016 15:57
Vzhledem k tomu, ze me nebavi jezdit na zimni LADA sraz v BMW. A Vaska nebavilo mit sice auto pritomno na zimnim srazu, ale jen se na nej smutne divat, jak je prikryte plachtou, rozhodli jsme se udelat si takovy maly spolecny projekt.
Podarilo se nam sehnat zelenou 2101 (1974) v temer A1 stavu. Temer znamena, ze je to tak A5 (Kodex FIVA)
Vcera probehly vsechny nezbytne ukony pro nabyti tohoto sovetskeho stroje a jeho prevoz do objektu podlehajicimu prisnemu utajeni (na zimni sraz to ma auto o 70 m dale jak Oranzada).
Na tachometru ma krasnych 4000 km, takze se jedna o temer novy kousek. Auto sice dva roky stalo, ale po nafouknuti gum, dobiti baterie a doliti oleje bylo schopno absolvovat prevoz o celkove delce priblizne 100 km. Na miste ubytovani probehnou nezbytne servisni zasahy. Olej smrdi klasicky po benzinu, vejfuk je tam jen pro ozdobu a auto se startuje sroubovakem.
Veskere dalsi drobnosti snad diky Vaskove zrucnosti a memu sarkasmu, hnidopisstvi a lenosti dame dohromady.
Moc jsme nefotili, bo nebyl cas. Koroze (auto ma chycene veze, sloupky a takova ta klasicka mista) je totiz prilis rychla, abychom si mohli dovolit sertvavat na miste pro porizeni fotografii.
Auto melo jen jednu technickou vadu na krase - zaseknuty zamek volantu.
Po tom, co nad tim bazmekem Vasek stravil cca 15 minut a zapadka statecne odolavala Vaskovym dobre mirenym ranam palici do majzliku, nemam o bezpecnosti vozu VAZ sebemensich pochybnosti. Jen bohuzel doslo k destrukci spinacky, takze ovladani zapalovani bylo nasledne provedeno pomoci sroubovaku. No, jeste ze me nechytili prislusnici PCR, ac auto bylo samozrejme nabyte legalni cestou, asi by se to slozite vysvetlovalo
Pan Vasator po uspesne operaci. Volantem lze opet tocit! Ehm, volantem...
A to uz je auto poprve za dlouhou dobu venku z garaze. Poprve jsme ho videli na svetle. No. Stav popisovat nebudu, fotografie jsou milostive
Auto samozrejme plni EURO7. Oblak dymu je vyvolan specialnimi aditivy pro veteranska vozidla. Tato aditiva maji za cil simulovat vizualne a pachove provoz automobilu s nehospodarnymi historickymi motory.
A co bude dal? nechte se prekvapit, stejne jako my. Jak jsem jiz naznacil, koroze si vybira svou dan i na tomto stroji. Kupodivu je to ale muj prvni VAZ, ktery nema hnile rozky dveri. Asi to vymenim, az se Vasek nebude divat
Jo, pan majitel ma jeste na zahrade dalsi 2101. Jeho popis auta byl priblizne takovy "je v malicko horsim stavu, ale docela pekne. Jen predni blatnik byl po vymene spatne nalakovan a loupe se". Muj popis: "Nalakovat poradnou vrstvou bezbarveho laku a je z toho docela pekny kvetinac"...
A co kolega Vasator? Doplni muj kratky popis necim technickym?
Podarilo se nam sehnat zelenou 2101 (1974) v temer A1 stavu. Temer znamena, ze je to tak A5 (Kodex FIVA)
Vcera probehly vsechny nezbytne ukony pro nabyti tohoto sovetskeho stroje a jeho prevoz do objektu podlehajicimu prisnemu utajeni (na zimni sraz to ma auto o 70 m dale jak Oranzada).
Na tachometru ma krasnych 4000 km, takze se jedna o temer novy kousek. Auto sice dva roky stalo, ale po nafouknuti gum, dobiti baterie a doliti oleje bylo schopno absolvovat prevoz o celkove delce priblizne 100 km. Na miste ubytovani probehnou nezbytne servisni zasahy. Olej smrdi klasicky po benzinu, vejfuk je tam jen pro ozdobu a auto se startuje sroubovakem.
Veskere dalsi drobnosti snad diky Vaskove zrucnosti a memu sarkasmu, hnidopisstvi a lenosti dame dohromady.
Moc jsme nefotili, bo nebyl cas. Koroze (auto ma chycene veze, sloupky a takova ta klasicka mista) je totiz prilis rychla, abychom si mohli dovolit sertvavat na miste pro porizeni fotografii.
Auto melo jen jednu technickou vadu na krase - zaseknuty zamek volantu.
Po tom, co nad tim bazmekem Vasek stravil cca 15 minut a zapadka statecne odolavala Vaskovym dobre mirenym ranam palici do majzliku, nemam o bezpecnosti vozu VAZ sebemensich pochybnosti. Jen bohuzel doslo k destrukci spinacky, takze ovladani zapalovani bylo nasledne provedeno pomoci sroubovaku. No, jeste ze me nechytili prislusnici PCR, ac auto bylo samozrejme nabyte legalni cestou, asi by se to slozite vysvetlovalo
Pan Vasator po uspesne operaci. Volantem lze opet tocit! Ehm, volantem...
A to uz je auto poprve za dlouhou dobu venku z garaze. Poprve jsme ho videli na svetle. No. Stav popisovat nebudu, fotografie jsou milostive
Auto samozrejme plni EURO7. Oblak dymu je vyvolan specialnimi aditivy pro veteranska vozidla. Tato aditiva maji za cil simulovat vizualne a pachove provoz automobilu s nehospodarnymi historickymi motory.
A co bude dal? nechte se prekvapit, stejne jako my. Jak jsem jiz naznacil, koroze si vybira svou dan i na tomto stroji. Kupodivu je to ale muj prvni VAZ, ktery nema hnile rozky dveri. Asi to vymenim, az se Vasek nebude divat
Jo, pan majitel ma jeste na zahrade dalsi 2101. Jeho popis auta byl priblizne takovy "je v malicko horsim stavu, ale docela pekne. Jen predni blatnik byl po vymene spatne nalakovan a loupe se". Muj popis: "Nalakovat poradnou vrstvou bezbarveho laku a je z toho docela pekny kvetinac"...
A co kolega Vasator? Doplni muj kratky popis necim technickym?