Stránka 1 z 1

Hledám opráváře vozu LADA 2104

Napsal: stř úno 18, 2015 21:33
od Blazzen
Ahojte, hledám nějakého levného seriozního oprávaře z Brna. Pokud je tady někdo tak ať se mi ozve do SZ. Díky.

Re: Hledám opráváře vozu LADA 2104

Napsal: stř úno 18, 2015 22:26
od Jan Vaníček
Nebylo by špatné napsat, o jaký typ opravy se jedná - běžná/udržovací, mechanická či klempířská. H

Re: Hledám opráváře vozu LADA 2104

Napsal: čtv úno 19, 2015 11:46
od Blazzen
Jan Vaníček píše:Nebylo by špatné napsat, o jaký typ opravy se jedná - běžná/udržovací, mechanická či klempířská. H
Týká se to spojky, která klouže, světel - nejdou dálková a zadní mlhovky, geometrie. Abych to zhrnul aby mi prošlo STK. Díly bych si obstaral sám.

Re: Hledám opráváře vozu LADA 2104

Napsal: čtv úno 19, 2015 14:05
od Luděk Musil
Jsou věci, který určitě dokážeš sám:
- dálková světla: pojistky Ok? Zkus vyměnit/prohodit relátka tlumených a dálkových světel a řekni výsledek
- zadní mlhovka: vyloupni krabici kolem řadicí páky a podívej se na větší plastový váleček - je v něm pojistka, je Ok?
- spojka: lehni pod auto a zjisti vůli na vidlici spojky. Pokud není povoluj matici na/za vidlicí spojky až bude vůle 2-3 mm
- geometrie: co si pod tím mám představit? Velkou nebo malou sbíhavost, odklony, záklony ... ?
L.

Re: Hledám opráváře vozu LADA 2104

Napsal: čtv úno 19, 2015 14:20
od Marek
Teď jsem trochu mimo, ale netuším, co si mám představit pod pojmy VELKÁ a MALÁ SBÍHAVOST.......?

Pokud mně je známo, sbíhavost je pořád sbíhavost - je jen jedna na každé nápravě a jen vpředu ji lze korigovat.

Geometrii doma nikdo neudělá - ani onu zmíněnou sbíhavost. K tomu je třeba diagnostické zařízení, nejlépe laserové a s měřením na všechna kola. Jakýkoliv autoservis tímto zařízením disponuje, seřízení stojí do tisíce korun.

Re: Hledám opráváře vozu LADA 2104

Napsal: čtv úno 19, 2015 16:52
od Luděk Musil
Marku, nedělej, že nevíš, co je velká nebo malá sbíhavost :idea: :D .
Sbíhavost na přední nápravě je rozdíl (velmi zjednodušeně) mezi vzdáleností měřené na ose vpředu a vzadu kola (na ideálním středu obvodu pneumatiky).
Správná sbíhavost je 2 - 4 mm (záleží na RV), pokud je mimo tuto toleranci tak je buď velká nebo malá.
Mě dělal (blahé paměti) ještě se starým optickým přístrojem zaměstnanec p. Staňka ve Šlapanicích.
Orientačně dokážu změřit sbíhavost i já, neboť jsem si na to pořídil přípravek ze starých brzdových kotoučů a 2 metry dlouhých vinklů.
L.

Re: Hledám opráváře vozu LADA 2104

Napsal: čtv úno 19, 2015 18:41
od Marek
Já mám výhodu, že u mého auta se nic, kromě sbíhavosti předních kol, seřizovat nedá. Takže já na svém autě seřizuji celé roky sbíhavost podle toho, jak se mi sjíždějí přední kola.

Ovšem u Lady je to úplně něco jiného. Tam se dají seřizovat záklony i odklony, takže pouhá korekce sbíhavosti ničemu nepomůže. A protože záleží na pořadí seřizování, není jedno, co se seřídí dřív a co později. Takže to bez kvalitních přístrojů fakt nejde.
Navíc u Lady je problém, že většina aut má dosti unavené díly přední nápravy, zejména mám na mysli silentbloky v ramenech. Takže se to stejně seřídit nedá. Pokud se totiž auto zhoupne, hodnoty jsou rázem úplně mimo.

To by se muselo celé udělat nové - ramena, silentbloky ramen, svislé čepy a řízení. A taky by se muselo rozchodit uložení spodních ramen k nápravnici, aby bylo možno demontovat a namontovat kalibrované podložky k seřízení.

Záklon se ladí jako první, a to: Pokud je na daném kole malý, přidají se kalibrované podložky pod zadní šroub uložení spodního ramene, a samozřejmě naopak.
Jakmile jsou hotové záklony, ladí se odklony. A to tak, že se přidává nebo ubírá (podle potřeby) stejný počet kalibrovaných podložek pod přední i zadní šroub spodního ramene.
Jako poslední se ladí sbíhavost - logicky na tyčích řízení.


Udělat geometrii opravdu kvalitně a dobře umí dnes málokdo, ač by si člověk mohl myslet opak. Nikdo se s tím nechce s..t, navíc spousta mechošů to ani neumí. Ale věřte mi - když se to udělá opravdu dobře, je to koncert a volant se točí úplně jinak.

Já jsem kdysi (v roce 2005) dělal GO přední nápravy a poté jsem si udělal celou geometrii sám - tak, jak se má. Nikdy jste neviděli žigulíka, kterému by se točil volant lehčeji.

Re: Hledám opráváře vozu LADA 2104

Napsal: čtv úno 19, 2015 19:43
od Vašátor
Já jen nechápu, proč všichni tolik vyzdvihují do nebes laserovou geometrii, když přesnost geometrie na setiny je naprostá zbytečnost. Navíc pouhé dotažení aretační matice geometrii lehce změní. V konečné fázi je výsledek laserové geometrie a dejme tomu staré MOTEX světelné geometrie naprosto stejný (udělá-li se poctivě) a to včetně záklonu i odklonu. Jen to u té staré člověk nevidí. My máme na dílně geometrii optickou a pak starou Motex, takže mohu porovnávat. I když je fakt, že výhodou přesnější je to, že mechanik vidí i vůle v nápravě.

To Blazzen: já bych to i vzal, nicméně momentálně máme oba zvedáky zaneprázdněné a práce až nad hlavu.

Re: Hledám opráváře vozu LADA 2104

Napsal: čtv úno 19, 2015 22:32
od mušketýr
Geometrii si dělám sám doma (jako můj otec který ji tak dělal celý život)a nemám žádný optický či lasrový vahement.Nechci machrovat, ale lze i v domácích podmínkách dobře seřídit odklon i sbíhavost.Záklon čepu už je horší, ale ten se zas tak často nemění tudíž neřeší.zda seřizuji dobře či špatně mi dokazuje rovnoměrné sjetí pneu, správné chování v zatáčkách a vracení volantu při výjezdu ze zatáček.Víc po tom asi nepožaduju.
V první řadě nesmíš mít nikde vůli.
Kamarád je mistr evropy v rallyekrosu a na závodech taky nepoužívaj nic jinýho než mechanický měřidla a věřte že tam by se jim každá nepřesnost sakra vymstila.
jde jen o cvik.
M-.S:

Re: Hledám opráváře vozu LADA 2104

Napsal: pát úno 20, 2015 07:08
od Cory
Ja nastavujem aj zaklony...Nie je to az take tazke. Velmi dobre posluzi laserovy nivelak a jednoducha pomocka, ktora sa zastrci pod matky zvislych čapov ;)

Re: Hledám opráváře vozu LADA 2104

Napsal: pát úno 20, 2015 08:54
od Luděk Musil
Dobrá, nechme nyní geometrii stranou.
Blazzen nám určitě řekne, v jakém jsou stavu první tři položky a pak budeme řešit dál. L.