Stránka 1 z 2

Šisaté bubny ?

Napsal: pát říj 14, 2016 16:01
od premek.fadrny
Ahoj Ladisti
Tak téměř po půlroční renovaci jsem vyrazil se svojí 2107, v pondělí pěkně STK a teď už lítám.
Něco málo ji ještě čeká, ale zhruba už mám hotovo.
Mrkněte na https://goo.gl/photos/RR2zAxMefKhh2NYr7
A řeším minimálně jednu věc, při dobržďování mi CUKÁ. Není to cítit v řízení, tak podezírám zadní bubny. Tak mě napadlo, řešil jste to někdo? Sundat bubny, upnout do soustruhu, zatočit... Starší a zkušenější poraďte, jak se to dělá?

Přemek

Re: Šisaté bubny ?

Napsal: pát říj 14, 2016 17:15
od Jimmi
Zkus brzdit jenom ruční brzdou, poznáš to hned :idea:
Jinak nemusí být přímo šišaté, ale musí být na náboji nasazené úplně přesně (podobně jako kotouče). Stačí nečistota nebo rez na styčných plochách a už to jede.

Re: Šisaté bubny ?

Napsal: pát říj 14, 2016 18:36
od corsair
Ak máš kde stočiť stoč. Ovalita je na STK problém

Re: Šisaté bubny ?

Napsal: pát říj 14, 2016 23:40
od Jimmi
Teď se mu snažím vysvětlit, že o ovalitu vůbec jít nemusí........ :roll:

Re: Šisaté bubny ?

Napsal: sob říj 15, 2016 08:34
od JmJ
Pripadam si, jako kdyz se bavi blby s hluchym.

Pokud to chapu spravne, tak stk prosel, takze by ovalita mela byt v rozumnych mezich. Tedy je otazkou, co muze byt zle, kdyz podle stk je vse ok.

Re: Šisaté bubny ?

Napsal: sob říj 15, 2016 09:07
od Vašátor
Přemku, pěkná práce :wink:
Nicméně jak píší kluci.... pokud by mělo jít o ovalitu, na STK by při zkoušce brzd kmitala rafička. Jak píše Jimmi, v první řadě musí být kotouč i buben uložen přesně - na čistou plochu. Pak zkusit zabrzdit ruční brzdou, co to udělá a víš hned, zda je problém na zadní nápravě, či jinde.

Re: Šisaté bubny ?

Napsal: sob říj 15, 2016 10:34
od corsair
Ja som to pochopil že v pondelok len ide na STK

Re: Šisaté bubny ?

Napsal: ned říj 16, 2016 08:20
od premek.fadrny
Ahoj kluci, děkuju za rady.
Dneska to pojedu projet, pak budu referovat, spíš mám pocit, že se objevilo nějak z ničeho nic, což je divný, tak že odkládám klávesnici a jdu do modráků :D

Re: Šisaté bubny ?

Napsal: ned říj 16, 2016 09:39
od Vašátor
Pokud se s autem nejezdilo, může být nakorodovaný kotouč v místě brzdových destiček. Pak to samozřejmě v onom místě kopne. Někdy se to obrzdí, jindy je potřeba kotouč shodit a očistit ho ocelovým kartáčem na vrtačce.

Re: Šisaté bubny ?

Napsal: ned říj 16, 2016 11:16
od Jimmi
A někdy se ta destička v tom místě "nalepí" a vytvoří se tam odolná vrstva k nerozeznání od původního materiálu kotouče (vlastní zkušenost). Pak přijde někdo "chytrý", prohlásí kotouče za zkroucené teplem a mýtus je na světě :idea:

Re: Šisaté bubny ?

Napsal: čtv říj 20, 2016 21:43
od Majo
to su uplne zbytocne dohady, ked upnes bubon/kotuc do sustruhu tak hned vies na com si.... a s tym mytusom skrutenych kotucov by som bol opatrny, na priore som vyhodil uz troje... hadzavost bola aj viac ako 1mm

Re: Šisaté bubny ?

