Stránka 1 z 3

Nestartuje

Napsal: pon úno 09, 2015 19:43
od elephant
Ahoj přátelé, jsem tu úplně nový, zakoupil jsem krásně zachovalý žigulík 2101 r.v. 1977 obsah 1200 a objevil se mi problém, že při startování se mi rozsvítí kontrolky, ale starter ani neštytne, zkusil jsem tedy kliku, ale taky nic, potom přišlo roztlačení dokonce z kopce a taky nic. Baterie je nová, ze začátku jsem se domníval startér, ale tím to asi nebude protože nefunguje klika ani roztlačení. Mám podezření na spínačku. Co vy na to? Na co se mám zaměřit, jinak jezdí perfektně, má najeto pouze 39000 Km !!!

Re: Nestartuje

Napsal: pon úno 09, 2015 20:43
od valda1971
Spínačka to být může. Nemusí se vyndavat celý zámek, pod zámkem je samotný elektrický "oříšek", dá se vyjmout po vyndání takové ocelové struny "O". Když to člověk nezná, jde to blbě, kdo si to zkusil, je to brnkačka.
Ale může to být cokoliv jiného, jak z elektriky, tak benzín (ten Ti jde ?) - to je nejjednoduší zjistit, ta elektrika může být složitější. Začít od toho, máš-li jiskru na svíčkách, pak rozdělovač, kondík, cívka, ona spínačka.....

Re: Nestartuje

Napsal: pon úno 09, 2015 20:50
od Luděk Musil
Valdo ... podívej co píše :idea: ... . A to ani nemluvím o tom, že se mi nezdá, jak to píše nebo mi něco uniká nebo je tam nějaká chyba v chronoliogii.
To musí být souběh několika, minimálně dvou závad. Není CO a není ČÍM.
L.

Re: Nestartuje

Napsal: pon úno 09, 2015 20:52
od Míra151
začal bych asi místem nebo okolím kde se stroj nachází, třeba je někdo z nás poblíž a může se zastavit osobně
Může to být ten propojovací drátek, zkus to na přímo na startér, rozlep kladívko, nalej novej benzín a nacepuj plnej karbec
Mě hrčel motor po 10letech na paletě venku, ani svíčky jsem nečistil

Re: Nestartuje

Napsal: pon úno 09, 2015 21:09
od elephant
Upřesnění závady, benzín jde, otočím klíčkem rozsvítí se signálky, ale v poloze start startér ani neškytne. Proč motor nenaskočí na kliku nebo roztlačením? Je možné, že ze spínačky nejde proud do zapalování? Dík za pomoc.

Re: Nestartuje

Napsal: pon úno 09, 2015 21:15
od Míra151
zapni zapalování, dej svíčku do faje a přilož na motor, pootáčej motorem třeba i klíčem nebo se zařazenou čtverkou a jestli hodí jiskru
Taky by měl jít proud na indukční cívku

Re: Nestartuje

Napsal: pon úno 09, 2015 21:21
od Křečík Barbuška
Jezdi perfektne a nejde natocit? Zvlastni :-) . Plati vse co je vyse psano.

Re: Nestartuje

Napsal: pon úno 09, 2015 21:32
od elephant
Jezdil jsem dnes celý den, startoval bez problémů minimálně 4x, přišel jsem večer k autu, že zajedu do garáže, poprvé startoval, ale nenaskočil což je normální, podruhé to jenom škytlo a potřetí už se startér ani nepohnul. Poté klika, roztlačení. ale nic.

Re: Nestartuje

Napsal: pon úno 09, 2015 21:50
od Křečík Barbuška
Merit, do starteru vedou dva spagaty. Jeden silny, ten bude asi dobry a jeden tenky. Ten ovlada civku co spina silovy kontakt. U uslechtilych hranatcu jest tento kabel tak 30 cm od starteru rozpojitelny, jeli tomu tak i u ohavneho kulatce lze v tomto bodu merit. Az bude starter tocit lze badat dal. Neni od veci zkontrolovat spagat od minusu baterky na kastli a spagat z kastle na kos prevodovky pod autem. Pokud je v aute odpojovac baterie tak je vhodne zbystrit.

