Stránka 1 z 2
Karburátor -- solex na Nivě
Napsal: čtv bře 23, 2006 19:16
od stav
okolo karburátorů bylo témat dost, ale ,,líná huba, holý neštěstí. Zajásal jsem , když jsem objevil povolené trysky, dotáhl je,/ jelo to jažtakž na sytič/, nastavil podle zde uvedených postupů volnoběh, vše OK až do zkušební jízdy. Auto jede supr, fakt to peláší, motor se vytáčí jedna báseň, ale asi tak při 2000ot/min je tam příšerná ,,díra,,. když si dám pozor a na plyn šlapu polehoučku pomaloučku tak je to v poho. Prosím o pomoc, jestli nějaká fintička nebo tak. děkuju
Napsal: ned bře 26, 2006 07:59
od MZ
Akcelerační pumpička, vypadá to, že je v háji její membrána.
Tvůj karburátor by měl být podobný tomuhle (u 2104 rv 1989+ a nebo u samar 2108) jen s většíma průměrama komor. na obrázku tomu odpovídá pozice 18 a nebo přicpaná její tryska (v první komoře, pozice 14)
odborníci, kteří jej mají v autě ti řeknou víc
solex
Napsal: ned bře 26, 2006 16:12
od stav
MZ: děkuji moc za reakci, přesně takové zařízení tam mám namontované, najdu odvahu a zkusím se do toho podívat
už jsem i přemýšlel nad tím, že koupím nový karburátor, takový co se o něm tady píše všude, tuším že OZON, původně tam asi byl, protože jsem jej dostal s hromadou různých věcí k autu, ale ten má zdeformovanou přírubu, kvůli tomu Solexu je tam předělávané táhlo plynu, ale věcičky k původnímu provedení mám, tak nevím...
někde jsem slyšel, že ten Solex je lepší, ale to fakt nemohu posoudit, snad kdyby se našel někdo, kdo mi pomůže v rozhodnutí, děkuji.
Re: solex
Napsal: ned bře 26, 2006 16:28
od MZ
stav píše:MZ: děkuji moc za reakci, přesně takové zařízení tam mám namontované, najdu odvahu a zkusím se do toho podívat
už jsem i přemýšlel nad tím, že koupím nový karburátor, takový co se o něm tady píše všude, tuším že OZON, původně tam asi byl, protože jsem jej dostal s hromadou různých věcí k autu, ale ten má zdeformovanou přírubu, kvůli tomu Solexu je tam předělávané táhlo plynu, ale věcičky k původnímu provedení mám, tak nevím...
někde jsem slyšel, že ten Solex je lepší, ale to fakt nemohu posoudit, snad kdyby se našel někdo, kdo mi pomůže v rozhodnutí, děkuji.
No Ozona mám ve své 2105tce, ale Solex bych rád zkusil, už jen kvůli tomu, že má lépe řešený plováky a volnoběžný systém. Jen se seřízením či případnými opravmi je trochu problém. I když to má každá starší Samara, a ty se vyznačují nízkou spotřebou. Jen se k němu dostat, i když jeden v dohledu už mám
Ale pro Nivu nevím, možná klasický 07čkový Ozon by to spravil. Můžu ti půjčit Ozon z 2105, ale na větší objemy tu nemám nic.
Jinak prasklá membrána akcelerační pumpičky ti při sešlápnutí plynu prskne trochu benzínu ven, takže pokud máš kolem táhla membrány pořád trochu mokro a smrdí to benzínem víc než normálně, tak neváhej. její výměna je jednoduchá, povolíš 4 šroubky, neztratíš pružinu a vyměníš ji. Jinak pumpičku můžeš vyzkoušet při sundaném filtrboxu a sešlápnutí plynu (rukou na karbu) by ti měla prsknout do první komory proud benzínu ze své trysky (16tka na obrázku). Kromě prdlé membrány může být ucpaný její plnění z plovákové komory nebo vadná tryska. Jednou jsem z karburátoru vyndal i přerezlou pružinu, takže pumpička dávala málo a auto cukalo (malý zvdih). Náhradní díly na pumpičku (tryska i membrána) by měly pasovat i z Ozona, ale na 100% to nevím.
solex
Napsal: ned bře 26, 2006 16:36
od stav
děkuji, moc, asi to večer půjdu vyšetřit, no a pak se uvidí, díky
karb
Napsal: úte bře 28, 2006 15:16
od stav
jen malinko opravuji poznámku MZ, aby nedošlo k mýlce, ale jistý si nejsem. Myslím, že akcel. pumpička na obr. má pozici 6, pozice 18 je nějaké jiné zařízení, má souvislost s mechanismem sytiče. měl jsem to rozebrané, tak jsem se pídil po funkcích těch čudlíků a hejblátek. Asi jsem přišel na závadu: hladina v plovákové komoře byla nastavena patrně podle metodiky u karburátorů jiných modelů / vyčmuchal jsem v Tůmovi / a někde u zdejších přispěvovatelů jsem nalezl obrázek seřízení hladiny u Samary. Výsledek je dost poznat, ještě tam něco malinko je, jako ta díra, ale s přispěním vás odborníků se to určitě povede doladit, Děkuji za pomoc.
Re: karb
Napsal: stř bře 29, 2006 07:37
od MZ
stav píše:jen malinko opravuji poznámku MZ, aby nedošlo k mýlce, ale jistý si nejsem. Myslím, že akcel. pumpička na obr. má pozici 6, pozice 18 je nějaké jiné zařízení, má souvislost s mechanismem sytiče. měl jsem to rozebrané, tak jsem se pídil po funkcích těch čudlíků a hejblátek. Asi jsem přišel na závadu: hladina v plovákové komoře byla nastavena patrně podle metodiky u karburátorů jiných modelů / vyčmuchal jsem v Tůmovi / a někde u zdejších přispěvovatelů jsem nalezl obrázek seřízení hladiny u Samary. Výsledek je dost poznat, ještě tam něco malinko je, jako ta díra, ale s přispěním vás odborníků se to určitě povede doladit, Děkuji za pomoc.
jj to je možný, já tenhle karburátor viděl jen jednou namontovaný v 2104, vím, že má dvě plovákový komory s pryžovými plováky, tak pokud jsi seřídil jednu, možná bude hin i druhá (zase možná kec, rozebraný jsem to neměl). S tou membránou jsem tedy střelil vedle, bral jsem, že je umístěná v podobných místech jako u Ozona, a ono je to přesně naopak. Měl bych se stydět

