Stránka 1 z 1

4x4 vs. redukce

Napsal: pon zář 07, 2015 17:39
od zelvotron
Proč u většiny terénních aut, bez stálýho pohonu všech kol, tj. s natvrdo přiřaditelným předkem bez mezinápravovýho diferenciálu, nejde zařadit redukce bez 4x4, přijde mi to dost nepraktický, přitom situací kdy by se to hodilo je spousta, třeba těžkej přvěs na pevným povrchu, velký stoupání v zatáčce když není problém s adhezí...

Resp. je nějaký běžný auto, kdeto de? Zatím sem viděl akorát to co sem popsal.

Re: 4x4 vs. redukce

Napsal: pon zář 07, 2015 17:47
od Raduz
To je kvůli letadlům.

Re: 4x4 vs. redukce

Napsal: úte zář 08, 2015 06:36
od dvk
Redukce ti násobí krouťák motoru, což by neblaze nesla zadní (nebo obecně pouze jedna samotná hnaná) náprava v případě, že by se řidič zachoval necitlivě. Nevím o žádném autě, kde by redukce ve 4x4 režimu šla zařadit.

U trvalé zadokolky s přiřaditelným předkdem se to dá obejít celkem snadno montáží manuálních volnoběžek na kola. Pak si kola odpojíš a na přídavce snadno zařadíš 4x4 s redukcí. Používám to často, právě jaks psal na popojíždění s přívěsem nebo po dvoře, manévrování do garáže atd.

Na UAZu stačí vyndat z přídavky jednu kuličku, která blokuje zasouvací tyčky :)

Re: 4x4 vs. redukce

Napsal: úte zář 08, 2015 10:55
od vik2
Jak píše DVK manuální volnoběžky to řeší...

Jinak Niva a Lanďák to umí, ale to jsou trvalé 4x4.