Zvlněné kotouče
Napsal: sob pro 26, 2015 12:49
Mám Nivu 2013 s abs má najeto 26000 km,převážně jezdí po silnici sem tam nějaká polňačka a mám neustálý problém s vlnícími se kotouči.Po 3500 km jsem zjistil hřející se levé přední kolo,po delším laborování zjištěno:vrchní část levého brzdiče se v kluzáku nechtěla hýbat čemuž napovídala zešikma sjetá venkovní deska.Závada:špatně vyfrézovaný ten kluzný kužel-opraveno přefrézováním,nyní funguje bezvadně(desky se sjíždí rovnoměrně,kolo se nehřeje).
10000km-vybrace překu při brždění,vservisu provedena výměna kotoučů, desky v pořádku namontováné zpátky.Asi do 17000km auto brzdilo naprosto perfektně a jelikož mi vservisu řekli,že závadu způsobyla nadměrná zátěž brzd nebo ocáknutí rozpálených kotoučů vodou a následného zvlnění tak celých těch 7000km po opravě jsem na brzdy byl max.šetrný,přesto se začálo oběvovat postupně zvětšujicí se drnčení.To mě naštvalo tak jsem provedl kontrolu předních brzd:při zvednutí auta jsem vzal za kola a obě se točila lehce bez drhnutí,po sundáni kol a uvolnění destiček jsem vyzkoušel třmeny-chodily bezvadně,po sundání třmenů jsem zatlačil pístky-lehce prstama,pak následovalo proměření opotřebení destiček-nenašel sem žádné extrémní rozdíly,následovalo upnutí hodinek a proměření házivosti kotoučů-zjištěno:levý kotouč házel více jak pravý(oba mimo toleranci)tak jsem začal měřit náboje a levý byl házivostí mimo toleranci pravý ok.Jelikož auto bylo ještě v záruce tak jsem navštívil servis a na vedl je na měření házivostí a mé měření bylo potvrzeno.Následovala výměna levého náboje a montáž mnou osoustružených původních kotoučů(tloušťka 9,5mm).Vše se uskutečnilo v necelých 19000km.Po opravě opět vše v normálu,brždění super.Mé nadšení ovšem trvalo jen zhruba do 25000km kdy se začaly oběvovat známé vybrace,opět jsem zkontroloval všechny části a kromě házivosti kotoučů nenalezeno nic co by naznačovalo nějaký důvod.Mě už z toho nevychází nic jiného než tragická kvalita ruských kotoučů.Po různých konzultacích mám už jenom dvě řešení:
1:nechat vyžíhat původní sadu kotoučů,přesoustružit a namontovat zpět
2:koupit nové značkové ATE,Ferodo,Bosch atd.
Mozek už mi to nebere,proto prosím o každou radu nebo námět naco se ještě zaměřit a předem Děkuji.
10000km-vybrace překu při brždění,vservisu provedena výměna kotoučů, desky v pořádku namontováné zpátky.Asi do 17000km auto brzdilo naprosto perfektně a jelikož mi vservisu řekli,že závadu způsobyla nadměrná zátěž brzd nebo ocáknutí rozpálených kotoučů vodou a následného zvlnění tak celých těch 7000km po opravě jsem na brzdy byl max.šetrný,přesto se začálo oběvovat postupně zvětšujicí se drnčení.To mě naštvalo tak jsem provedl kontrolu předních brzd:při zvednutí auta jsem vzal za kola a obě se točila lehce bez drhnutí,po sundáni kol a uvolnění destiček jsem vyzkoušel třmeny-chodily bezvadně,po sundání třmenů jsem zatlačil pístky-lehce prstama,pak následovalo proměření opotřebení destiček-nenašel sem žádné extrémní rozdíly,následovalo upnutí hodinek a proměření házivosti kotoučů-zjištěno:levý kotouč házel více jak pravý(oba mimo toleranci)tak jsem začal měřit náboje a levý byl házivostí mimo toleranci pravý ok.Jelikož auto bylo ještě v záruce tak jsem navštívil servis a na vedl je na měření házivostí a mé měření bylo potvrzeno.Následovala výměna levého náboje a montáž mnou osoustružených původních kotoučů(tloušťka 9,5mm).Vše se uskutečnilo v necelých 19000km.Po opravě opět vše v normálu,brždění super.Mé nadšení ovšem trvalo jen zhruba do 25000km kdy se začaly oběvovat známé vybrace,opět jsem zkontroloval všechny části a kromě házivosti kotoučů nenalezeno nic co by naznačovalo nějaký důvod.Mě už z toho nevychází nic jiného než tragická kvalita ruských kotoučů.Po různých konzultacích mám už jenom dvě řešení:
1:nechat vyžíhat původní sadu kotoučů,přesoustružit a namontovat zpět
2:koupit nové značkové ATE,Ferodo,Bosch atd.
Mozek už mi to nebere,proto prosím o každou radu nebo námět naco se ještě zaměřit a předem Děkuji.