NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: ned bře 08, 2015 20:42
Zdravím všechny na zdejším NIVA fóru
Po cca 2 letech vybírání jsem koupil nivu, doufám, že toho nebudu litovat. Napřed jsem hledal, co nejlepší stav a na LPG, což k sobě moc nejde. Nakonec jsem koupil nic moc stav na LPG kvůli tomu, že byla levná a dostal jsem k tomu ještě díly z dvou rozebraných niv. Je to rok 12/1999. Auto jede, vše je dost hlučné, vypadává čtyřka (dostal jsem k ní jinou 5q převodovku a i 4q). Ale říkal jsem si, že to je dobrá příležitost to auto poznat, aby mě pak na cestě něco nezaskočilo a abych si dokázal většinu opravit.
Tak popis auta:
Motor mi přišlo, že jde dobře, ale když se víc ohřeje, tak na volnoběh začne poblikávat kontrolka mazání to může být olejové čerpadlo nebo spíš vyběhaný, ale zase v motoru nic nemlátí. LPG má trochu problém s volnoběhem a když to klesne asi pod 500/min. tak kontrolka začne blikat. Když jsem si nechal předělat feldu na LPG, tak brala skoro 12l LPG, po spoustě úprav jsem se spotřebou pod 8, pokusím se to aplikovat i na nivě, ale nevím, jak třeba zvednout předstih - u feldy jsem posunul snímač polohy klikovky, to nevím jestli tu půjde. Kolik LPG Vám nivy berou?
Na přední nápravě jsou vůle - asi v čepech (spodní a horní čep jsou stejné?) a v řízení je snad 1/4 otáčky.
Pán říkal, že jsou všude nové náplně, pak jsem mu volal, co tam lil a říkal, že všude do diferáků i převodovek dal PP80, to asi nebude v pořádku?
Dnes když jsem s autem jel ráno, tak mi přišlo celkem tiché, ale potom, jak se to ohřálo se hlučnost docela zvýšila a ještě něco pískalo, spíš na volnoběh, když jsem se rozjel, tak se to zlepšilo.
Je normální, že když uberu plyn, že to úplně s autem hodí? Pod plynem mi to přišlo celkem dobře ovladatelný i v zatáčkách.
Ještě je utržená ručka (koukal jsem, že lanovody jsou OK, ale že je zahnutej jeden držák lanovodu a bovden tam nedrží) a děravý poslední díl výfuku, to jsou drobnosti. Někde jsem tu četl, že jde dát LPG místo posledního dílu výfuku, nemáte někdo foto zespodu?
Jinak na škodovkách s motorem vzadu a na favo/feldách dokážu opravit vše, tak doufám, že i u nivy se to naučím. http://skoda-virt.cz/cz/clanky/jine/110 ... o-rapidem/ letos plánuju rapidem Maroko, ikdyž Atlas by byl lepší nivou. Příští rok bych rád někam nivou - asi Albánie, potom bych chtěl nivou k Aralskýmu jezeru a láká mě i Island a třeba v Rumunsku a Bulharsku bych se rád podíval do míst, kam to rapidem prostě nešlo.
Předem mooc díky za komentáře a cenné informace.
Jarda
Po cca 2 letech vybírání jsem koupil nivu, doufám, že toho nebudu litovat. Napřed jsem hledal, co nejlepší stav a na LPG, což k sobě moc nejde. Nakonec jsem koupil nic moc stav na LPG kvůli tomu, že byla levná a dostal jsem k tomu ještě díly z dvou rozebraných niv. Je to rok 12/1999. Auto jede, vše je dost hlučné, vypadává čtyřka (dostal jsem k ní jinou 5q převodovku a i 4q). Ale říkal jsem si, že to je dobrá příležitost to auto poznat, aby mě pak na cestě něco nezaskočilo a abych si dokázal většinu opravit.
Tak popis auta:
Motor mi přišlo, že jde dobře, ale když se víc ohřeje, tak na volnoběh začne poblikávat kontrolka mazání to může být olejové čerpadlo nebo spíš vyběhaný, ale zase v motoru nic nemlátí. LPG má trochu problém s volnoběhem a když to klesne asi pod 500/min. tak kontrolka začne blikat. Když jsem si nechal předělat feldu na LPG, tak brala skoro 12l LPG, po spoustě úprav jsem se spotřebou pod 8, pokusím se to aplikovat i na nivě, ale nevím, jak třeba zvednout předstih - u feldy jsem posunul snímač polohy klikovky, to nevím jestli tu půjde. Kolik LPG Vám nivy berou?
Na přední nápravě jsou vůle - asi v čepech (spodní a horní čep jsou stejné?) a v řízení je snad 1/4 otáčky.
Pán říkal, že jsou všude nové náplně, pak jsem mu volal, co tam lil a říkal, že všude do diferáků i převodovek dal PP80, to asi nebude v pořádku?
Dnes když jsem s autem jel ráno, tak mi přišlo celkem tiché, ale potom, jak se to ohřálo se hlučnost docela zvýšila a ještě něco pískalo, spíš na volnoběh, když jsem se rozjel, tak se to zlepšilo.
Je normální, že když uberu plyn, že to úplně s autem hodí? Pod plynem mi to přišlo celkem dobře ovladatelný i v zatáčkách.
Ještě je utržená ručka (koukal jsem, že lanovody jsou OK, ale že je zahnutej jeden držák lanovodu a bovden tam nedrží) a děravý poslední díl výfuku, to jsou drobnosti. Někde jsem tu četl, že jde dát LPG místo posledního dílu výfuku, nemáte někdo foto zespodu?
Jinak na škodovkách s motorem vzadu a na favo/feldách dokážu opravit vše, tak doufám, že i u nivy se to naučím. http://skoda-virt.cz/cz/clanky/jine/110 ... o-rapidem/ letos plánuju rapidem Maroko, ikdyž Atlas by byl lepší nivou. Příští rok bych rád někam nivou - asi Albánie, potom bych chtěl nivou k Aralskýmu jezeru a láká mě i Island a třeba v Rumunsku a Bulharsku bych se rád podíval do míst, kam to rapidem prostě nešlo.
Předem mooc díky za komentáře a cenné informace.
Jarda