Stránka 1 z 2

Jde na tři

Napsal: ned bře 19, 2006 22:38
od shifty
Zdravim, potřebuju radu, motor nejdříve nechtěl občas držet volnoběh a teď (i když nevím jestli to má nějakou souvislost) mi běží nejspíš na tři válce. Volnoběh už ale drží..Svíčky jsou nové, rozdělovač tak 2 roky, kabely vypadjí celkem dobře. Nevíte někdo co by to mohlo být?? Mohla by to být cívka? Předem díky za odpovědi

Napsal: ned bře 19, 2006 23:17
od JmJ
Obcas staci zasolene svinstvo na vecech kolem zapalovani, ktere se tam za jezdeni v zime dostane a jak je vlhko, tak to nedela dobrotu. Mi to treba dele startovalo. Pokud to nemas opucovane, tak bych prvni ocistil a odmastil kabely, civku a vicko rozdelovace z obou stran. A zkontroloval bych i konektory na kabelech a palec a kladivko v rozdelovaci. Jestli to neni moc zoxidovane, ci jinak spinave. Ocistit , odmastit a poradne zapojit.

Napsal: pon bře 20, 2006 13:46
od Marek
A co takhle zkusit si vůli ventilů??? To pána nenapadlo?

Napsal: pon bře 20, 2006 15:57
od Little Red Riding Hood
a taky změř tlaky a uvidíš.. :wink: třeba je někde díírka..

Napsal: pon bře 20, 2006 22:04
od Honza 21061
Na kabely bych moc nespoléhal, to jsem si myslel o těch svých taky a když jsem dával seřídit motor, tak se v servisu chytali za hlavu jak probíjely. Zkusil bych postupně odpojovat kabely od svíček a při startování držet tak 1 cm nad např. blokem motoru; jestli vůbec vedou proud, ale raději než držet v ruce, za něco uchytit aby se to neuzemnilo přes Tebe. :) Jinak na oxidaci a špatné kontakty mám dobré zkušenosti s WD-40 sprejem, lehce bych stříknul na spoje cívka- VN kabel,rozdělovač-kabely a kabely-svíčky, několikrát rozpojit a opět připojit a za chvíli určitě dojde ke zlepšení, pokud byl problém ve spojení.

Napsal: pon bře 20, 2006 22:06
od shifty
Díky za rady, zkoušel jsem se na to dneska podívat a zjistil jsem, že to dělala jedna svíčka. Svíčky jsou asi měsíc starý, takže to bylo to poslední co mě napadlo, ale dal jsem místo ní starou a už zase šlape jak hodinky :D No půjdu jim jim to pěkně vrátit... :) Jinak díkes

Napsal: úte bře 21, 2006 08:38
od Marek
Svíčky jsou prevít a jejich výrobní závadnost není malá.

Přiznám se, že jak na seriovém, tak na sportovně laděném motoru jsem zkoušel různé svíčky od různých výrobců a nejlépe se osvědčily naše BRISKy L15YC.
BOSCHky ani CHAPMIONy nestály za nic, dokonce i NGK, na které jsem nejvíc sázel, neměly tak dobré vlastnosti jako česká kvalita. Přitom jsou BRISKy nesrovnatelně nejlevnější (cca 22 - 25 Kč).
Od doby, co mám sníženou hlavu, používám o číslo studenější svíčky, tedy BRISK L14YC, a jsem stále nadmíru spokojen.

Napsal: úte bře 21, 2006 08:48
od Teepee
shifty píše:Díky za rady, zkoušel jsem se na to dneska podívat a zjistil jsem, že to dělala jedna svíčka. Svíčky jsou asi měsíc starý, takže to bylo to poslední co mě napadlo, ale dal jsem místo ní starou a už zase šlape jak hodinky :D No půjdu jim jim to pěkně vrátit... :) Jinak díkes


Jenom abys nepohořel, mohla nastat teorie trvale ulité svíčky (svíčka je ulitá protože nepálí a nespálená směs jí stále ulévá, proto nepálí).
Zkus jí schválně náležitě vyhřát horkovzdušnou pistolí a jestli ani pak nepůjde, můžeš jít reklamovat (je li to Brisk tak svíčku za 35 korun, na to bych se vykašlal).

Napsal: úte bře 21, 2006 08:51
od Marek
Teepee - souhlas. Z toho důvodu bych na všech válcích změřil kompresi. Ulitá svíčka u karburátorového motoru může být způsobena pouze nekvalitně stlačenou směsí - tedy ztrátou komprese.

Napsal: úte bře 21, 2006 09:11
od Teepee
Marek píše:Teepee - souhlas. Z toho důvodu bych na všech válcích změřil kompresi. Ulitá svíčka u karburátorového motoru může být způsobena pouze nekvalitně stlačenou směsí - tedy ztrátou komprese.

Uvažoval bych též zahlcení svíčky nespáleným olejem, ať už shora přes (ventily) a nebo zdola (přes kroužky). Právě s takovou BRISKou jsem měl tu čest u JAWY 350 a koukal jsem jak puk, když při nahřívání elektrody horkovzdušnou pistolí začal kolem porcelánu vřít olej (vystupovaly odtud bublinky). Pak zase šla jak ďas.
U Sierry se mi to stalo taky, díky rozhozenému vstřikování se bohatou směsí svíčka permanentně ulila (cca 10km jsem jel na tři válce) a dala si říct až po cca 2 hodinovém stání vozu. Sice jsem v té době neměl v pořádku gufera ventilů, ale sváděl jsem to na posun směsi díky špatné lambda sondě. Od té doby to s novou lambdou běhá i s tou tehdy nepálící svíčkou (NGK).
Pravda u karburátorového motoru by měly nastat momenty, kdy svíčka při chudší směsi vyvětrá a chytne se.

Napsal: stř bře 22, 2006 11:37
od Marek
Ačkoli, Teepee, slyšel jsi už někdy něco o paranormálních jevech??? :lol: :lol: :lol:

Napsal: stř bře 22, 2006 13:38
od Teepee
:D :D :D Slyšel :wink: Obzvláště o tom, že čím vice se s tím člověk maže (slovy se-e), tím hůř to dopadá. Při záchvatech přehnané pečlivosti na něj často narážím :D A naopak někdy narážím na parajev opačný, Čím míň se s tím člověk maže, tím líp (to) jezdí. :D :D

Napsal: stř bře 22, 2006 20:38
od Majo
teraz budem uplne offtopic, ale nemozem si pomoct -
dnes som prisiel na to, ze sa musim drzat vylepseneho hesla: ,,Ked nieco funguje, tak sa do toho nestar a ked sa to posere, tak chvilu vydrz, mozno sa to spravi samo"

Bo som mal problemy zo spiatockovymi svetlami - prestali svietit. Vsetko som skontroloval a vsetko ok. Uz ostavalo len cidlo - lenze mam Poloneza, tak nemam kde zohnat druhe. Tak som to nechal tak a dnes asi po pol roku som cuval do garaze a kuk - svetla spiatocky svietia :)

Napsal: stř bře 22, 2006 22:52
od JmJ
Ja vzdycky rikam, ze ty nase stroje maji v sobe zabudovane redundantni samoopravne kody :lol:

Napsal: čtv bře 23, 2006 08:13
od Brandy
Skoda, ze kdyz dojde benzin, nestaci pockat, az se nadrz opet sama naplni. :wink: