Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: čtv led 14, 2016 20:31
Tak jsem si po delší době udělal čas na fórum. Během posledních několika měsíců jsem v runetu narazil na mnoho různých zpráv, které se týkaly novinek u Volžského výrobce a možných perspektiv (nejen) na tento rok. Zkusím všechny tyto porůznu nasbírané a již i ověřené informace dát do souvislostí v jednom textu. Jak už jsem psal, na fóru jsem nějaký ten měsíc nebyl, takže je možné, že některé jednotlivosti tady už třeba někde jsou. Jelikož se info týkají jak Vesty, tak Xryae, dám všechno sem. Nicméně k věci.
Zahájení prodeje modelu Xray
Jedna z posledních novinek je spuštění sériové výroby modelu Xray. Ten se začne oficiálně prodávat již v únoru. Přesná cena zatím ještě nebyla stanovena, ale měla by být méně než 600 tis. rublů, což je v těchto dnech velmi lákavá cifra. A to i z pohledu domácích Rusů.
Podle prohlášení vedení VAZu, by se měl Xray spolu s Vestou (která se začala prodávat 25. 11. 2015) stát katalyzátorem změny postavení a celkového imidže Lady.
V tomto roce (2016) chce VAZ vyrobit přes 20.000 Xrayů. Pokud bude na trhu poptávka, jsou schopní jich vyrobit i lehce přes 60.000 kusů, což je současné maximum zatím jedné linky, na které se Xray montuje. V průběhu tohoto roku se také plánuje zahájení výroby Xraye ve verzi 4x4.
Priora s mnoha otazníky
Koncem minulého roku se na mnoha místech objevila zpráva o ukončení výroby Priory. Tato informace, jak se ukázalo, není pravdivá. VAZ výrobu zatím neukončil, ani neoznámil přesný konec její výroby. Podle neoficiálních informací se předpokládá výroby Priory až do roku 2018. No jisté zatím není nic. Jak i přímo ve VAZu připouští, všechno bude záviset na prodejích jak Priory, tak i ostatních typů. Nyní po zahájení prodeje Vesty ve VAZu sledují vývoj na trhu. Uvažuje se i o verzi, ve které by Prioru slevnili a posléze postupně utlumili její výrobu tak, aby se na současné výrobní lince Priory mohly začít montovat i jiné typy, zejména předpokládaný Xray 4x4.
Kromě toho nyní začal VAZ vyrábět Prioru i ve dvoubarevném provedení (jiná barva střechy). Tohle provedení ale nabízí jen v omezeném počtu prodejen, převážně v jižních regionech RF.
Exportní novinky a prodejní politika
S novými modely Vesta a Xray se chce VAZ znovu etablovat i v zahraničí. Tento proces bude probíhat ve dvou stádiích, dle emisních předpisů v jednotlivých zemích. Do států, kde platí Euro-5, se začnou nové modely vyvážet ještě během prvního čtvrtletí tohoto roku. U států s Euro-6 to bude složitější. Nyní probíhají poslední práce na výrazných úpravách motorů a systémů jejich řízení tak, aby splnili normu E-6. Poté nastoupí fáze zkoušek a teprve po nich VAZ zahájí proces certifikace. Pokud půjde vše dobře, měly by být prodeje v zemích s E-6 zahájeny na konci tohoto roku. Hlavními trhy VAZu, na které se chce plně soustředit jsou státy ex SSSR a jeho blízké zahraničí. Dalším důležitým trhem, na kterém se chce VAZ prosadit (a kam už investuje značné sumy a úsilí) je blízký východ a některé asijské státy. EU v tomto úhlu pohledu stojí až na třetím místě. Přičemž v samotné EU budou pro VAZ prioritní zejména Německo a Itálie.
Vesta Signature
VAZ vyvinul luxusnější verzi Vesty. Oproti běžnému modelu má rozvor zvětšený o 25cm, které jsou plně k dispozici cestujícím na zadních sedadlech. Interiér doznal značných změn. Standartem je čalounění z kombinace kůže a alcantary, či kůže a luxusního veluru. Volant, řadička a ruční brzda je také v kůži. Běžnou výbavou je dvouzónová klima, časem by měla být i varianta se třízónovou. První série bude osazena ještě 1,6 16V motorem. Pro další série bude standartem nová firemní 1,8. Objevit by se snad měl i motor 2,0.
Původní projekt, či víceméně studie proveditelnosti výroby auta vyšší střední třídy, se poměrně rychle dočkal realizace. Dle VAZu se Lada Vesta Signature bude zatím vyrábět malosériově. Výroba byla zahájena tento týden. Jeden z prvních zákazníků je vedení Samarské oblasti RF. To ještě do konce ledna obdrží zásilku prvních 10 kusů. Samarská oblast zatím v prvním balíku objednala 200 vozidel. Při dalších nákupech chce Vestou Signature postupně nahradit veškerý svůj vozový park.
Podobný kontrakt, či záměr nyní projednává i několik dalších oblastí RF. V současné situaci, kdy se v Rusku snaží prakticky ve všech oblastech postupně omezovat dovoz, či cizí značky a nahradit všechno, co jen trochu jde vlastními výrobky, má Lada Vesta Signature velké šance stát se standardním flotilovým autem všech státních nebo oblastních orgánů, institucí a podniků. Zaujala by tak postavení, které měly dlouhé desetiletí Volhy.
Premiéry VAZu
Loňské představení "nového" VAZu, nechce podnik nechat jen tak vyšumět do prázdna. Chtějí uvádět do prodeje nejméně jednu modelovou novinku ročně. Ještě letos tak má být kromě již zmíněného Xray 4x4, zahájena sériová výroba Vesty 4x4, která by měla být univerzálním autem pro všechny typy cest. Xray 4x4 má být plnohodnotným autem pro nezpevněné cesty, na rozdíl od čistě městského crossoveru Xray.
