Stránka 1 z 2
Náhon rozdělovače
Napsal: pon srp 10, 2015 12:04
od Jan Vaníček
Potřeboval bych poučit - rozšířit znalosti.
V autě (2106) mám motor - blok 06 (motor tam nebyl z výroby). Když jsem vloni kupoval nový rozdělovač, koupil jsem správný, delší 03/06. Při montáži jsem zjistil, že tam nejde nasadit - dotlačit do bloku. Toto jsem přikládal kvalitě dílů a s nadáváním upravil a namontoval. Při jiné činnosti, jsem zkusil namontovat jiný rozdělovač (starší origo) z 06 a dopadlo to stejně. Tak jsem začal měřit ostatní rozdělovače, co mám doma (asi 5ks) a zkusil dát kratší. A ten tam přesně sedl (s dostatečným přesahem, asi z 05).
Co tedy mohu mít nakombinováno uvnitř motoru??
Další dotaz. To všechno jsem dělal kvůli teplotě, která se mi zdála příliš vysoká, vzhledem k tomu, že jsem vyměnil čidla, termostat, pumpu jsem tehdy komplet repasoval, tudíž vyloučil, byl jsem celkem zoufalý (chápu, že se teď ohřívá více, než když je 15°C, ale vařilo mi to i při pomalé jízdě při spanilce). Buď je tam nějaký problém mezi nebem a zemí, nebo blbý díry na těsnění pod hlavou, nebo mě napadl ještě Vaškův starý problém, víčko chladiče, špatný předstih (proto ten rozdělovač, dal jsem tam bezpodtlakový).
Zřejmě to všechno dělalo právě to nové víčko. Teď už je teplota 90-95°C i při cestě 8km do kopce s vypnutým topením a otáčkami 2500-3000 a ani při stejném sjezdu nejde pod 90°C, tedy asi OK.
Co ale potřebuji vědět je, jaké "tutové" víčko koupit, toto bylo MS. nýní mám kombinaci

starého víčka a těsnění z nového. Honza
Re: Náhon rozdělovače
Napsal: úte srp 11, 2015 08:26
od Jan Vaníček
Nemáte někdo radu? H
Re: Náhon rozdělovače
Napsal: úte srp 11, 2015 09:02
od Jelen
Pokud funguje staré víčko s novým těsněním, asi bych to moc neřešil. Ten náhon se zdá divný, těžko říct. Je to fakt blok 1600? Protože vnitřnosti by měly být stejné, lišit by se to mělo pouze výškou bloku.
Re: Náhon rozdělovače
Napsal: úte srp 11, 2015 09:49
od Jimmi
Já mám pocit, že v některém roce přešli na jakýsi unifikovaný rozdělovač. A že to mohlo postihnout i pozdější verze 2106. Ale už si přesně nevzpomínám.
Kdysi jsem to zkoumal, chtěl jsem doplnit do rozdělovače podtlakovou regulaci.
Kdybys to přesně, ale opravdu přesně proměřil, dalo by se to někde dohledat.
Re: Náhon rozdělovače
Napsal: úte srp 11, 2015 10:55
od Jelen
To možná přešli, protože přestali vyrábět 12kové motory, ne? Nebo nejsem si vědom, že by dávali řetězovou 12ku do jiných modelů, než 01,02 a v některých případech 03.
Re: Náhon rozdělovače
Napsal: úte srp 11, 2015 10:57
od Cory
Stale sa rozdelovace delsia na dlhe a kratke...a taktiez su rozne kolieska s tisichranom.
Re: Náhon rozdělovače
Napsal: úte srp 11, 2015 20:26
od Jan Vaníček
Blok jsem sice neměřil a číslo měěl vyraženo 2101

, ale vzhledem k nálitku 06 nepředpokládám, že by byl 011 (vzhledem k modré barvě). Člověk, od kterého jsem ho dostal spolu s autem určeným k sešrotování (rok 2000) říkal, že to počátkem 90 tých skládali z dílů, blok byl nový. Co tam tedy dali, netuším, rozdělovač jsem nikdy před tím na tom motoru neměnil.
Jestli tomu teda správně rozumím, ty "náhony" jsou teda taky dva typy.
Co se víčka týče, teď to tak nechám, ale není nejlepší a myslím, že brzo zajde na rez, tedy chci mít rezervu. Honza
Re: Náhon rozdělovače
Napsal: stř srp 12, 2015 05:44
od Luděk Musil
Nic bych nedal za to, že to 1300/21011

.
Změř to od vany po hlavu. L.
Re: Náhon rozdělovače
Napsal: stř srp 12, 2015 08:09
od Jiří Proček
Zdravím jsem taky před tímto problémem nechal jsem si poslat z Otrokovic komplet nový rozdělovač s podtlakem Lada 15000 chci na montáž za Vaškem +pal-test tak doufám že nebude problém-na autě mám namontovaný od prvního majitele rozdělovač ze Škody 120 tak doufám že chápete mé obavy aby to tam zapadlo jak má........

