Stránka 1 z 2

Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Napsal: čtv lis 05, 2015 12:09
od Jimmi
Myslíte, že by pravděpodobně prasklý vlnovec na přední rouře šel nějak nouzově opravit, alespoň do jara, než se to vymění sakumprásk?
Normálně by mi to nevadilo, ale asi to při určitých otáčkách saje vzduch, následně blbne lambdu a zvyšuje spotřebu....
Přiznám se, že pořádně nevím, jak to uvnitř vypadá, ještě jsem to nikdy řešit nemusel. Pod tím opletením je asi plech ve tvaru ohebné housenky a uvnitř asi další opletení. To opletení má jen ochrannou funkci?

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Napsal: čtv lis 05, 2015 12:20
od Veteranista
Někdy je to jen to opletení, nekdy je opletení a pod tím vlnovec.
Osobně pochybuji, že to půjde nějak rozumně opravit, případně časově a cenově v porovnání s novým to nebude mít smysl.

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Napsal: čtv lis 05, 2015 12:46
od Jimmi
Vlnovec je tam snad vždycky, opletení samotné by netěsnilo!
Taky si myslím, že to budu muset vyměnit. Ale přeci jen, kdyby někoho něco napadlo....

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Napsal: čtv lis 05, 2015 12:49
od Vašátor
Nemá smysl se tím zabývat. Těsnit to při sebevětší snaze nebude, je to ztráta času. Nejjednodušší varianta je koupit za cca 300kč nový vlnovec, starý na autě uříznout a nový na autě přivařit ( u většiny aut to s trochou snahy jde). Pokud je lambda blízko, doporučuji vyšroubovat ven. Svářečku kostřit co nejblíž svaru, nebo vařit plynem.

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Napsal: čtv lis 05, 2015 12:50
od JmJ
Napada me jedine z toho udelat nepruzny spoj a cely vlnovec "zabalit do plechu" ;-)

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Napsal: čtv lis 05, 2015 13:01
od Vašátor
U příčně uložených motorů (většina předohrabů) je vlnovec nutností. Jinak výfuk začne praskat ve svarech.

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Napsal: čtv lis 05, 2015 14:14
od Veteranista
Koukni v obchodě, většina je právěže "jen oplet"

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Napsal: čtv lis 05, 2015 17:25
od Petrus
Vašátor píše:Nemá smysl se tím zabývat. Těsnit to při sebevětší snaze nebude, je to ztráta času. Nejjednodušší varianta je koupit za cca 300kč nový vlnovec, starý na autě uříznout a nový na autě přivařit ( u většiny aut to s trochou snahy jde). Pokud je lambda blízko, doporučuji vyšroubovat ven. Svářečku kostřit co nejblíž svaru, nebo vařit plynem.
Vašek ví o čem mluví,zrovna cca před měsícem jsem se k nim na dílnu stavoval,že mě po cestě na chalupu praskl vlnovec.Nouzově mě to s pomocí silnýho drátu přivařil k sobě.Prdělo to asi o 5 decibelů míň.Teď již je na autě vlnonec nový,mě vyšel na 320,-kč :wink:

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Napsal: čtv lis 05, 2015 17:54
od Jimmi
Jenže není vlnovec jako vlnovec. Tenhle vydržel 23 let, včetně zbytku výfuku. Tohle je první komponenta, která odešla. Takže bych to radši nechal na jaro a udělal to pořádně, s nerezovým dvakrát opleteným vlnovcem a tak. Ten už není za tři stovky 8)

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Napsal: čtv lis 05, 2015 19:17
od Yellow01
Vlnovců jsou 3 druhy - s vnějším opletem, s vnějším a vnitřním opletem a s vnějším opletem a pružnou hadicí. Pokud někudy fouká skrz oplet, nedá se to už nijak utěsnit, takže jedině výměna. Měním je běžně, ale většinou sundavám na zavaření výfuk z auta, protože to bývá často nad nápravnicí nebo v místech, kde se to nedá spolehlivě zavařit zeshora. Vlnovec jsem si udělal i na žigulíka společně s předěláním výfuku na příruby a přidáním držáku a silentbloku a spokojenost. Demontáž výfuku během pár minut, těsní to, díky našopování to nerezne, takže lepší výfuk jsem nikdy neměl. :)

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Napsal: čtv lis 05, 2015 19:49
od Vašátor
Nerezové třívrstvé vlnovce od 210kč :wink: třeba zde http://www.evyfuk.cz/doplnky/pruzne-dil ... -dratenky/

A pak že to nejde :mrgreen:

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Napsal: pát lis 06, 2015 14:54
od Jimmi
Pěkná práce, Yellow01!
Příruby na výfuku mám už od výrobce a taky to pokládám za lepší řešení.
Mimochodem dá se výfuk vařit elektrikou, nebo je potřena autogenem.....?

Ceny jsou sice "od", Vašátore, ale pro mě by byly asi ty větší a dražší. S daní a dopravou.
Za patnáct stovek se dá sehnat celá přední trubka Polmostrów, tedy polská. Tak váhám, přemýšlím, kolik to vydrží.
Každopádně bych to rád odložil na jaro..... proto hledám nějakou náhradní metodu. Ale asi neexistuje, už se s tím smiřuju.

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Napsal: pát lis 06, 2015 15:07
od Majo
hodne malo. kupil som polmostrow ako posledny diel na prioru lebo iny nemali a origo mi upadol. vydrzal tri mesiace a siel do srotu. ten origo co upadol som vyvaril a uz nejaky rok sa vozi na chevy nive....

pride mi hodne divne zvazovat kupu dvojito vypletaneho nerezoveho pruznaka a zrazu skocit na polmostrow....

btw, elektrikou by to velmi sikovny zvarac dal, ale co2 je co2....(s tym to zvladne aj poloblb)

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Napsal: pát lis 06, 2015 15:14
od Luděk Musil
Tak to jsem na tom špatně :cry: ... neumím vařit (krom čaje nebo vajíček) ani plynem ani elektrikou ani CO-čkem.
-------------------------------------
Né - už mi při pátku hrabe. Svařovat jsem se ani neučil, jednou jsem se sice snažil elektrikou upálit trubku a dopadlo to hrozně - od tý doby se do takových atrakcí neseru. L.

Re: Jak nouzově "zatemovat" vlnovec

Napsal: pát lis 06, 2015 16:37
od Vašátor
Jimmi píše:Ceny jsou sice "od", Vašátore, ale pro mě by byly asi ty větší a dražší. S daní a dopravou.
To byla jen ukázka, že kdo hledá, najde. Nepovídej mi, že v Praze (soudím dle Tvého podpisu) není jediný obchod, kde bys za podobnou cenu vlnovec nesehnal. Apropo, ty ceny jsou včetně DPH.

Jinak vařit výfuk je hračka. Elektrikou, plynem, COčkem ... je to silný materiál, když je čistý, svařuje se skoro sám.

Majo, já byl nyní nucen namontovat Polmostrow na Opel Omegu 3.2 (levý střední, pravý střední, zadní díl), protože originál stojí cca 16000kč, kvalitní druhovýroba jej nevyrábí - nikde skladem MTS, Walker, Bosal, Ebersprechr ... prostě k sehnání není a Polmostrow stál necelé 3000kč. Překvapilo mne, že je celý pohliníkovaný a že jsou dokonce zastříkané i svary. Zvuk je stejný jako minulém výfuku. Uvidíme co vydrží.