Stránka 1 z 2
Chlazení žigul
Napsal: pon dub 11, 2016 13:01
od MP servis Praha
Zdravim. Nemate pro me nekdo radu s chlazenim na zigula? Jde mi o to, ze mam odlehceny zigo s 1,7 z nivky a pri poradny zatezi treba na okruhu se mi motor prehriva. Mam novy hlinikovy chladic, nove cerpadlo, novou nemrzku a termostat funguje v poradku. Misto mechanicky vrtule mam elektrickou s manualnim spinanim. Pri velke zatezi mam zaplou i vrtuli i topeni interieru naplno, ale po dvou trech ostrejch kolech se to prehriva i bez kapoty. Nejaka rada k dobru???? Diky
Re: Chlazení žigul
Napsal: pon dub 11, 2016 17:49
od dusin
Pokud si dobře pamatuju,tak vodní pumpa nemá ve vysokých otáčkach dostatečnou účinnost.Okruhové lady z toho důvodu mívali jinou řemenici zpřevodovanou více do pomala.
Re: Chlazení žigul
Napsal: pon dub 11, 2016 18:03
od Cory
Novy chladic ma origo rozmery? Pre 1,7ku je na hrane. Chcelo by to vacsi 2123, z chevy nivy
Re: Chlazení žigul
Napsal: pon dub 11, 2016 19:56
od Michal2101
Také se vyhazuje termostat a hadice napojují napřímo.
Ale pro běžné jízdy je to spíš pro zlost.
Cory: a vejde se z nivy?
Re: Chlazení žigul
Napsal: pon dub 11, 2016 20:12
od Cory
Neviem, viem ze davaju z chevy nivy
Re: Chlazení žigul
Napsal: pon dub 11, 2016 21:45
od mušketýr
Pokud nejde o upravený motor, tak chladící soustava musí stíhat.Pokud tedy vše funguje jak má.M.S:
Re: Chlazení žigul
Napsal: pon dub 11, 2016 21:59
od dusin
http://auta5p.eu/zavody/most_2004_vfv/most_04a.jpg
Tady je ta uprava i vidět.Pokud to auto jezdí dlouhodobě v točkách 4500+ tak to normální pumpa nepobere.
Re: Chlazení žigul
Napsal: úte dub 12, 2016 05:26
od Luděk Musil
Koukaje na obrázek, tak řemenice má cca 2x větší obvod.
Tohle by lépe vysvětlil odborník, profík, na vodní čerpadla. V podstatě jde o to, že od určitých otáček už to vrtule přestává podávat/tlačit. L.
Re: Chlazení žigul
Napsal: stř dub 13, 2016 22:42
od Jimmi
Co přidat chladič oleje.....?
Re: Chlazení žigul
Napsal: stř dub 20, 2016 18:25
od mušketýr
Každej řeší jak vylepšit chlazení a nikdo nepřemýšlí nad tím jak stávající systém donutit k tomu aby pracoval jak má.Nesouhlasím z Dušínem že při soustavných otáčkách nad 4500 musí žigul vařit.
Používám pouze motory 1,7 (na LPG)a to na dlouhých štrekách.Dlouhý myslim dlouhý-Mannheim, Hockenheim, Reims...Jezddim v kuse a někdy i dost naloženej.Na dálnici dám plnej a tak jedu několik hodin-téměř bez ubrání.Např.Reims 10hod.Při 4500ot jedu lehce přes 130.Moje rychlost je na dálnici konstantně mezi 130 ař 160km/h a tato zátěž trvá, jak sem psal, několik hodin.Rychlost měřím navigací, origo tachometry jsou strašně nepřesný.
Učebnicovým příkladem jak vše funguje jak má je expátračův kombík.Motor byl (a je) ve výborný kondici a vodu jsem za celý rok nedolíval a to i přes výše uvedenou forsáž.Monte Negro v létě s celou rodinou toho byl důkazem.
Myslím že většina vozů Lada by takovou extrémní zátěž nevydržela a uvařila by se.Normální jízdou se nic neděje a majitel nemusí nikdy přijít na to že má problém s chlazením.
Např. za ta léta je možné že do kteréhokoli vozu dal někdo v minulosti vodu z vodovodu a chladič trochu zarostl.
