Stránka 1 z 2
Motor 1,7 + 5q + ? Prosím o dobrou radu
Napsal: čtv čer 30, 2016 18:35
od Soty
Čau chlapy ,, mám tady perfektní motor s 5q převodovkou z lady 21073 ( 1,7i ) ,,, pán měnil olej pomalu každej půl rok je super a jede to jak utržené z řetězu ,,, každopádně 07 jde na díly a já si chci dát motor s převodovkou do své 2106 ale přestavět na karburátor tudiš moje otázka zní - jaký karburátor , rozdělovač ,, a jaký diferák ( jak to zkombinovat do rychla nebo síly ) mán k dyspozici celou 21073 je má takže z ní můžu vzít cokoli ... popřípadě má ještě neco schánět alternativního když to chci přehodit ? Předem děkuju za odpověď

Re: Motor 1,7 + 5q + ? Prosím o dobrou radu
Napsal: čtv čer 30, 2016 18:55
od Luděk Musil
Nesnažil bych se montovat nějaký "nový", jiný systém do již osvědčeného a fungujícího. V duchu pořekadla "cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly".
Přehodil bych motor i s kompletním vstřikováním, 5-qvaltku, přepočítal bych diferák, případně vyměnil i ten a měl bych hotovo.
Nejistota se sháněním karburátoru, rozdělovače, jejich laděním s výhledem "nějakého" výsledku, když přede mnou leží jistota?
L.
Re: Motor 1,7 + 5q + ? Prosím o dobrou radu
Napsal: čtv čer 30, 2016 19:15
od Cory
Mam podozrenie, ze by potom nepresiel EK a STK. No ale k veci. V podstate si vela veci prehodis zo svojho stareho motora. Potrebujes vymenit sacie potrubie, vyfukove zvody, remenicu s prsiami mozes, ale nemusis. Motor obrat o vsetky cidla a kable, to je jasne. Osadit karburator z 1,5 a rozdelovac tak isto z 1,5/1,6, proste ten s dlhsou oskou. To je tak vo vseobecnosti. Konkretne odporucam kombinaciu:
- rozdelovac bezkontaktny pre 1,7 (pozor, nie je rovnaky ako pre 1,5/1,6, ma inu charakteristiku)
- karburátor Solex 21073 (24x24)
Ak si trufas:
- prevarit prirubu z karboveho sania na sanie z 1,7i
- pouzit nastavovacie vackove koleso
- ostatne zlozitejsie upravy asi nebudem spominat, ono to bude jazdit aj s tym klasickym Ozonom, Webrom a kladivkovym rozdelovacom

Re: Motor 1,7 + 5q + ? Prosím o dobrou radu
Napsal: úte črc 05, 2016 20:25
od Soty
To já právě nechci z toho dělat stříkačku raději karbec už jen kvůli technické .... A ten karbec z 1,5 je lepší než z 1,6 ? a jak s tím diferákem jaké jsou možnosti ?
Re: Motor 1,7 + 5q + ? Prosím o dobrou radu
Napsal: úte črc 05, 2016 20:41
od Kopr
Soty píše:To já právě nechci z toho dělat stříkačku raději karbec už jen kvůli technické .... A ten karbec z 1,5 je lepší než z 1,6 ? a jak s tím diferákem jaké jsou možnosti ?
Budu dělat to samé ,motor je již připraven ,ověšen věcmi z 1.5. Jedni radí dát karb z UA na 1.7 ,druzí zase že stačí lehce přetryskovat klasický ozon ,tak ti nevím Karle

Re: Motor 1,7 + 5q + ? Prosím o dobrou radu
Napsal: ned črc 24, 2016 10:59
od Dusan
Ak mas ten ozon v dobrom stave tak ho pouzi. Ale nov6 je novy.
Re: Motor 1,7 + 5q + ? Prosím o dobrou radu
Napsal: ned črc 24, 2016 11:38
od Majo
Cory je zatazeny na Solexy, ja ich fakt nemusim. Ozon 2107 sa da poskladat na rozne kubatury. Lenze 1.5kovy na 1.7micku nestaci len pretryskovat, je tam veci na vymenu viac(male difuzory, volnobezne trysky)...
Re: Motor 1,7 + 5q + ? Prosím o dobrou radu
Napsal: ned črc 24, 2016 22:26
od Cory
Na Ozone sa mi paci jedine prepracovany volnobezny system, ktory sa da pefektne vyladit (vratane prechodov). Ale to je tak vsetko. Solex ma vyriesene ine detaily, ktore na Ozone chybaju a dorabaju sa tazko.
Re: Motor 1,7 + 5q + ? Prosím o dobrou radu
Napsal: pon črc 25, 2016 21:18
od Soty
Takže co hoši domluvte se