Napsal: pát říj 21, 2016 11:09
od Jimmi
Házivost ještě nemusí znamenat, že jsou ausgerechnet zkroucené. Kotouče jsou z litiny a jen tak se nekroutí. To spíše popraskají.

Re: Šisaté bubny ?

Napsal: pát říj 21, 2016 11:44
od Majo
to sme stale u tej kvality... kvalitne kotuce sa nekrutia... lenze to cinske blato co sa predava sa prehrieva a vlni.
Ako vysvetlis toto:
Kupis nove kotuce a vsetko je ok. Prve prudke brzdenie, vsetko je OK. Dalsie prudke brzdenie a cele auto zacne vibrovat. Dalsie akekolvek aj slabe brzdenie a auto vibruje a kope pedal. Das dole kotuce, uchytis do sustruhu a hadzu ako svina. Pretocis, zalozis a znovu sa zopakuje predchadzajuci scenar....

Re: Šisaté bubny ?

Napsal: pát říj 21, 2016 12:48
od Jimmi
Už jsem to tu psal víckrát. Nekroutí se kotouče, ale na kotouč se nalepuje (hodně zjednodušeně řečeno) vrstva z destiček. Ta je velmi tvrdá a na první (i druhý a třetí...) pohled je naprosto nerozlišitelná od vlastního materiálu kotouče. Samotný proces je o trochu složitější, ale to je jedno.
Tato vrstva se dá odstranit ostrým předmětem, i když obtížně. Pokud se odstraní včas, dá se kotouč ještě zachránit. Pokud ne, projeví se nestejnoměrné opotřebení kotouče pod touto vrstvou a na zbytku povrchu (většinou se vytvoří na kotouči jedno místo, na které se ta vrstva v jakési "vlně" stále přidává).
Prevence je jednoduchá. Nejprve je třeba nové destičky pořádně zahořet či vypálit. Po krátkém záběhu a usazení několikrát velmi prudce brzdit tak ze stovky až skoro na nulu. Nikdy nebrzdit z táhlých kopců mírným tlakem na pedál, vždy to chce krátce a intenzívně. Občas se musí za provozu povrch kotouče prostě očistit prudším zabrzděním.
U starých dobrých azbestových destiček se tyto problémy prakticky nevyskytovaly. A materiál kotoučů i technologie jejich výroby už je opravdu po léta zvládnutý problém.
Konstatování, že se "teplem zkroutily kotouče" považuji po vlastním intenzivním pátrání po neustále se opakujících problémech s vibracemi při brzdění za opravdu nebezpečný blud. Bohužel dost rozšířený.

Re: Šisaté bubny ?

Napsal: pát říj 21, 2016 13:12
od Majo
ja hovorim o svojej niekolkonasobnej skusenosti, kedy som behom par sekund znicil zanovne kotuce jedinym ci dvomi brdzdeniami tak, ze po osadeni do sustruhu a zacati bratia materialu bola ich hadzavost preukazatelna. Na Priore som s tym mal vecny problem, pretoze donedavna sa znackove kotuce na Prioru jednoducho zohnat nedali. Prakticky som na nej znicil asi 3je kotucov, pricom som platnicky menil iba preventivne, nikdy neboli zodrate... A to iste sa mi stalo na BMW s kotucmi Zimmerman v priemere 280mm ked som nemal namontovane naduchy od naraznika a teda sa nemohli dostatocne chladit naporom vzduchu. Druhy priklad uvediem Tommela, ten uz rovnakym sposobom znicil minimalne dve sady a obaja sme aspon raz znicili MasterSporty...

Ten druhy pripad o vrstve na kotucoch samozrejme nezatracujem, ale toto sa deje skor pri jazde s castym jemnym brzdenim, ostre brzdenie vacsinou tuto vrstvicku dokaze odstranit samo...