Re: Náhon rozdělovače
Napsal: čtv srp 13, 2015 16:12
od Majo
Rozdiel je vo vyske bloku a v dlzke rozdelovaca. Ziadny iny. Nahon je stejny u vsetkych....
Pokial je rozdelovac dlhy a nesadne a kratky rozdelovac sedi, tak ide urcite o nizky blok. To ci do neho niekto nedal vysoku kluku a kratsie ojnice(pripadne nizsie piesty) uz nikto nevidi. Dolezity je naliatok na strane pod výfukom. Musi tam byt cele cislo 2101/2103/2106, ziadne polovicne podstatne nie su(06 a pod). A na naliatku vyrezene cislo? Otazka 15 minut.....
Re: Náhon rozdělovače
Napsal: čtv srp 13, 2015 16:16
od Cory
A preco mam potom na ponku polozeny dlhsi a kratsi nahon vedla seba?
Re: Náhon rozdělovače
Napsal: čtv srp 13, 2015 20:35
od Jan Vaníček
Díky za reakce, ale již v první větě píšu, že mám blok 06, to znamená, že nálitek je 06, číslo je nepodstatné, nyní tam je vyraženo 06 a číslo dle TP, dříve tam bylo 01, ale to jsem psal proč.
Myslím si že své auto za dobu 37 let, kdy se potkáváme

docela znám, ale tento motor je "vetřelec", dával jsem ho tam asi před 13 ti lety a jediné, co vím, že je to 1,6. A protože jsem nikdy předtím neměl potřebu přehazovat rozdělovač, zjistil jsem tu disproporci až teď.
Až budu mít někdy v budoucnosti původní motor po GO, tak se do tohoto podívám.
Spíš ještě ta zátka na chladič. Existuje nějaká jiná, než MS? Chladič mám ještě původní měděný z výroby. Možná by mohli něco původního mít na Mělníce.
Ještě poslední dotaz: pokud je motor ohřátý na 90°C, velký okruh otevřený, hadice jsou měkké, nebo tvrdé?
Honza
Re: Náhon rozdělovače
Napsal: čtv srp 13, 2015 21:11
od Majo
Cory píše:A preco mam potom na ponku polozeny dlhsi a kratsi nahon vedla seba?
2101-1011228......

21213-1011228
Jan Vaníček píše:
Ještě poslední dotaz: pokud je motor ohřátý na 90°C, velký okruh otevřený, hadice jsou měkké, nebo tvrdé?
Honza
Zalezi co clovek povazuje za tvrde. Makke rozhodne nie su, ale zase aby ich naduvalo, to nie....
Re: Náhon rozdělovače
Napsal: čtv srp 13, 2015 21:28
od Cory
ahaaa, tak preto

Re: Náhon rozdělovače
Napsal: pon srp 17, 2015 13:40
od tomass
Jiří Proček píše:Zdravím jsem taky před tímto problémem nechal jsem si poslat z Otrokovic komplet nový rozdělovač s podtlakem Lada 15000 chci na montáž za Vaškem +pal-test tak doufám že nebude problém-na autě mám namontovaný od prvního majitele rozdělovač ze Škody 120 tak doufám že chápete mé obavy aby to tam zapadlo jak má........

Doporučuju zkontrolovat vůli víčka oproti palci. Ten můj rozdělovač, ač je z Autolady, tak je taky stejného výrobce Mastersport. Zničil jsem už jeden palec, protože při lehkém drknutí do víčka za provozu se pro velkou vůli víčko posunulo lehce stranou a ohnul se kontakt palce. Začalo to cvakat a drnčet. Palec i víčko bylo součástí toho rozdělovače. Je to výrobní vada ! Dala by se ale odstranit vhodným kroužkem kde dosedá víčko na rozdělovač a tu vůli vymezí. Tenhle problém se dá otestovat i v ruce před montáží. Víčko se i s přichycenými pery posouvá asi o 1 mm a to je prostě moc. Ta pera taky dvakrát moc nepruží. Proto se rozdělovač ještě na trvalo nenamontoval.