Stránka 1 z 1

problikávání kontrolky

Napsal: stř črc 22, 2015 16:29
od kubahosi
Ahoj, podotýkal jsem se s problikávíní prostřední kontrolky na vaz 2101 s následným zhasnutím motoru při jízdě na neutrál, podle mého byly nízké otáčky na volnoběh. volnoběh jsem trochu zvýšil, problém ustál, ale např. na neutrál na kruhovým objezdu se to ukáže opět. Proč to píšu ? Protože jsem na mou baterii startoval krásně, bez problému, jenže popojedu 250 m dál, a už nechytne, že by baterie z ničeho nic odešla? Je fakt, že jsem ji měl 8 let, koupil novou a bez problému jezdim. Jen, jestli nemůže být problém někde jinde, např v drátu nebo v co si. Při zvýšení otáček kontrolka zhasne. Druhý problem, při rychlosti 100 km/h, vice mi přijde, že to nejde, něco v autě smrdí, že by spojka ? Děkuji za cenné rady

Re: problikávání kontrolky

Napsal: stř črc 22, 2015 16:49
od corsair
Poistky nevyhadzuje?
Smrdi? Moze horet kabel ale to by malo aj ine nasledky. Postredna kontrolka je dobijanie? Alebo mazanie? Ak mazanie dopln olej v kruhovom sa "preleje" do strany a kontrolka blikne. Ak dobijanie tak na volnobehu by mohla blikat aj svietit (aj mazanie)
Mne na 2107 pri rychlosti od 100 - 120km/h smrdi benzin v aute...

Re: problikávání kontrolky

Napsal: stř črc 22, 2015 16:52
od kubahosi
nejsme si jist, na co je prostrední kontrolka:-( jen jsem popsal situaci baterie, jestli muze odejit náhle nebo je chyba jinde

Re: problikávání kontrolky

Napsal: stř črc 22, 2015 16:56
od corsair
Mne ked nedobijal altik bateria nastartovala krasne a po jazde par km som uz takmer nenastartoval. Remen je nasponovany?

Re: problikávání kontrolky

Napsal: stř črc 22, 2015 16:58
od valda1971
Prostřední kontrolka v levé části je MAZÁNÍ, levá zatažená ruční brzda ( u prvních ročníků oranžová, později červená a při funkci bliká), pravá kontrolka dobíjení. V pravé jsou zleva blinkry/potkávací světla/dálková světla.

Re: problikávání kontrolky

Napsal: čtv črc 23, 2015 10:39
od tomass
Smrdí jako plast ? Co očistit pojistky a zkontrolovat konektory na pojistkové skříňce ? Bývá to cítit za 5 minut, ale taky za 15 minut jízdy. Může to být klidně pojistka od světel a od přechoďáku se ohřívá plast, který smrdí. Totéž dělá trojpáčka pod volantem od světel, pokud je na kontaktech přechoďák. Kdyby byly dodatečně namontovaný H4 a bez relátka, sázel bych na vytavenou trojpáčku (kontakty světel). V druhém případě se musí doplnit relé, jinak odejde další trojpáčka zas, někdy až neuvěřitelně rychle během týdnů až měsíců.

Smrad benzínu dělá netěsnost absolutně kdekoliv na spojích, nebo karburátoru. Ale taky odvětrání nádrže. Odvětrání je cítit u víčka i bezprostředně po zastavení, nebo před jízdou, když se venku otepluje. Někdy se z odvětrání za jízdy nasává smrad do auta.

Re: problikávání kontrolky

Napsal: čtv črc 23, 2015 11:54
od Vašátor
2101 nemá pojistkovou skříň plastovou, ta nesmrdí :wink: :mrgreen:

Tady těžko radit. Čekáš totiž jasnou odpověď a tu ti nikdo z tvého popisu problému nedá.
Dobíjení = změřit = 100% jak je na tom. Otázka 5ti minut i se seřízením. Co a jak je tu popsáno milionkrát.
Mazání = i Tůma ve své knize uvádí, že lehké problikávání kontrolky mazání, je na zahřátém motoru a nižším volnoběhu naprosto normální.

Re: problikávání kontrolky

Napsal: čtv črc 23, 2015 12:53
od tomass
Vašátor píše:2101 nemá pojistkovou skříň plastovou, ta nesmrdí :wink: :mrgreen:
Měl jsem za to, že ten černý kryt co šel vždycky blbě dolu pod volantem byl z plastu a musel sedět taky na něčem plastovém. Jestli jsou ty měkký mosazný nemožný pera na plastu, nebo textitu, to už si netroufám ani odhadovat. Už je to dlouho od 2101. Bylo mi divné, že se stejnou, nebo mimořádně podobnou pojistkovkou, jako byla v 2101 jsem se setkal v životě ještě jednou v Maluchu ovšem s umístěním v kufru. Uchycení na otočný čudlíky se taky shodovalo s Ladou. Hned jak jsem ji viděl, říkám si tohle znám, to je ze žigula. :D Taky jsem si říkal, že pojistkovku měli dát pod kapotu jako Poláci a ne tak nemožně dolu pod volant, kde byla neskutečně blbě přístupná. :) Maluch měl ještě víc nápadných podobností v detailech s 2101. Možná si pojistkovku fakt pletu s maluchem, jestli neměla Lada 2101 víc provedení. :)

Re: problikávání kontrolky

Napsal: čtv črc 23, 2015 17:53
od Vašátor
Aha, pardon, máš pravdu, pojistkovka je opravdu plastová. Úplně mi to uniklo, protože jsem neslyšel o nikom, kdo by měl s pojistkovkou typu 2101 nějaký problém. Je to neduh spíše té mega krabice u hranaté řady.

Re: problikávání kontrolky

Napsal: čtv črc 23, 2015 18:22
od tomass
Nějaký zásadní problémy u 2101 opravdu nebyly. Potřeba napružit kontakt a očistit pojistku byla běžná občasná údržba (nebo aspoň pak když ten problém s elektrikou vyjímečně nastal). Možná jsem ji 2x sundaval kvuli zamáčknutí konektoru. U krabice čistím nožíkem pojistky komplet tak 2x za rok a ohmetrem na některých měřím přechoďák ještě víckrát. Skoro pokaždý nějaký najdu. Nejčastější si vybavuju problém na pojistce od ventilátoru chladiče, zásuvce, některém z předních světel a klaxonu. Takže spíš na větších odběrech a zásuvce, kterou moc nepoužívám.

Aby bylo hoření elektriky úplnější, taky se může pokroutit ořech spínačky. :(

Re: problikávání kontrolky

Napsal: pát črc 24, 2015 10:05
od Roman
Orech sa zvykne pokrutit (roztavit) ak sa necha dlho zapnute zapalovanie pri stojacom aute a zrovna v polohe ked su kontakty prerusovaca zopnute.... V normalnej prevadzke vacsinou prezije auto.

Re: problikávání kontrolky

Napsal: pát črc 24, 2015 12:27
od tomass
Romane, je to sice jen 3,5 - 4 A, ale i to stačí. Pokud se vypíná spínačka dřív, než vypínače vlastních spotřebičů - světel, ventilátoru kabiny. Případně pokud se nenechá doběhnout el. ventilátor chladiče za chodu motoru (ten ale u 2101 není, pokud nebylo předěláno). U ostatních větších spotřebičů jsou odběry jednotlivě ještě 2 - 4 x větší, než u zapalování.