Chce mít ve 100%stavu:
-termostat
-čidlo
-ventilátor-já mám radši vrtuli na vodní pumpě alá01
-těsnost soustavy
-víčko
-čistotu chl.soustavy
-pumpaOK
Pokud vše funguje jak má, tak tvrdím že žigul je neuvařitelnej a to i při jakýmkoli zacházení a když je motor mírně upraven tak podle mě platí totéž.
Nyní se mi voda ztrácí a nevím kam.Nařeším to protože budu měnit motor.Normální jízdou se voda neztrácí, ale když jedu voves tak jo.Je tam něco špatně.Soustava těsní, termostat vyměněn a dělá to pořád.Budu ho měnit z jiného důvodu, jinak bych zkoumal dál.Po výměně poreferuju.M.S:
Re: Chlazení žigul
Napsal: stř dub 20, 2016 18:46
od Cory
Ja si s musketyrom dovolim ciastocne nesuhlasit. Je sice pravda, ze treba mat vsetko v 100% stave, ale neviem ci mas, alebo si niekedy mal upraveny motor. Jednoducho ked sa snazis zo zigula dostat vyssi vykon, najmä u 1,7 prestane chladic stihat. Je to overene v praxi, preto sa ako uprava dava chladic vacsi. Nie je to kvoli tomu, ze by niektora z veci nefungovala ako ma. Ale chladenie je stavane na 1,2 a vyssi objem spravi svoje, hlavne v kombinacii so snahami navysit vykon. K tomu hlava 1,7 ma v sebe nad spalovacim priestorom pomocne vyztuhy-rebra, co zhorsuje prietok vody. Z mojej skusenosti mozem povedat, ze je vidiet ohromny rozdiel medzi 1,7 a 1,9, pritom vsetky komponenty chladenia ostali rovnake.
Re: Chlazení žigul
Napsal: stř dub 20, 2016 21:07
od mušketýr
Ale to jsme za jedno.Co jsem si představoval jako mírně upravený motor není 1,9.Při úpravách bych šel formou testů a pak úprav chladícího systému.Moje poznatky se týkají sériových motorů.M.S:
Re: Chlazení žigul
Napsal: stř dub 20, 2016 21:24
od Cory
Ja zasa narazam na to, ze sustava je stavana na 1,2 a drzat 1,7 dlhodobo pod zatazou znamena pohybovat sa s chladenim na hrane. Sice to stiha, ale ked som tomu daval poriadne kvapky, tak teplota liezla hore, čo som predtym na 1,3ke nepoznal ani nahodou. Po prechode na el. saharu sa to este zhorsilo. Robilo to len ked som tomu daval poriadne kvapky. Ono asi bude podstatny rozdiel aj v tom, ked sa ide 130km/h ustalenou rychlostou, pri ktorej je napor vzduchu vacsi, ako ked kazde 3 sekundy tomu utnes plny plyn pri 60ke
Navyše nevieme, ako ma kolega nastavenu zmes a predstih, to na teplote spravi strasne vela.
Re: Chlazení žigul
Napsal: stř dub 20, 2016 21:37
od valda1971
Já mám také pocit, že mi 2101 nechladí, jak by měla, ale jak píše Cory - jel jsem po dálnici Pardubice-Ústí 130 stabilně a díky
náporu vzduchu paráda, stoupání do Alp na dvojku jsem (tedy autí) nezvládalo dostatečně. A to mi stačí v horku stoupání malou rychlostí a také se mi to nezdá
Re: Chlazení žigul
Napsal: pát dub 22, 2016 21:41
od MP servis Praha
Je fakt ze mam smes hodne bohatou. Mam upravenej karbec. S autem se chodim klouzat po kopcich i po okruzich takze dostava 4500 otacek treba kolem 80 - 100 km/h. Celou chladici soustavu mam novou, menenou. El. vetrak mam na cudlik takze si ho poustim sam a je vetsi a rychlejsi nez origo. Ted jsem prisel na jeden problem a to spatnou hadici. Byla moc dlouha a kdyz se hodne prohrala tak se za jizdy smrskla. Kus hadice se nahradil trubkou a je to o dost lepsi. Vsem diky za rady ale krom vetsi remenice na pumpe jsem se nedozvedel nic co jsem nezkusil