lada 2101 vule rizeni, vymena prevodky rizeni
Napsal: úte bře 17, 2015 20:31
zdravim, chci se podelit se zkusenostmi s opravou prevodky rizeni, respektive vule rizeni. Snad to nekomu pomuze a budu rad za kazdou poznamku o vas...
mam ladu 2101 rocnik 76, cca 140 tis km najeto, jsem 2. majitel, pred 2 roky jsem ji koupil a nechal udelat technickou-se zvrenyma očima...ale jinak v celkove dobrem stavu
co me trapilo nejvic byla vule v rizeni-budu psat jak jsem uvazoval a co delal...
zkusenosti s opravou auta jsem mel na zacatku nulove.
Nejdriv jsem zkusil dotahnout sroub na prevodce -to pomohlo minimalne.
Pri krouceni volantem jsem si vsimnul, ze je velka vule mezi volantovou tyci a tisicihranem sneku. Co se delo v cepech nevim, nevedel jsem zda uz byly meneny ci nikoliv, asi ne. Koupil jsem noveho sneka s tim, ze ho vymenim.
Vymontovat prevodku neni takova sranda, jak jsem si myslel-musi se povolit matice na spojovaci a pomocne tyci cepu rizeni, ktere jsou na pace, co jde z prevodky. To se mi nedarilo za pouziti klicu, kladiva, WDcka atd...takze jsem to rozrezal flexou. Pro jistotu jsem urezal vsechno. Prevodku se mi podarilo vyndat. Chod byl velice hladky, pri pohybu hlavni ridici pakou se snek krasne tocil a celkove jsem nepocitoval zadnou vuli. Abyse mohl vytahnout snek, musi se nejdriv vytahnou kladka. Aby se dala vytahnout kladka, musi se stahnout paka rizeni. Nejakou dobu jsem do toho busil kladivem, v servisu si stim nevedeli rady, tak jsem paku urezal flexou (ta se ukazala jako zcela nezbytny a nejvice uzitecny nastroj vubec...) a koupil novou paku rizeni
Sneka jsem vymenil - je novy, bude mit mensu vuli, vymezovaci podlozky co puvodne stacily jako by nestacily a pokud bych nejakou mel, tak bych ji tam strcil. Nebyl cas shanet novou, pujde to trochu ztuha...
Smontoval jsem prevodku, pak jeste jednou rozmontovat a smontovat, ale zdalo se mi ze vule jsou vetsi nez pred vymenou sneku. A chod neni tak hladky. Chvili jsem to ladil ale i tak mam pocit, ze se vule spis zvetsila-nevim proc.
Prevodku jsem namontoval, k tomu vsechny paky s cepy, poradne dotahnul.
Jeste jsem zapomnel, ze se musi vytahnout volantova tyc-tzn, cely sloupek rizeni zdelat
Prevodka je na miste, namontoval jsem zpet volantovou tyc a zde jsem si vsimnul zasadni veci, ktery byla uz pri puvodnim stavu-tisicihran sneku jsou takove presypaci hodiny, uprostred je zarez pro sroubek, kterym se volantova tyc na konci stahuje-to mi predtim taky moc neslo. Volantova tyc je vevnitr nadoraz a bliz sneku posunout nejde. Tzn spojeni je jen v prvni casti tisicihranu, sroubek nezasroubuju a tim padem nestahnu konec tyce a tim padem tam zustava vule!!-a takto to bylo i puvodne!!
Takze jsem prevrtal a posunul sloupek rizeni o cca 1 cm, volant jsem posunul smerem ke sneku, ten krásne zapadl do tyce, vůle zde není zádná
Ted je rizeni podstatne lepsi, jde vic ztuha, vule jsou mensi,a mezi volantem a snekem nulove, ale v prevodce vetsi a nevim jak je vymezit-sroub je nadoraz a rizeni jde ztuha. Vsechny cepy jsou nove
Z toho mi plyne zaver:
-tisicihran sneku byl sice vyzvejkany, ale vule mezi snekem a tyci byla i po vymene (sneku i tyce), pravdepodobne by stacilo posunout sloupek rizeni s volantem a dotahnout sroub ke stahnuti konce volantove tyce, takze by odpadla prace s celou prevodkou atd... a na nejakem vlakne jsem tu uz narazil na nekoho, kdo mel podobny problem-vule mezi volantovou tyci a snekem
- rozmontovat vsechny cepy rizeni, tyce atd bylo prakticky nemozne, vsechno bylo stare zarezle a musel jsem to urezat
- priste zvazit koupy cele prevodky-stoji cca 2800 kc coz je dost, ale kdyz vezmu nakladyna sneka, novou paku rizeni, cas straveny s jeji demontazi atd, tak by nova vysla jen o neco malo draz...