Zatim to vypada na spinacku, ale otazkou je zdali pri roztahovani je spravne manipulovano s plynem / syticem vzhledem k teplote motoru.

Re: Nestartuje

Napsal: pon úno 09, 2015 22:26
od flamo
Ja som mal napríklad volný faston na tom tenkom kábli, ktorý popisuje koko loko. Priamo na štartéri, určite by som pozrel aj to. Ak je šťava v tom rozpojitelnom mieste, ešte to neznamená, že sa dostane až do štartéru. A ak budeš vyberať spínačku, tak si odpoj baterku. Tou závlačkou sa dajú fajnovo vyskratovať kontakty, tak aby si nemusel riešiť ešte aj požiar.

Re: Nestartuje

Napsal: úte úno 10, 2015 08:11
od elephant
Zdravím, závada odstraněna, potvrdila se porucha spínací skříňky, vyšla zkouška, která zabrala nejméně času, zapnutí zapalovaní a spojení manuálně červeného a růžového drátu. Motor okamžitě naskočil a krásně vrčí :D . Děkuji všem za pomoc.

Re: Nestartuje

Napsal: úte úno 10, 2015 11:13
od tomass
Blahopřeju k úspěchu. :D Chtěl bych dodat, že 2101 šla kdysi tátovi klikou moc špatně startovat, protože přeci jen motor nejde až tak úplně zlehka na ruční točení. Roztlačit Ladu i po úplné rovině vyžaduje často nejméně 2 lidi a i to je někdy málo. Současná 2104 nemá kliku, ale s roztlačením je na tom úplně stejně a to i za předpokladu, že mi teplý motor startuje na ťuknutí. Lada je prostě těžká na tlačení a dvojka na rychlost roztlačení lidma klade velký odpor a trojka má zase malé otáčky. Třeba to tak není u každého kusu auta, já to měl u obou dvou. Ovšem z nepatrného kopce dolů stačí 15 km/hod to chytne parádně. Když je moc malá rychlost na chytnutí motoru přes dvojku, která auto příliš zpomalí, tak se mi osvědčilo dát trojku, motor začne blafat, ale netočí pravidelně, hned bleskurychle dvojku a už se to vrtí. Při startování rovnou na dvojku by se auto zastavilo a motor nechytnul. Chce to cvik. :D

Re: Nestartuje

Napsal: úte úno 10, 2015 12:41
od Vašátor
A já zase přidám, že startování motoru 1200 klikou je naprostá brnkačka :mrgreen: Startoval jsem tak jednu celou zimu :mrgreen: . Ale Tomass má pravdu, že u čerstvého nezaběhnutého motoru to jde opravdu obtížně. Nicméně u zaběhnuté "dvanáctistovky" by neměl být problém. Jenže musí se to umět, otáčení klikou nikam nevede, stačí jeden "drb" a musí vrčet.

Re: Nestartuje

Napsal: úte úno 10, 2015 12:51
od valda1971
Vašátor píše:A já zase přidám, že startování motoru 1200 klikou je naprostá brnkačka :mrgreen: Startoval jsem tak jednu celou zimu :mrgreen: . Ale Tomass má pravdu, že u čerstvého nezaběhnutého motoru to jde opravdu obtížně. Nicméně u zaběhnuté "dvanáctistovky" by neměl být problém. Jenže musí se to umět, otáčení klikou nikam nevede, stačí jeden "drb" a musí vrčet.
A můžeš dát Vašku návod ? Mně se jednou na "drb" povedlo z legrace nastartovat, až jsem se lekl, ale jindy už neee.... :( Jen jsem právě točil.... :rolleyes:

Re: Nestartuje

Napsal: úte úno 10, 2015 13:04
od Vašátor
Já už to tu psal tolikrát .... no, tak znovu.
Motor musí samozřejmě hezky startovat i klíčkem.

U studeného motoru: při vypnutém klíčku nacupuji palivo AC pumpou (palivovým čerpadlem), motor protočím 3x klikou a nastavím ji do horní! polohy. Zapnu klíček, vytáhnu sytič a vší silou škubnu klikou dolů a nahoru (většinou stačí jen dolů, prodloužit nahoru je to cajk). A motor vrčí ... :-)

U teplého je to stejné, až na ty serepetičky před startem ;-)