Hluk od převodovky/kardanu
Napsal: stř kvě 04, 2016 08:23
Zdravím všechny čtenáře a předkládám zde svůj problém
Začalo to hukotem při rychlejší jízdě, na čtyřku přes stovku takový cyklicky se opakující "hú-hú" (související buď s otáčkama, nebo rychlostí). Poslední dobou už to ale neslyším, jenom je prostě v autě vyšší hluk. Čím vyšší kvalt, tím větší, na neutral to celkem ztichne (hučí něco pořád, ale to si člověk zvykne a těžko říct, jestli to třeba není jen od kol).
Zkoušel jsem zvednou zadek na špalky a řadit kvalty. Spíš než že by dole něco hučelo, tak to spíš tupě kovově a dunivě rachotí. Lokalizovat to přesně nedokážu, ani pod autem, ale je to určitě někde mezi převodovkou a středním uložením kardanu (včetně), dost možná se mísí zvuky dvou problematických částí, nevím... Každopádně, při řazení se to chová následovně: za 1 - mírný hukot, snad jakoby od nějakýho ložiska, 2 - trochu silnější hukot, 3 - rachotící hučení, 4 - hroznej bordel, hukot, občasný rány, citelný kmitání. Při puštění spojky po zařazení oné inkriminované čtverky provázeno větším rozkmitem a zacinkáním křížků, jako občas při rozjezdu. Po (úplným) sešlápnutí spojky nebo vyřazení ticho. Na silnici to nejde zdaleka tak poznat, zvlášť ty rány a kmitání, toho jsem si všimnul až na heveru.
Můj dotaz zní: kde všude může být zakopanej pes?
Uložení kardanu má vymačkanou gumu, o tom vím už delší dobu, ale nepřijde mi to nijak katastrofální a při sledování točícího se kardanu jsem okem nepozoroval žádnou velkou výchylku mimo osu. Křížky teda občas cinknou, ložiska jsem zatím nikdy nemazal. Stav hardy spojky nedokážu posoudit. Olej v převodovce je (přestože je permanentně od oleje), ale nevypouštěl jsem ho, tudíž nevím nic o případným bordelu a kovu v něm. Řazení jde už pár let asi trošku hůř než dřív, ale to může být subjektivní. Kvalty nevypadávají, přes zuby to nejde.
Potřeboval bych zjistit, na co se připravit - jestli nakoupit ložiska do převodovky, případně tu hardynu, nebo jestli může být i hůř...
Začalo to hukotem při rychlejší jízdě, na čtyřku přes stovku takový cyklicky se opakující "hú-hú" (související buď s otáčkama, nebo rychlostí). Poslední dobou už to ale neslyším, jenom je prostě v autě vyšší hluk. Čím vyšší kvalt, tím větší, na neutral to celkem ztichne (hučí něco pořád, ale to si člověk zvykne a těžko říct, jestli to třeba není jen od kol).
Zkoušel jsem zvednou zadek na špalky a řadit kvalty. Spíš než že by dole něco hučelo, tak to spíš tupě kovově a dunivě rachotí. Lokalizovat to přesně nedokážu, ani pod autem, ale je to určitě někde mezi převodovkou a středním uložením kardanu (včetně), dost možná se mísí zvuky dvou problematických částí, nevím... Každopádně, při řazení se to chová následovně: za 1 - mírný hukot, snad jakoby od nějakýho ložiska, 2 - trochu silnější hukot, 3 - rachotící hučení, 4 - hroznej bordel, hukot, občasný rány, citelný kmitání. Při puštění spojky po zařazení oné inkriminované čtverky provázeno větším rozkmitem a zacinkáním křížků, jako občas při rozjezdu. Po (úplným) sešlápnutí spojky nebo vyřazení ticho. Na silnici to nejde zdaleka tak poznat, zvlášť ty rány a kmitání, toho jsem si všimnul až na heveru.
Můj dotaz zní: kde všude může být zakopanej pes?
Uložení kardanu má vymačkanou gumu, o tom vím už delší dobu, ale nepřijde mi to nijak katastrofální a při sledování točícího se kardanu jsem okem nepozoroval žádnou velkou výchylku mimo osu. Křížky teda občas cinknou, ložiska jsem zatím nikdy nemazal. Stav hardy spojky nedokážu posoudit. Olej v převodovce je (přestože je permanentně od oleje), ale nevypouštěl jsem ho, tudíž nevím nic o případným bordelu a kovu v něm. Řazení jde už pár let asi trošku hůř než dřív, ale to může být subjektivní. Kvalty nevypadávají, přes zuby to nejde.
Potřeboval bych zjistit, na co se připravit - jestli nakoupit ložiska do převodovky, případně tu hardynu, nebo jestli může být i hůř...