Stránka 1 z 2

Zapojeni vypinace svetel.

Napsal: čtv čer 09, 2016 22:50
od Culda
Zdravim, nemel by prosim nekdo fotku jak vedou kabely od svetel do vypinace Lada 2101?? Nejak moc se mi hrejou a nevim proc. Uz se mi roztekl druhej vypinac. A jeste nefungujou mi sterace. Cim to muze byt??? Diky moc

Re: Zapojeni vypinace svetel.

Napsal: čtv čer 09, 2016 22:58
od valda1971
Napiš mi (třeba do SZ) Emailovou adresu, pošli Ti barevná schémata - tedy na starší provedení s trojicí vypinačů a dvojpáčkou pod volantem. Sem to nemá cenu, po zmenšení by to bylo nečitelné.

Re: Zapojeni vypinace svetel.

Napsal: pát čer 10, 2016 11:33
od Jimmi
A neměnil jsi náhodou dvojpáčku za trojpáčku, aniž bys přidal relátko.....?

Re: Zapojeni vypinace svetel.

Napsal: pát čer 10, 2016 11:52
od Culda
Nene je to rok 1976 a mam dvojpacku.

Re: Zapojeni vypinace svetel.

Napsal: pát čer 10, 2016 16:46
od Jimmi
U dvojpáček tím vypínačem teče plný proud tlumených světel. A ještě páčkou pod volantem. Pak se to teprve dělí na dvě pojistky. Otázka je, jestli třeba není novější jenom ten vypínač (na palubce) a jestli ty novější byly na takové proudy dimenzovány.
Každopádně by bodlo ten proud zcela jednoduše změřit, jestli někde "nemizí". Vytáhnout vypínač a propojit ampérmetrem s příslušným rozsahem.

Re: Zapojeni vypinace svetel.

Napsal: sob čer 11, 2016 21:52
od Roman
Alebo ci tam niekto nestrcil 100W ziarovky.......

Re: Zapojeni vypinace svetel.

Napsal: ned čer 12, 2016 18:27
od Culda
Nene 100W tam nejsou to uz jsem koukal. Jsou tam 60W

Re: Zapojeni vypinace svetel.

Napsal: pon čer 13, 2016 05:38
od Luděk Musil
Už i zde (60W) může nastat problém.
Původně byly tyto vozy osazeny "obyčejnými" žárovkami 45/40 W.
Takže Ti obvodem protéká o 1/3 vyšší proud. Zvážil bych instalaci dvou spínacích nebo jednoho přepínacího relé :idea: . L.

Re: Zapojeni vypinace svetel.

Napsal: pon čer 13, 2016 16:03
od Vašátor
Přesně tak, páčka se pálí díky vyšší watáži žárovky.

Re: Zapojeni vypinace svetel.

Napsal: pon čer 13, 2016 18:34
od Culda
Aha zkusim vymenit. Jen se zeptam a jak to sviti v noci ta 45/40W ? :D A to rele mam dat jake,jestli muzu poprosit nejaky odkaz. Dekuji

Re: Zapojeni vypinace svetel.

Napsal: pon čer 13, 2016 19:30
od valda1971
Culda píše:Aha zkusim vymenit. Jen se zeptam a jak to sviti v noci ta 45/40W ? :D A to rele mam dat jake,jestli muzu poprosit nejaky odkaz. Dekuji
Já mám H4 40/45W, paraboly jako nové a svítí to dost dobře. Relé tam nemám, funguje to tak asi od roku 1975-7. Ale mít jej tam není špatné, to nechci vyvracet.

Re: Zapojeni vypinace svetel.

Napsal: úte čer 14, 2016 13:53
od Vašátor
Valdo, žárovky H4 jsou standardně 55/60W. 40/45W byly jen asymetry, ne?

Re: Zapojeni vypinace svetel.

Napsal: úte čer 14, 2016 14:44
od Hurikán
Vasku, mas pravdu. H4 jsou jen 55/60W (mimo specialit jako 70/80 nebo 90/100W). Takze jestli ma Valda zarovky s patici H4, tak jsou to 55/60W.

Existovaly i hybridni zarovky, kdy klasicka H4kova banka s vlakny byla na patici Pt45, coz umoznilo tyto halogenove zarovky pouzit v obycejnych parabolach. Wataz ale byla standartni (55/60W). Nevyhod bylo mnoho. Chybnou geometrii svetla pocinaje (jine ohniskove vzdalenosti) a vypalovanim patic konce.

Osobne jsem se dokonce setkal s jednou touhke hybridni zarovkou, kde na patici bylo vyrazeno 40/45W ale ve skutecnosti ta zarovia mela 55/60W. Proste pouzili jiz predlisovane patice i s chybne vyrazenymi paramerty.

Re: Zapojeni vypinace svetel.

Napsal: úte čer 14, 2016 15:31
od valda1971
Vašátor píše:Valdo, žárovky H4 jsou standardně 55/60W. 40/45W byly jen asymetry, ne?
Jo, tak asi blbnu z oněch asymetrik :wink: Už jsem je neměl v ruce ani nepamatuji :) Ani mi zatím nikdy nepraskla :D Relátko tak každopádně nemám a potíže také ne :wink:

Re: Zapojeni vypinace svetel.

Napsal: úte čer 14, 2016 17:19
od Mikeš
Ahoj,odkaz na to origo relé je např. zde:http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 22408.html,
ale je to drahý-levnější plastové provedení je asi za polovinu.
A za jak dlouho(třeba kolik hodin jízdy) se ta dvoupáčka vypálila?
Já jen jestli ty nové dvoupáčky nejsou hůře dimenzované-technicky zpracované a nepočítá se s připojením hlavních vláken přes relé...