Stránka 1 z 4

Výmena sediel ventilov

Napsal: sob lis 28, 2015 20:29
od Cory
Stretol sa uz niekto s vymenou sediel? Potreboval by som vymenit 2 sedla na hlave, ktoru robim. Zisitl som, ze ruskí majstri to robia pomocou tekuteho dusika - sedla schladia a potom nabiju na miesto. Ostatní "majstri" zasa nahreju hlavu a sedla vytiahnute z mrazaku nabiju na miesto. Tak ci onak, v jednom pripade neviem kde a ci sa vobec da zohnat tekuty dusik, a v druhom pripade to zavana deformaciou hlavy. Dalej mi napadlo zalisovat sedlo pomocou pripravku v pri izbovej teplote, ale to zas mam obavy, ze sa material pred sedlo nahrnie a potom sedlo vyskoci za chodu. Mate nejake napady?

Re: Výmena sediel ventilov

Napsal: ned lis 29, 2015 08:07
od Raduz
Tekutý dusík se dá koupit celkem v pohodě, stačí na něj nerez termoska:
http://www.molekularnikuchyne-eshop.cz/ ... dusik-1-l/

Re: Výmena sediel ventilov

Napsal: ned lis 29, 2015 10:09
od dusin
Tekutý dusík vozí v autě každej inseminační technik...a dá se s ním většinou dohodnout.
Škoda že si tak daleko,tady by se dala třeba nějaká výppmoc domluvit(můj táta je insemiňák a tekutejndusík skladuje v garáži)

S tou termoskou bych byl opatrnej,kdysi dávno se mi jedna roztrhla v ruce.Ale byla to klasická stará skleněná- nevydržela přetlak odpařujícího se dusíku.Výsledkem byla popálená ruka,trochu noha a zničená podlaha ve výtahu....

Re: Výmena sediel ventilov

Napsal: ned lis 29, 2015 11:33
od Cory
Ten inseminak je dobry napad, ale nasiel som aj toto: http://www.messer.sk/Sluzby/LIN___servis/index.html

Re: Výmena sediel ventilov

Napsal: pon lis 30, 2015 09:06
od Marek
A nebylo by jednodušší prostě vzít a udělat jinou hlavu, kde jsou sedla v pořádku? ;-)

Re: Výmena sediel ventilov

Napsal: pon lis 30, 2015 11:43
od dusin
No pokud je to např. MPI hlava tak těh se zase tolik po kopřivách neválí...

Re: Výmena sediel ventilov

Napsal: pon lis 30, 2015 14:28
od Cory
Praveze som 2 sedla do*ebal pri uprave MPi hlavy :mrgreen: Niekde sa to naucit musim. Vymenil som voditka a ani za boha mi neslo zafrezovat sedlo tak, aby ventil sedel po celom obvode. Tak som sa dostal dost hlboko. Ale uz viem kde som spravil chybu. Kedze nove voditko nie je v osi stareho, freza nebrala po celom obvode a po pritlaceni sa odchylila konusova vodiaca tyc vrazena do voditka, na ktorej sa otaca freza. Takze to treba robit jemne. Hlav este par mam a nemusi byt ani MPičkova, ale nechce sa mi znova pakovat proceduru rozvrtavania kanalov a spasovavania sacieho a výfukového potrubia s kanálmi hlavy.

Re: Výmena sediel ventilov

Napsal: pon lis 30, 2015 18:36
od Marek
Zcela upřímně: Už jsem dělal mnoho hlav na spouště nejrůznějších motorů. Ale nikdy, opakuji nikdy jsem sedla nefrézoval. Frézy jsem používal pouze u hlav, kde sedla nebyla - tedy např. u škodovek. Jinak k použití fréz nevidím důvod, naprosto vždy mi stačila korundová pasta.

Nicméně teď už je to asi jedno...........

Re: Výmena sediel ventilov

Napsal: pon lis 30, 2015 20:11
od Cory
Tak si skus vymenit voditko, nasadit ventil a zasvietit si baterkou popri ventile. Uvidis hned, ze korundova pasta nepomoze

Re: Výmena sediel ventilov

Napsal: úte pro 01, 2015 13:07
od tomass
K tomu dusíku: termoska se nesmí těsně uzavřít. To znamená, že místo víčka do ní musíš dát třeba odřezek pěnového polystyrenu, aby se to nenatlakovalo. Dusík se stále odpařuje. Je to nebezpečné, nebo alespoň choulostivé na rozlití. Jak rychle vymizí sám netuším. Každopádně z Prahy domů 800 km ho v termosce asi nedovezeš.......