- nahradni dily nejsou zase az tak drahe a casto se vyplati koupit rovnou nove
pokud mate podobny problem tak piste....
tm
mam ladu 2101 rocnik 76, cca 140 tis km najeto, jsem 2. majitel, pred 2 roky jsem ji koupil a nechal udelat technickou-se zvrenyma očima...ale jinak v celkove dobrem stavu
co me trapilo nejvic byla vule v rizeni-budu psat jak jsem uvazoval a co delal...
zkusenosti s opravou auta jsem mel na zacatku nulove.
Nejdriv jsem zkusil dotahnout sroub na prevodce -to pomohlo minimalne.
Pri krouceni volantem jsem si vsimnul, ze je velka vule mezi volantovou tyci a tisicihranem sneku. Co se delo v cepech nevim, nevedel jsem zda uz byly meneny ci nikoliv, asi ne. Koupil jsem noveho sneka s tim, ze ho vymenim.
Vymontovat prevodku neni takova sranda, jak jsem si myslel-musi se povolit matice na spojovaci a pomocne tyci cepu rizeni, ktere jsou na pace, co jde z prevodky. To se mi nedarilo za pouziti klicu, kladiva, WDcka atd...takze jsem to rozrezal flexou. Pro jistotu jsem urezal vsechno. Prevodku se mi podarilo vyndat. Chod byl velice hladky, pri pohybu hlavni ridici pakou se snek krasne tocil a celkove jsem nepocitoval zadnou vuli. Abyse mohl vytahnout snek, musi se nejdriv vytahnou kladka. Aby se dala vytahnout kladka, musi se stahnout paka rizeni. Nejakou dobu jsem do toho busil kladivem, v servisu si stim nevedeli rady, tak jsem paku urezal flexou (ta se ukazala jako zcela nezbytny a nejvice uzitecny nastroj vubec...) a koupil novou paku rizeni
Sneka jsem vymenil - je novy, bude mit mensu vuli, vymezovaci podlozky co puvodne stacily jako by nestacily a pokud bych nejakou mel, tak bych ji tam strcil. Nebyl cas shanet novou, pujde to trochu ztuha...
Smontoval jsem prevodku, pak jeste jednou rozmontovat a smontovat, ale zdalo se mi ze vule jsou vetsi nez pred vymenou sneku. A chod neni tak hladky. Chvili jsem to ladil ale i tak mam pocit, ze se vule spis zvetsila-nevim proc.
Prevodku jsem namontoval, k tomu vsechny paky s cepy, poradne dotahnul.
Jeste jsem zapomnel, ze se musi vytahnout volantova tyc-tzn, cely sloupek rizeni zdelat
Prevodka je na miste, namontoval jsem zpet volantovou tyc a zde jsem si vsimnul zasadni veci, ktery byla uz pri puvodnim stavu-tisicihran sneku jsou takove presypaci hodiny, uprostred je zarez pro sroubek, kterym se volantova tyc na konci stahuje-to mi predtim taky moc neslo. Volantova tyc je vevnitr nadoraz a bliz sneku posunout nejde. Tzn spojeni je jen v prvni casti tisicihranu, sroubek nezasroubuju a tim padem nestahnu konec tyce a tim padem tam zustava vule!!-a takto to bylo i puvodne!!
Takze jsem prevrtal a posunul sloupek rizeni o cca 1 cm, volant jsem posunul smerem ke sneku, ten krásne zapadl do tyce, vůle zde není zádná
Ted je rizeni podstatne lepsi, jde vic ztuha, vule jsou mensi,a mezi volantem a snekem nulove, ale v prevodce vetsi a nevim jak je vymezit-sroub je nadoraz a rizeni jde ztuha. Vsechny cepy jsou nove
Z toho mi plyne zaver:
-tisicihran sneku byl sice vyzvejkany, ale vule mezi snekem a tyci byla i po vymene (sneku i tyce), pravdepodobne by stacilo posunout sloupek rizeni s volantem a dotahnout sroub ke stahnuti konce volantove tyce, takze by odpadla prace s celou prevodkou atd... a na nejakem vlakne jsem tu uz narazil na nekoho, kdo mel podobny problem-vule mezi volantovou tyci a snekem
- rozmontovat vsechny cepy rizeni, tyce atd bylo prakticky nemozne, vsechno bylo stare zarezle a musel jsem to urezat
- priste zvazit koupy cele prevodky-stoji cca 2800 kc coz je dost, ale kdyz vezmu nakladyna sneka, novou paku rizeni, cas straveny s jeji demontazi atd, tak by nova vysla jen o neco malo draz...
- nahradni dily nejsou zase az tak drahe a casto se vyplati koupit rovnou nove
pokud mate podobny problem tak piste....
tm