Už možná tenhle víkend se k tomuto karbu dostanu a budu ho postupně ladit sám na svém autě... Jinak je ten karb rozkreslený na stránkách ladaklubu v sekci Lada v obrazech -> 2105 (ale to jistě víš)
mz
Napsal: stř bře 29, 2006 16:24
od stav
MZ: alee, prosím tě, proč stydět? já jsem ti vděčný, že jsi udal směr, prostě popíchnul

, to je základ. díky
Re: mz
Napsal: stř bře 29, 2006 16:41
od MZ
stav píše:MZ: alee, prosím tě, proč stydět? já jsem ti vděčný, že jsi udal směr, prostě popíchnul

, to je základ. díky

Napsal: úte pro 30, 2008 18:04
od EL
k těm karburátorům mám taky jeden dotaz-na své nivce mám Webra z 2106 byl tam jinej,ale nevim jakej-u plynu to mělo nějaký dva kablíky,asi aby se vědělo jak moc je sešláplej a podle toho se někde otvíraly nějaký podtlaky-přijde mi to složitý,tak jsem tam dal toho Webra-dal jsem nový trysky,těsnění,membránu,ventil volnoběhu atd...,ale pořád to nemůžu naladit,mám křivý víko od karbecu,co se s tím dá dělat?Zkoušel jsem to víko pilpovat

o dost se to zlepšilo,ale prostě pořád houpou otáčky a někdy jde pěkně,někdy hrozně-blbě startuje za studena i za tepla-nebo by to dělala podtlak. regulace?Nechá se sehnat novej celej karbec a za kolik?Tak si říkám,že jsem radši měl koupit stříkačku,ale zase když to chodí ostatním,tak mi to může chodit taky ne?
Napsal: úte pro 30, 2008 18:07
od Cory
zisti, ci niekde neprisava falosny vzduch...moze kludne aj tesnenim pod sacim potrubim
Napsal: úte pro 30, 2008 18:15
od Nemo
EL píše:-nebo by to dělala podtlak. regulace?
Podtlaková regulace? Na Wébru? Kam jí máš připojenou?
A křivá příruba? Je to na fóru už nejmíň 10x, rovná deska-třeba sklo, na něj brusné plátno, a brousit do rovna.
Napsal: úte pro 30, 2008 18:28
od EL
myslím regulace co je na rozdělovači-s tím víkem-vlastně by mi to mohl někdo zbrousit na magnetce ne?No a přisávání okolo sacího potrubí-to mě nenapadlo,preventivně bych mohl vyměnit těsnění.
Napsal: úte pro 30, 2008 19:37
od Cory
len pozor na fridex. Kym zacnes povolovat matky, spusti chladiacu kvapalinu, nemusis vsetku, staci trochu, aby zisla z hlavy, pretoze sacim potrubim "putuje" voda.
Napsal: stř pro 31, 2008 10:18
od EL
no jo,na to bych zapoměl,stejně to ale budu dělat až příští týden-nemám těsnění a přijde mi myslím tak v úterý,jen jsem ještě narychlo zkoušel natočit motor a někde tam je nějaký syčení.