Druhá otázka je jestli se po zmrazení nezničí to sedlo dalším mlácením kladivem, materiál zkřehne. Po zmrazení dusíkem se dá roztříštit ránou o stůl i gumová hadice na menší střepy. To že to ruští mistři provádějí, neznamená, že se to povede a nebo že práce bude mít nějaký dlouhodobý efekt. Taky se říká, že ruští mistři přes noc vykovají ojnici do motoru. To jak ten motor jede a že jde za chvilku do kopru, je už vedlejší a tím už se nepochlubí. Motor vyjede z garáže a běží a vozidlo někam dojede. Tím pokus skončil. Když už, tak zmrazený materiál bych zkoušel spíš pod lis. Není jisté, že to je dobrý nápad. Křehký materiál se může i tak poškodit. Každopádně přeju, aby se to podařilo, pokud se do neprobádané práce pustíš. :)

Re: Výmena sediel ventilov

Napsal: úte pro 01, 2015 13:15
od dvk
Nestačilo by něco takového ? Nebo je -43°C ještě pořád moc teplo ?
http://www.loctite.as/loctite-lb-8040-4 ... aci-sprej/

Re: Výmena sediel ventilov

Napsal: úte pro 01, 2015 13:55
od Cory
Tommasi, musim nesuhlasit, tie motory potom normalne jazdia. Lisovat sa to nesmie, pretoze material hlavy sa nahrnie pred sedlo a sedlo potom nedrzi. prave vtedy to nestihne ani vyjst z garaze. Sedlo sa pri zmrazeni nestane nic, nemlatis do toho kladivom priamo, ale cez presnu nasadu z kovu. A vôbec sa neda hovorit o tom, ze sa potom nejak velmi mlati.Pri tom schladeni to tam vojde viac menej samo.

dvk...hmm, mozno ze by postacilo mierne nahriatie hlavy v rure, potom by stacilo snad aj -43°. Este musim zistit aky teplotny rozdiel tam ma byt.

Re: Výmena sediel ventilov

Napsal: úte pro 01, 2015 14:21
od tomass
Párkrát jsem už lisoval. Vždy bych upřednostnil lisování, když by to šlo před natlučením přes podložku. Doma často není na výběr. Kladivo je kladivo. S lisováním na spalovacím motoru zkušennost nemám. V každém případě tak razantním podchlazením materiál změní vlastnosti a zkřehne.

Re: Výmena sediel ventilov

Napsal: úte pro 01, 2015 15:42
od Cory
Mysli si co chces, ale ochladenie tekutym dusíkom je oficialny sposob pri repase hlavy. Ako sa to robi vo vyrobe, to neviem.

Re: Výmena sediel ventilov

Napsal: úte pro 01, 2015 16:10
od JmJ
Při montáži nových ventilových sedel využíváme principu zmrazení sedla a předehřevu hlavy válců stejně jako při montáži vodítek ventilů. Použijeme logicky vhodnou velikost osazeného trnu na lisování sedel, vhodné kleště apod.
https://publi.cz/books/160/11.html je nutno hledat v dokumentu

Název:
Technologie oprav 1

Učebnice pro 2. a 3. ročník oboru Opravář zemědělských strojů

Autoři: Ing. Stanislav Pekárek

Vydavatel: Střední škola technická a zemědělská, NOVÝ JIČÍN
ISBN: 978-80-88058-23-6
Název projektu: Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji

Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/44.0008

Název školy: Střední škola technická a zemědělská, Nový Jičín, p.o.

Schválilo MŠMT č. j. MSMT-7269/2015-9 dne 25. 5. 2015 k zařazení do seznamu učebnic pro střední vzdělávání pro vzdělávací oblast Strojírenské a opravárenské technologie s dobou platnosti 6 let.

Recenzenti: Ing. Vladimír Hajda, doc. Ing. Adolf Rybka, CSc.