Tolik výběr z různých článků, na které jsem více, či méně, náhodou narazil. Snad se to VAZu podaří.
Zahájení prodeje modelu Xray
Jedna z posledních novinek je spuštění sériové výroby modelu Xray. Ten se začne oficiálně prodávat již v únoru. Přesná cena zatím ještě nebyla stanovena, ale měla by být méně než 600 tis. rublů, což je v těchto dnech velmi lákavá cifra. A to i z pohledu domácích Rusů.
Podle prohlášení vedení VAZu, by se měl Xray spolu s Vestou (která se začala prodávat 25. 11. 2015) stát katalyzátorem změny postavení a celkového imidže Lady.
V tomto roce (2016) chce VAZ vyrobit přes 20.000 Xrayů. Pokud bude na trhu poptávka, jsou schopní jich vyrobit i lehce přes 60.000 kusů, což je současné maximum zatím jedné linky, na které se Xray montuje. V průběhu tohoto roku se také plánuje zahájení výroby Xraye ve verzi 4x4.
Priora s mnoha otazníky
Koncem minulého roku se na mnoha místech objevila zpráva o ukončení výroby Priory. Tato informace, jak se ukázalo, není pravdivá. VAZ výrobu zatím neukončil, ani neoznámil přesný konec její výroby. Podle neoficiálních informací se předpokládá výroby Priory až do roku 2018. No jisté zatím není nic. Jak i přímo ve VAZu připouští, všechno bude záviset na prodejích jak Priory, tak i ostatních typů. Nyní po zahájení prodeje Vesty ve VAZu sledují vývoj na trhu. Uvažuje se i o verzi, ve které by Prioru slevnili a posléze postupně utlumili její výrobu tak, aby se na současné výrobní lince Priory mohly začít montovat i jiné typy, zejména předpokládaný Xray 4x4.
Kromě toho nyní začal VAZ vyrábět Prioru i ve dvoubarevném provedení (jiná barva střechy). Tohle provedení ale nabízí jen v omezeném počtu prodejen, převážně v jižních regionech RF.
Exportní novinky a prodejní politika
S novými modely Vesta a Xray se chce VAZ znovu etablovat i v zahraničí. Tento proces bude probíhat ve dvou stádiích, dle emisních předpisů v jednotlivých zemích. Do států, kde platí Euro-5, se začnou nové modely vyvážet ještě během prvního čtvrtletí tohoto roku. U států s Euro-6 to bude složitější. Nyní probíhají poslední práce na výrazných úpravách motorů a systémů jejich řízení tak, aby splnili normu E-6. Poté nastoupí fáze zkoušek a teprve po nich VAZ zahájí proces certifikace. Pokud půjde vše dobře, měly by být prodeje v zemích s E-6 zahájeny na konci tohoto roku. Hlavními trhy VAZu, na které se chce plně soustředit jsou státy ex SSSR a jeho blízké zahraničí. Dalším důležitým trhem, na kterém se chce VAZ prosadit (a kam už investuje značné sumy a úsilí) je blízký východ a některé asijské státy. EU v tomto úhlu pohledu stojí až na třetím místě. Přičemž v samotné EU budou pro VAZ prioritní zejména Německo a Itálie.
Vesta Signature
VAZ vyvinul luxusnější verzi Vesty. Oproti běžnému modelu má rozvor zvětšený o 25cm, které jsou plně k dispozici cestujícím na zadních sedadlech. Interiér doznal značných změn. Standartem je čalounění z kombinace kůže a alcantary, či kůže a luxusního veluru. Volant, řadička a ruční brzda je také v kůži. Běžnou výbavou je dvouzónová klima, časem by měla být i varianta se třízónovou. První série bude osazena ještě 1,6 16V motorem. Pro další série bude standartem nová firemní 1,8. Objevit by se snad měl i motor 2,0.
Původní projekt, či víceméně studie proveditelnosti výroby auta vyšší střední třídy, se poměrně rychle dočkal realizace. Dle VAZu se Lada Vesta Signature bude zatím vyrábět malosériově. Výroba byla zahájena tento týden. Jeden z prvních zákazníků je vedení Samarské oblasti RF. To ještě do konce ledna obdrží zásilku prvních 10 kusů. Samarská oblast zatím v prvním balíku objednala 200 vozidel. Při dalších nákupech chce Vestou Signature postupně nahradit veškerý svůj vozový park.
Podobný kontrakt, či záměr nyní projednává i několik dalších oblastí RF. V současné situaci, kdy se v Rusku snaží prakticky ve všech oblastech postupně omezovat dovoz, či cizí značky a nahradit všechno, co jen trochu jde vlastními výrobky, má Lada Vesta Signature velké šance stát se standardním flotilovým autem všech státních nebo oblastních orgánů, institucí a podniků. Zaujala by tak postavení, které měly dlouhé desetiletí Volhy.
Premiéry VAZu
Loňské představení "nového" VAZu, nechce podnik nechat jen tak vyšumět do prázdna. Chtějí uvádět do prodeje nejméně jednu modelovou novinku ročně. Ještě letos tak má být kromě již zmíněného Xray 4x4, zahájena sériová výroba Vesty 4x4, která by měla být univerzálním autem pro všechny typy cest. Xray 4x4 má být plnohodnotným autem pro nezpevněné cesty, na rozdíl od čistě městského crossoveru Xray.
Tolik výběr z různých článků, na které jsem více, či méně, náhodou narazil. Snad se to VAZu podaří.