Stránka 1 z 4
Motor 21053 nestartuje
Napsal: ned črc 24, 2016 21:09
od Dachlmen
Zdravím všechny,
rozhýbávám jeden bastl 2102 co má motor z 21053, 7 let stál, předtím normálně pojízdný. Na motoru jsem vyměnil klasické drobnosti, které by mohly dělat problémy (víčko, palec, svíčky, kabely, kladívko, cívku atd.), odpojil sem zabudované LPG a natáhl zpět palivovou soustavu na benzín. Benzín do motoru jde, jiskry to hází, ale motor ani neslíbí, přitom se tváří dosti provozuschopně. Netuší někdo po čem bych měl ještě jít? Ventily by měly být v pořádku .. Díky všem za rady.
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: ned črc 24, 2016 21:40
od Jimmi
Pak už jenom elektromagnetický ventil
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pon črc 25, 2016 05:18
od Luděk Musil
Dachlmen píše:..., jiskry to hází, ... .
Otázkou je, zda-li ve správný čas
. L.
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pon črc 25, 2016 08:28
od Dachlmen
Luděk Musil píše:Dachlmen píše:..., jiskry to hází, ... .
Otázkou je, zda-li ve správný čas
. L.
Právě, to bych ještě viděl jako možné místo problému .. ale zkusím ještě vyměnit ten ventil.
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pon črc 25, 2016 08:53
od Luděk Musil
Pro začátek: jiskra by měla přeskočit v okamžik, kdy jsou proti sobě prostřední ryska na prsou a ryska na klikové řemenici.
I to ještě nemusí nic znamenat, pokud jsou přehozený kabely na víčku nebo je celý rozdělovač přesazen o 90, 180 ... . L.
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pon črc 25, 2016 11:48
od Jimmi
Stačí vzít pomocníka, točit klikou a nepotřebuju ani stroboskop. Orientačně. A orientačně by to mělo aspoň chytit.....
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pon črc 25, 2016 12:08
od Vašátor
Je také otázkou, zda má motor tlaky. Pokud dlouho stál, může zůstávat viset ventil a válec je bez tlaku.
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pon črc 25, 2016 15:12
od Jimmi
Dachlmen píše: .. ale zkusím ještě vyměnit ten ventil.
Nic neměň, zkus jestli cvaká. Slyšitelně. A jestli je vůbec zapojený. A správně zašroubovaný.
Tedy doufám, že tento extramoderní motor ten ventil má taky. Tam už možná bude v karburátoru té elektriky víc.
Taky jsem už startoval auto s nezapojeným ventilem, a taky... zcela překvapivě... nechtělo chytit
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pon črc 25, 2016 16:18
od Dachlmen
Jimmi píše:Dachlmen píše: .. ale zkusím ještě vyměnit ten ventil.
Nic neměň, zkus jestli cvaká. Slyšitelně. A jestli je vůbec zapojený. A správně zašroubovaný.
Tedy doufám, že tento extramoderní motor ten ventil má taky. Tam už možná bude v karburátoru té elektriky víc.
Taky jsem už startoval auto s nezapojeným ventilem, a taky... zcela překvapivě... nechtělo chytit
Tak bohužel, tento extramoderní motor ventil nemá a ani žádnou jinou elektriku na karbci
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pon črc 25, 2016 19:41
od Křečík Barbuška
Melo by to mit Ozona s ekonomizerem, tam te elektriky trocha je. Pokud tedy byl uzit motor i s karburatorem. Bych tipoval na prasklou membranu sytice.
Kdyz striknes trosicku benzinu na klapky karbu, seslapnes plyn a zastartujes, slibi? Tezko takhle radit, to chce videt.
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pon črc 25, 2016 20:49
od Dachlmen
Koko Loko píše:Melo by to mit Ozona s ekonomizerem, tam te elektriky trocha je. Pokud tedy byl uzit motor i s karburatorem. Bych tipoval na prasklou membranu sytice.
Kdyz striknes trosicku benzinu na klapky karbu, seslapnes plyn a zastartujes, slibi? Tezko takhle radit, to chce videt.
Neslíbí, vystřelí .. karburátor je pravděpodobně origo, je na něm 2105 a hlavně už je USSR a vážně na něm žádná elektrika neni .. leda že by to někdo vyndal a předělal kvuli plynu.
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: úte črc 26, 2016 09:17
od JmJ
Dachlmen píše:Koko Loko píše:Melo by to mit Ozona s ekonomizerem, tam te elektriky trocha je. Pokud tedy byl uzit motor i s karburatorem. Bych tipoval na prasklou membranu sytice.
Kdyz striknes trosicku benzinu na klapky karbu, seslapnes plyn a zastartujes, slibi? Tezko takhle radit, to chce videt.
Neslíbí, vystřelí .. karburátor je pravděpodobně origo, je na něm 2105 a hlavně už je USSR a vážně na něm žádná elektrika neni .. leda že by to někdo vyndal a předělal kvuli plynu.
Neni na nem ani mikrospinac u plynoveho tahla? Nemas jednodussi to vyfotit?
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: úte črc 26, 2016 09:57
od Luděk Musil
Dachlmen píše:Neslíbí, vystřelí ...
takže špatný předstih. L.
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: úte črc 26, 2016 11:32
od Vašátor
Viděl bych to jako Luděk. Střelí kam? Do výfuku nebo do sání?
I kdyby byl mikrospínač a celý systém ekonomizéru v prčicích, motor by s plynem normálně nastartoval.
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: úte črc 26, 2016 12:52
od Luděk Musil
Vašátor píše:..., motor by s plynem normálně nastartoval.
je myšleno LPG
(aby to tedy bylo jasný). Neb klasika karburátor dokáže, obzvláště v těchto teplotách, startovat na LPG bez problémů, protože k "životu" potřebuje +12 V do elmag. ventilů ... tedy pokud je vše ostatní Ok. L.