jede a přitom nejede (MOTOR) dotaz na experty
Napsal: pon bře 13, 2006 07:55
Tak jsem konečně v sobotu osadil za spolupráce Drobka do svého auta "nový" motor. původně to sice mělo bejt překvápko do Bechyně a počítám že i nadále tak trochu bude ale věci se mají takhle:
Můj motor už neměl výkon, netáhl, a prostě už toho po 180 tkm měl asi plný zuby. Tak jsem se rozhodl jej vyměnit. Použil jsem blok 1500Cm3 nechal ho převrtat na 1600cm3 snížil jsem ho o 1mm a hlavu jsem taktéž snížil o 0,2mm ím jsem se dostal na kompresní poměr 9,5. dál jsem si pohrál s pístama a s ojnicema a dovážil je na 1g. nechal jsem si dovážit setrvačník s klikou dohromady dál jsem vyleštil kompletní sací potrubí a sací kanály v hlavě motoru. Sedla ventilů byla přefrézována, zabroušena a následně taktéž zaleštěna a přezkoušena těsnost.Jako vačka je použita vačka z motoru 1,7i.
Po zkušenostech jiných jsem do něj osadil německé kroužky Goetze. motor jsem v sobotu složil a vnořil do kapoty.Nutno podotknout že motor (ventily) byl seřízen odborníkem Luďkem a krásně volně chodil. tzn otáčel jsem ho rukou. Před sestavením jsem samozřejmě všechny šály namazal olejem. To že motor nejdřív odmítal naskočit přejdu, stačilo otočit rozdělovač a použít baterku která je nabitá. Motor pak hladce naskočil asi na třetí otočení. Měl krásný basový zvuk a běžel do kulata. nechali jsme ho běžet v mírně zvýšeném volnoběhu až se ohřál na provozní teplotu a mezitím Drobek došteloval předstih a směs. Nakoukl jsem do kabiny a na palubce najednou vidím že oproti startu motor ztrácí mazací tlak míso 4barů už tam bylo snad tak 1,1 bar.. když motor klesl na volnoběh začlo se rožínat kontrolka mazání. Pro jistotu jsme motor vypli a zčali zjišťovat příčinu. K našemu zděšení hlavně k mému tedy jsme zjistili v oleji přítomnost dost drobných asi něco jako hlinikových špon.Olej neměl vůbec barvu takovou jako když jsme ho do motoru nalili ( M6A ) ale spíš něco jako šedostříbrnou metalízu. po chvíli laborování jsme přišli na to že je totálně zanesen nový olejový filtr a olej už není vůbec pěkný. Zajeli jsme koupit nový olej 15W40 SC/CC. Nalili do motoru asi 1,5 litru a motor propláchli za pomoci staršího fitru, upravené hřídelky z rozdělovače a akumulátorové vrtačky. opětjsme olej vylili a nalili novej a dali novej filtr. Motor opět naskočil. na poprvé Běžel opět super ale po 20 min opět začal ztrácet tlak. opět lehce přicpaný filtr. To už jsme to vzdali. bylo půl jedenácté večer a ani jeden z nás už necítil záda. Druhý den jsem na radu Marka zkontroloval jak je na tom obal vačky. Nikde jsem nic nenašel. Zřejmě došlo k nějakému poškození šálů klikového hřídele nebo k poškození nějaké jiné části.. Takže motor jsem složil, vyměnil fitr oleje motor nastartova a s autem vyjel z garáže a odstavil ho. Teď se táži lidí kteří dělalli už nějaké úpravy, čím by to mohlo být. Opravdu mne zajímají ale jen inteligentní nápady a rady. Díky Pátrač
Můj motor už neměl výkon, netáhl, a prostě už toho po 180 tkm měl asi plný zuby. Tak jsem se rozhodl jej vyměnit. Použil jsem blok 1500Cm3 nechal ho převrtat na 1600cm3 snížil jsem ho o 1mm a hlavu jsem taktéž snížil o 0,2mm ím jsem se dostal na kompresní poměr 9,5. dál jsem si pohrál s pístama a s ojnicema a dovážil je na 1g. nechal jsem si dovážit setrvačník s klikou dohromady dál jsem vyleštil kompletní sací potrubí a sací kanály v hlavě motoru. Sedla ventilů byla přefrézována, zabroušena a následně taktéž zaleštěna a přezkoušena těsnost.Jako vačka je použita vačka z motoru 1,7i.
Po zkušenostech jiných jsem do něj osadil německé kroužky Goetze. motor jsem v sobotu složil a vnořil do kapoty.Nutno podotknout že motor (ventily) byl seřízen odborníkem Luďkem a krásně volně chodil. tzn otáčel jsem ho rukou. Před sestavením jsem samozřejmě všechny šály namazal olejem. To že motor nejdřív odmítal naskočit přejdu, stačilo otočit rozdělovač a použít baterku která je nabitá. Motor pak hladce naskočil asi na třetí otočení. Měl krásný basový zvuk a běžel do kulata. nechali jsme ho běžet v mírně zvýšeném volnoběhu až se ohřál na provozní teplotu a mezitím Drobek došteloval předstih a směs. Nakoukl jsem do kabiny a na palubce najednou vidím že oproti startu motor ztrácí mazací tlak míso 4barů už tam bylo snad tak 1,1 bar.. když motor klesl na volnoběh začlo se rožínat kontrolka mazání. Pro jistotu jsme motor vypli a zčali zjišťovat příčinu. K našemu zděšení hlavně k mému tedy jsme zjistili v oleji přítomnost dost drobných asi něco jako hlinikových špon.Olej neměl vůbec barvu takovou jako když jsme ho do motoru nalili ( M6A ) ale spíš něco jako šedostříbrnou metalízu. po chvíli laborování jsme přišli na to že je totálně zanesen nový olejový filtr a olej už není vůbec pěkný. Zajeli jsme koupit nový olej 15W40 SC/CC. Nalili do motoru asi 1,5 litru a motor propláchli za pomoci staršího fitru, upravené hřídelky z rozdělovače a akumulátorové vrtačky. opětjsme olej vylili a nalili novej a dali novej filtr. Motor opět naskočil. na poprvé Běžel opět super ale po 20 min opět začal ztrácet tlak. opět lehce přicpaný filtr. To už jsme to vzdali. bylo půl jedenácté večer a ani jeden z nás už necítil záda. Druhý den jsem na radu Marka zkontroloval jak je na tom obal vačky. Nikde jsem nic nenašel. Zřejmě došlo k nějakému poškození šálů klikového hřídele nebo k poškození nějaké jiné části.. Takže motor jsem složil, vyměnil fitr oleje motor nastartova a s autem vyjel z garáže a odstavil ho. Teď se táži lidí kteří dělalli už nějaké úpravy, čím by to mohlo být. Opravdu mne zajímají ale jen inteligentní nápady a rady. Díky Pátrač