Stránka 1 z 1

Zvlněné kotouče

Napsal: sob pro 26, 2015 12:49
od Aron
Mám Nivu 2013 s abs má najeto 26000 km,převážně jezdí po silnici sem tam nějaká polňačka a mám neustálý problém s vlnícími se kotouči.Po 3500 km jsem zjistil hřející se levé přední kolo,po delším laborování zjištěno:vrchní část levého brzdiče se v kluzáku nechtěla hýbat čemuž napovídala zešikma sjetá venkovní deska.Závada:špatně vyfrézovaný ten kluzný kužel-opraveno přefrézováním,nyní funguje bezvadně(desky se sjíždí rovnoměrně,kolo se nehřeje).
10000km-vybrace překu při brždění,vservisu provedena výměna kotoučů, desky v pořádku namontováné zpátky.Asi do 17000km auto brzdilo naprosto perfektně a jelikož mi vservisu řekli,že závadu způsobyla nadměrná zátěž brzd nebo ocáknutí rozpálených kotoučů vodou a následného zvlnění tak celých těch 7000km po opravě jsem na brzdy byl max.šetrný,přesto se začálo oběvovat postupně zvětšujicí se drnčení.To mě naštvalo tak jsem provedl kontrolu předních brzd:při zvednutí auta jsem vzal za kola a obě se točila lehce bez drhnutí,po sundáni kol a uvolnění destiček jsem vyzkoušel třmeny-chodily bezvadně,po sundání třmenů jsem zatlačil pístky-lehce prstama,pak následovalo proměření opotřebení destiček-nenašel sem žádné extrémní rozdíly,následovalo upnutí hodinek a proměření házivosti kotoučů-zjištěno:levý kotouč házel více jak pravý(oba mimo toleranci)tak jsem začal měřit náboje a levý byl házivostí mimo toleranci pravý ok.Jelikož auto bylo ještě v záruce tak jsem navštívil servis a na vedl je na měření házivostí a mé měření bylo potvrzeno.Následovala výměna levého náboje a montáž mnou osoustružených původních kotoučů(tloušťka 9,5mm).Vše se uskutečnilo v necelých 19000km.Po opravě opět vše v normálu,brždění super.Mé nadšení ovšem trvalo jen zhruba do 25000km kdy se začaly oběvovat známé vybrace,opět jsem zkontroloval všechny části a kromě házivosti kotoučů nenalezeno nic co by naznačovalo nějaký důvod.Mě už z toho nevychází nic jiného než tragická kvalita ruských kotoučů.Po různých konzultacích mám už jenom dvě řešení:
1:nechat vyžíhat původní sadu kotoučů,přesoustružit a namontovat zpět
2:koupit nové značkové ATE,Ferodo,Bosch atd.
Mozek už mi to nebere,proto prosím o každou radu nebo námět naco se ještě zaměřit a předem Děkuji.

Re: Zvlněné kotouče

Napsal: sob pro 26, 2015 15:38
od Jarda_NIVA1.7
Tak u nivy bude hlavne problem v tom, ze kotouce jsou nechlazene a prilis slabe. Ja mel podobne problemy s kotouci u rapida, nakonec jsem dal chladaky z alfy 164, musel jsem rozsirit trmeny 4 pistu -tam jsou ze 2 pulek, tak to jde a od te doby asi 50tis. Km no problem. Mam obavu, ze si se znackovymi kotouci nemusis pomoci, na feldu jsem koupil znackove zimmerman a po nekolika desitkach tisic uz taky zacinaji kopat. Ale zase treba pritelkyni u fabie kopat prestaly :)

Re: Zvlněné kotouče

Napsal: sob pro 26, 2015 21:37
od Veteranista
Soustružit zvlněné kotouče je blbost, osoustruží se jen povrch, ale vnitřní struktura materiálu zůstává zvlněná(není to zcela odborně řečeno, ale praktické použití takto stačí), což po čase se projeví opětovným zvlněním.
Tepelnou úpravou by to bylo řešitelné, jen při ceně dílů moc nevidím důvod se tím zabývat.