Stránka 1 z 2
vadné tlumiče??
Napsal: pon bře 27, 2006 16:42
od Dave
Zdravim. Mám tákový proplém a nejsem si jistý čím by to mohlo být. Když jedu a na silnici se objevý nějaký výmol (stačí i mělká prohlubeň) auto se tak rozhásí a jde skoro do smyku, že je docela o strach s tím jezdit. Je to jako kdyby se v okamžiku nárazu úplně zablokovalo jedno přední kolo a chvíli trvalo než se zase odbrzdí. To se mi však zdá nepravděpodobné a spíš myslím, že jak se kolo propéruje tak ho špatný tlumič nedokáže dost rychle přitlačit spět k vozovce a proto se auto tak rozhoupe. Nemáte s tím někdo nějaké skušenosti?? Nebo nevíte čím by to mohlo být??
Každopádně za každou radu dík.
Napsal: pon bře 27, 2006 17:03
od VaSek
Takovy jednoduchy test tlumicu je jestli se auto rozhoupe kdyz ho prudce stacis nad tlumicem, ktery chces otestovat. Spravne by mela kapota po staceni pouze dojet do puvodni polohy, maximalne trochu prekyvnout. Dale pri spatnejch tlumicich jsem mel pocit za me protijedouci kamion sfoukne ze silnice.
Napsal: pon bře 27, 2006 18:11
od Nulašestka
Když mi přední tlumiče fungovaly na cca 30 a 40% a zadní asi na 50%...jó to byly časy
Dave,je otázkou co jiného by to mohlo dělat.Jezdil jsem i několik stovek kilometrů s prasklou krátkou tyčí co drží zadní nápravu v podélném směru a ani jsem o tom nevěděl
...čili kromě tlumičů na tu jízdní stabilitu má vliv stav řízení(vůle) a přední nápravy(kuláky,gumy stabilizátoru,vůle v ložiscích) a geometrie.A nahuštění pneumatik.
Mrkni jestli ti ty tlumiče netečou a kdyžtak je vyměň-není to nijak závratně drahé.
Napsal: pon bře 27, 2006 18:19
od Ondra 07
Ja jsem jel 500km s bez obou kratkych stabilizacnich tyci,ale to uz poznat bylo.Pri prudsim pridani plynu se naprava rozhoupala a tahala celej motor sema a tam i plynovym pedalem kterej mi pod nohou tancoval...Celkem sranda,ale odnesly to tlumice a zadni brzdy (oboje hin).
Napsal: pon bře 27, 2006 19:23
od Dave
Nulašestka píše:Když mi přední tlumiče fungovaly na cca 30 a 40% a zadní asi na 50%...jó to byly časy
Dave,je otázkou co jiného by to mohlo dělat.Jezdil jsem i několik stovek kilometrů s prasklou krátkou tyčí co drží zadní nápravu v podélném směru a ani jsem o tom nevěděl
...čili kromě tlumičů na tu jízdní stabilitu má vliv stav řízení(vůle) a přední nápravy(kuláky,gumy stabilizátoru,vůle v ložiscích) a geometrie.A nahuštění pneumatik.
Mrkni jestli ti ty tlumiče netečou a kdyžtak je vyměň-není to nijak závratně drahé.
Asi vymněnim alespoň ty přední tlumiče a uvidím. Mám to auto teprve krátce tak se chystám, že to o víkendu pořádně prolezu, abych zjistil v jakém stavu jsou nápravy a zda z tlumičů neteče olej. Taky musí zkontrolovat jestli nejsou moc shnilý ramena aby mi někde neupadlo kolo.
Napsal: úte bře 28, 2006 13:13
od dmatej
Ohni svůj hřbet a koukni se, jestli se neutrhla vzadu panhardka od podlahy. Kdysi se mi to stalo, auto pěkně vlálo v zatáčkách.
Hádal bych to ale na tlumiče - jednoduše se opři o blatník a pust ho, auto se musí plynule zvednout. Jestli ti to vyskočí a začne se houpat (stačí jednou), je tlumič v háji.
Napsal: úte bře 28, 2006 18:55
od Dave
dmatej píše:Ohni svůj hřbet a koukni se, jestli se neutrhla vzadu panhardka od podlahy. Kdysi se mi to stalo, auto pěkně vlálo v zatáčkách.