Jde mi hlavně o to aby to jelo aspoň stejně jak s tou stříkačkou což by neměl být problém karbec je karbec ,,,, Tak jestli jsem pochopil tak zatím je jasnej bezkontakt rozdělovač z 1,7 karburátor mám v dezolátním stavu takže když koupím novej kterej tam bude co nejlépe sedět tak udělám nejlépe ale jaký to bude ? + vedle jsem četl ještě něco o zapal- kabelech a cífkách + hoící se svíčky... Je to pro mě španělská vesníce tohle o vstřikování a vším s tím spojený vím hodně ale karburátor ? pramálo

Nechci študovat měsíce co kde jak proto uvítám jistotu v radě odborníků kteří to mají vyzkoušené než abych něco špekuloval a pak to bylo na prd ....)
Re: Motor 1,7 + 5q + ? Prosím o dobrou radu
Napsal: pon črc 25, 2016 21:20
od Soty
A ještě bych chtěl podotknout že o spotřebu mi nejde auto je pro zábavu na normální ježdění koupím nějaké td ...
Re: Motor 1,7 + 5q + ? Prosím o dobrou radu
Napsal: úte črc 26, 2016 05:50
od Majo
my dvaja s Corym sa isto nedomluvime, co sa tyka karburatora

Solex:
http://riboravto.narod.ru/karb.htm
Ozon:
https://www.drive2.ru/l/7819522/
Solex zalozis, nastavis a jazdis, Ozon by sa patrilo pretryskovat, ked vidim, ze si nenarocny, stacilo by vzdusnik na druhej komore zamenit za vacsi(namiesto 1.5 dat 1.7 alebo 1.9), nastavit a jazdis...
Re: Motor 1,7 + 5q + ? Prosím o dobrou radu
Napsal: stř srp 03, 2016 16:46
od Mikeš
Přiznám se že po mých peripetiích se Solexem 21073(pasovaným teda na motor 1500

) doporučuju dle Maja osadit Ozon a přetryskovat ho.
U Solexa třeba dodělat zpětné vedení paliva včetně jednocest.ventilu(jinak se to občas ulejvá),upravit ovládání plynu(nebo použít origo set 2104-XXXXnevím už),použít delší bowden sytiče z Nivy.
Je s tím víc práce,Solex se fakt blbě ladí(pokud teda budeš časem na motoru dělat úpravy-osobně ověřeno),dostupnost náhr.dílů u nás v CZ je dle mě mizerná,výsledek je celkově lepší snad jen ve spotřebě.
Takže osadit Ozon 2107,dle potřeby zvětšit vzdušníky když to bude líný,za mě asi tak.
Re: Motor 1,7 + 5q + ? Prosím o dobrou radu
Napsal: čtv srp 04, 2016 05:21
od Cory
Solex je na upravy lepsi,ale nebudem nikomu brat iluzie

treba vediet co a ako. Odporucam pozriet videa od Travnikova s rezmi oboch karbov. Ale je pravda,ze u vas sa na solex tazko zhanaju veci.
Re: Motor 1,7 + 5q + ? Prosím o dobrou radu
Napsal: pát srp 05, 2016 09:44
od Mikeš
Cory já už se bál že se neozveš
Solex je i dle mě lepší,modernější,vymakaný karburátor(aktivní obohacovač,CNC frézovaná štěrbina přechodu prvního stupně,emulzní trubice uprostřed plovákové komory,nízká spotřeba,slušné zrychlení)je to další generace a je to poznat-vím,proto jsem si ho pořídil a za Webra-Ozona bych ho už neměnil.
Problém nastává pokud na Solexu chceš cokoliv měnit-trysky,emulzky,vzdušníky,vačky akcelerační pumpy+trysku AC pumpy,
sehnat cokoliv z toho u nás v ČR jako náhradní díl je skoro nemožné(membrány teda jsou) takže buď UK nebo zahraniční shopy.
Pokud máš Ty přístup k zdroji těch všech věcí tak nastavení Solexa na jakýkoliv motor Lada je už celkem sranda.
Webra-Ozona jsem si vždy poskládal podle sebe(i ten aktivní obohacovač jsem si tam dobastlil z Pierburgu) trysky,vzdušníky,emulzky,těsnění,osy klapek,membrány,šoupátka,všechno ještě v krámech sehnatelný.
Jednoduše pro Sotyho je snadnější ten Ozon,jak na údržbu,tak na montáž a provoz.
A Travnikova znám,ta jeho videa mám jak večerníček

Re: Motor 1,7 + 5q + ? Prosím o dobrou radu
Napsal: pon zář 12, 2016 20:22
od Soty
Děkuji za reakce chlapy

Takže teda půjdu do jednodužšího ozonu -
http://lada-dily.cz/produkty/detail-pro ... 22773.html
Je to on chci ho rovnou obědnat ?
A do bezkontaktu tohohle -
http://lada-dily.cz/produkty/detail-pro ... 23119.html
Je to správně ? A ty trysky na přetryskování to jsou které kde je mám sehnat ?