Stránka 1 z 2
Nastavenie ventilov 1.7
Napsal: stř dub 08, 2015 07:48
od adamico
Zdravím.
Chcem sa opýtať na nastavenie ventilovej vole na 1.7 motore mojej Nivy.
Návodov ako to nastaviť som našiel veľa, aj tu na fóre, avšak môj známy škodovkár ma poslal s takými návodmi kade lahšie a tvrdil že ventily nastavujem tak ako na škodovke, t.j.
ked strihajú ventily 4. válca nastavujem ventily 1 a 2 na prvom válci,
ked strihajú na 1. válci nastavujem oba ventily na 4. válci,
ked strihajú na 2. válci, nastavujem oba ventily na 3 válci,
ked strihajú na 3.válci, nastavujem oba ventily na válci č.2.
Je to tiež správny postup ? Lebo napriklad ventil č.2 už je nastavený dosť na vysoko a furt je tam vôla väčšia ako 0,2.
Re: Nastavenie ventilov 1.7
Napsal: stř dub 08, 2015 08:51
od Luděk Musil
Obecně se dá říct, že i tohle je správný postup, ale ...

.
U škodovky, kde vidíš na vahadla a ventily a vidíš jejich pohyb - tak je lze podle tohoto návodu nastavit.
U Lady, kde máš vahadla a ventily zakryté domkem vačky to dost dobře nejde - nevidíš na to.
L.
Re: Nastavenie ventilov 1.7
Napsal: stř dub 08, 2015 09:05
od adamico
Ďakujem za odpoveď.
Práveže nahodou to ide vidieť dobre ked som to zo zadu nasvietil tak je presne vidieť pohyb vačky a teda aj pohyb ventilov.
Chcem sa však opytať či môže byť až taký veľký rozdiel v nastavení sacieho a vyfukoveho ventilu napr. na valci 1, kedy je naozaj rodiel medzi výškovou oboch vahadiel aj vyše centrimetra a sacie sa takmer dotýka domčeka vačky. Neviem či som to dobre vysvetlil, skusim poobede dodať foto ked tak.
Re: Nastavenie ventilov 1.7
Napsal: stř dub 08, 2015 12:07
od Luděk Musil
Každýmu podle jeho gusta.
Já mám na svým motoru (trochu) upravený vačkový kolo.
A to tak, že kromě základní "tečky" v 0° mám ještě udělaný další "tečky" (dvě, tři, čtyři) vždy po 90°.
Takže nemusím žádný ventily nasvěcovat, a dokážu přesně nastavit vačku do momentu, kdy se má patřičný ventil seřizovat.
Navíc nemusím přemýšlet, který ventily seřizovat když jiný ventily "střídají".
Prostě jsem se naučil 6-8, 4-7, 1-3, 2-5.
A když nemám "tečky" - počítám zoubky nebo články řetězu. L.
Re: Nastavenie ventilov 1.7
Napsal: stř dub 08, 2015 12:14
od adamico
Aha, dakujem pekne za radu.
Priznam sa ze som to nikdy sam nenastavoval a preto som sa chcel uistit.
Re: Nastavenie ventilov 1.7
Napsal: stř dub 08, 2015 12:20
od Luděk Musil
Re: Nastavenie ventilov 1.7
Napsal: stř dub 08, 2015 18:11
od adamico
Ďakujem. Žial nastavenie ventilov neodstránilo zvuk kvôli ktorému som ich chcel nastaviť.
Motor strašne klepe ale vyzerá že to ide z hora a nie z dola. Známy mi povedal že môže byť vydratá vačka
(ventil č.2 som musel nastaviť uplne vysoko k domčeku vačky, najvyššie zo všetkych avšak pri otáčaní vačky sa občas stalo že sa vačka zasekla a musel som vyvinúť silu na to aby som nou pretočil preto sme sa zhodli že musime ventil povoliť na "nejaku volu" a dúfali sme že klepanie prestane ale neprestalo ale vačka už ide lahko),
Je vydratá vačka alebo vahadlo častý problém ? stretol sa už niekto s tým ? (90 tis. km má motor)
Prikladám zvuk motora.
http://moit.sk/fonts/zvuk.mp3
Re: Nastavenie ventilov 1.7
Napsal: čtv dub 09, 2015 12:29
od Luděk Musil
Zajímavé, klidně může být i zodraté vahadlo (což jsem už taky viděl).
Sejmi vačkové kolo, ideálně tak, aby jsi si neposunul řetěz.
Potom sejmi domek vačky i s vačkou a podívej se, zda-li jsou všechny vahadla stejný (= mají stejnou horní mírně zakulacenou pracovní plochu ). L.
Re: Nastavenie ventilov 1.7
Napsal: čtv dub 09, 2015 12:37
od Roman
Na 21011 som videl po najazdeni 10 000km tak zodratu vacku, ze z nej chybalo asi 5mm, ale to asi bola vyrobna vada.... Ale vsetko je mozne, zodrate vahadla su bezne...
Re: Nastavenie ventilov 1.7
Napsal: ned dub 12, 2015 17:12
od adamico
Luděk Musil píše:Zajímavé, klidně může být i zodraté vahadlo (což jsem už taky viděl).
Sejmi vačkové kolo, ideálně tak, aby jsi si neposunul řetěz.
Potom sejmi domek vačky i s vačkou a podívej se, zda-li jsou všechny vahadla stejný (= mají stejnou horní mírně zakulacenou pracovní plochu ). L.
Priznám sa že sa toho trochu bojím, asi to dám niekde spraviť lebo keď sa mi vačka posunie alebo reťaz tak bude problem a nebudem si s tým vedieť rady

Re: Nastavenie ventilov 1.7
Napsal: ned dub 12, 2015 17:21
od Luděk Ondrůch
Pootoč motorem tak, aby značka na vačkovém ozubeném kole byla naproti značce na tělese vačky, zařaď neutrál a zatáhni ruční brzdu, potom povol napínák řetězu, vem kus drátku nebo provázku, provleč ho okem řetězu u značky na vačkovém kole, sejmi vačkové kolo a řetěz za ten drát nebo provaz přivaž k hadici od chladiče aby ti nespadl do bloku motoru. Potom můžeš v klidu sundat vačku. Až to budeš dávat dohromady, tak stačí natočit vačkové kolo na rysku a nasadit zpátky řetěz.
Re: Nastavenie ventilov 1.7
Napsal: ned dub 12, 2015 17:47
od adamico
A vacka na koleso vacky sa nasadza tiez podla niecoho? Ak by som pootocil vacku v domceku vacky ked ju budem mat uz dolu.
Re: Nastavenie ventilov 1.7
Napsal: ned dub 12, 2015 17:54
od Luděk Musil
Vačkové kolo je možno nasadit na vačku pouze v jedné poloze. L.
Re: Nastavenie ventilov 1.7
Napsal: ned dub 12, 2015 18:02
od adamico
Tak ja to teda behom tohoto tyzdna skusim. Dakujem zatial za cenne rady.
Re: Nastavenie ventilov 1.7
Napsal: ned dub 12, 2015 22:44
od cuker
odkial si,možno sa niekto nájde,kto T pomôže...