Hádal bych to ale na tlumiče - jednoduše se opři o blatník a pust ho, auto se musí plynule zvednout. Jestli ti to vyskočí a začne se houpat (stačí jednou), je tlumič v háji.
To jsem skoušel. Auto se zvedá dost pomalu. Zatlačim na to, pustim a ještě chvíli to zůstane zatlačený než se vrátí zpět.
Napsal: stř bře 29, 2006 07:43
od Luděk Musil
Zkus zkontrolovat uložení zadní nápravy.
Tedy zda-li nemáš utrženou některou podélnou tyč.
Já měl kdysi utrženou spodní podélnou tyč a to jsi měl vidět, co to dělalo jen při přidání plynu (okamžitě jsem musel natáčet volantem kontra
). L.
Napsal: stř bře 29, 2006 12:23
od Little Red Riding Hood
Luděk Musil píše:Zkus zkontrolovat uložení zadní nápravy.
Tedy zda-li nemáš utrženou některou podélnou tyč.
Já měl kdysi utrženou spodní podélnou tyč a to jsi měl vidět, co to dělalo jen při přidání plynu (okamžitě jsem musel natáčet volantem kontra
). L.
hmm. ty jo.. no když ondra měl prasklou tu tyč jednu, tak sme nějaký zatáčení nepoznali.. když praskla druhá, tak to byl tanec..
Napsal: stř bře 29, 2006 12:48
od Luděk Musil
Little Red Riding Hood píše:Luděk Musil píše:Zkus zkontrolovat uložení zadní nápravy.
Tedy zda-li nemáš utrženou některou podélnou tyč.
Já měl kdysi utrženou spodní podélnou tyč a to jsi měl vidět, co to dělalo jen při přidání plynu (okamžitě jsem musel natáčet volantem kontra
). L.
hmm. ty jo.. no když ondra měl prasklou tu tyč jednu, tak sme nějaký zatáčení nepoznali.. když praskla druhá, tak to byl tanec..
No jo - jenže Vám praskly horní (krátký) tyče. Já měl prasklou tu spodní dlouhou tlustou. Nikomu to nepřeju. To auto se motalo jak maďar v kukuřici. L.
Napsal: stř bře 29, 2006 13:42
od Ondra 07
Budu muset vyemnit i ty dlouhy jedna je jak rohlik... A chci hlavne vymenis silebloky na nich takze rovnou koupim cely novy,cena je max. 300,- za kus pokud si to pamatuju.Ale bojim se i rozhodim geometrii zadni napravy kdyz je komletne oddelim od auta...Jsou pak nejaky testry ci merici body na serizeni nebo dela to nekdo odborne?
Napsal: stř bře 29, 2006 13:54
od Luděk Musil
Ondra 07 píše:Budu muset vyemnit i ty dlouhy jedna je jak rohlik... A chci hlavne vymenis silebloky na nich takze rovnou koupim cely novy,cena je max. 300,- za kus pokud si to pamatuju.Ale bojim se i rozhodim geometrii zadni napravy kdyz je komletne oddelim od auta...Jsou pak nejaky testry ci merici body na serizeni nebo dela to nekdo odborne?
Pokud najednou vyměníš všechny, tak žádnou geometrii nerozhodíš. L.
Napsal: stř bře 29, 2006 14:02
od Majo
to by som rad vediet ako by ste chceli stelovat geometriu zadnej napravy? Mi nieco uslo?
Napsal: stř bře 29, 2006 17:47
od Little Red Riding Hood
Luděk Musil píše:
No jo - jenže Vám praskly horní (krátký) tyče. Já měl prasklou tu spodní dlouhou tlustou. Nikomu to nepřeju. To auto se motalo jak maďar v kukuřici. L.
aha...
Napsal: stř bře 29, 2006 19:47
od Tomik
ja jsem mel volnou celou prední napravnici a utahnou to neslo protože byla uhnila,tak jsem to zavařil na fest,ale tim jsem mel porad vuli v řizení,spíš to bude v těch zadnich tyčkach,jednou jsem mel tu spodní na nive uhnilou z podlahy ale z jihlavy jsem do prahy dojel,a jak pančku po dalnici mazala,občas sem jel přes dva pruhy