Stránka 1 z 1
Rozvody 1.7mpi
Napsal: ned úno 21, 2016 20:13
od Blackygo
Zdravim, viete mi prosim ukazat/poradit podla ktorych znaciek sa nastavuju/kontroluju rozvody? Praskla mi remenica a odpadol znej kusok ktory som sice vytiahol ale mam podozrenie ze mi skocili. Dakujem
Re: Rozvody 1.7mpi
Napsal: pon úno 22, 2016 06:49
od Luděk Musil
Při prasknutí řemenice by nemělo dojít k přeskočení rozvodu.
Chtěl-li bych mít 100% jistotu, tak bych stočil šrouby na vahadlech dolů na doraz, aby se neotvíraly ventily. Nasadil bych novou řemenici, nastavil do horní úvratě a podíval se na rysky.
Horní úvrať = dvojitý zářez na řemenici kolmo vzhůru a důlek na rozvodovém kole také protil nálitku na vačkovém domku. Aspoň u SPi bych to tak dělal.
Jestli je to u MPi stejně - to nevím, ale mělo by ... .
A teď si tak ještě uvědomuju - nemá to náhodou hydroštely? Pak by se to asi muselo dělat trochu jinak. L.
Re: Rozvody 1.7mpi
Napsal: pon úno 22, 2016 08:39
od Blackygo
remenicu mam tuto kde "chyba zub " je jamka a oproti tomu je taká menšia jamka
- Nová bitová mapa (2).png (34.33 KiB) Zobrazeno 1641 x
Ďalšia otazka je ktorá značka je na vačkovom kolese, ta kde je magnet alebo ta malička tesne pri remenici.
Re: Rozvody 1.7mpi
Napsal: pon úno 22, 2016 15:57
od Cory
Na dolnej remenici musis pozerat na jamku na ozubenom venci, nie na samotnej remenici. Na venci je len jedna a ma smerovat kolmo hore, resp. na naliatok na prednom dekli motora. Na vackovom kolese je jamka od celneho skla, ta ma taktiez smerovat na naliatok na vacke. Moze sa stat ze ti to nebude sedeit uplne presne a bude to posunute o stvrt alebo o pol zuba, to je normalne, hlavne aby vacka "meskala" za klukou. Protikus cidla na vackovom kolese je v predstihu, aby vedela RJ rozoznat, ktory z dvojice valcov iduci do HU ma palit. Teda presnejsie, do ktoreho z dvojice valcov iducich do DU ma striekat
Re: Rozvody 1.7mpi
Napsal: pon úno 22, 2016 19:23
od Blackygo
Dik podla toho co si mi napisal su rozvody ok predpokladam ze asi pustila cievka lebo tam dal sviecky bez odporu preto to nechce chytit.
Re: Rozvody 1.7mpi
Napsal: pon úno 22, 2016 19:25
od Cory
Vravis, ze ti remenica praskla? Ako? aj sa rozletela? Zivotne dolezity snimac pre vstrekovanie je snimac remenice. Nie je poskodeny? je spravna vzdialenost medzi snimacom a remenicou?
Re: Rozvody 1.7mpi
Napsal: pon úno 22, 2016 20:08
od Mara
Cory píše: Moze sa stat ze ti to nebude sedeit uplne presne a bude to posunute o stvrt alebo o pol zuba, to je normalne, hlavne aby vacka "meskala" za klukou.
Na Spi jsem dal vackovou znacku asi o 1cm napred, nez delsi vzdalenost vzad, tedy spatne. Da se strucne vysvetlit, jak se v obou pripadech motor chova a jestli tim muzu cos zdrbat? Diky
Re: Rozvody 1.7mpi
Napsal: pon úno 22, 2016 20:38
od Blackygo
Praskla vo vnutry ako je nasadena na kluku a kusok spadol do vane, nastastie som ho vytiahol, snimac asi neposkodilo, zajtra skusim vymenit tu cievku a dufam ze to bude fachcat.
Re: Rozvody 1.7mpi
Napsal: pon úno 22, 2016 20:58
od Cory
Mara píše:Cory píše: Moze sa stat ze ti to nebude sedeit uplne presne a bude to posunute o stvrt alebo o pol zuba, to je normalne, hlavne aby vacka "meskala" za klukou.
Na Spi jsem dal vackovou znacku asi o 1cm napred, nez delsi vzdalenost vzad, tedy spatne. Da se strucne vysvetlit, jak se v obou pripadech motor chova a jestli tim muzu cos zdrbat? Diky
Zhorsi sa tah vo vyssich otackach, pretoze prestane dochadzat k prefuku valca pri strihani ventilov a cast vyfukovych plynov v otackach nestihne vyjst z valca a zhorsi sa naplnenie valca cerstvym vzduchom. V trvalej zatazi moze dochadzat k prehrievaniu casti motoru, hlavne sacich ventilov.
Pri posune vzad sa zlepsi prefuk valca v otackach, no v nizkych bude dochadzat k neefektivnemu plneniu.
V praxi by som povedal, ze pol zuba hore dole. Keby bol niekto pedant, nech si skusi najst HU motora pomocou odchylkomeru. Hlave pri vysokych blokoch budete prekvapeni, ze nesedi znacka na kluke
Re: Rozvody 1.7mpi
Napsal: úte úno 23, 2016 06:10
od Mara
Diky, radeji to predelam. Motor, kdyz mu potrebuju dat zabrat treba na predjeti, tak na benzinu v otackach ztraci a obcas dost. Na lpg neznatelne. Krom toho nedostatecny vyfuk valce asi nerady, jednou jsem tak odvaril moped, pri pricpanem vyfuku:)