Ulité svíčky
Napsal: ned úno 01, 2015 11:15
Kolegové jsem půlročním majitelem Nivy 1.7i r.v.97 jednobod.Dvakrát během krátké doby se mě podařilo ulít svíčky po vyjetí phm do sucha.Po opětovném doplnění se nastartování podařilo pouze na dva válce.Svíčky jsem očistil nad zapalovačem nahřál ale už jsem jim nepomohl.První byli nové Brisky L15YC.Přežily dvě.Bez jakéhokoli jiného zásahu(kromě doplnění phm a po výměně za NGK(přímá náhrada) Niva bez problému až do opakovaní stejné situace- nádrž na sucho.Auto používáno jen v terénu a zatím jsem spotřebu nedostal do oka ale je značná.Z NGK zůstala funkční jen jedna svíčka.Nepomohlo očištění ani opálení nad zapalovačem.Auto jezdí krátké trasy do 6km odstávka a zpět takže na studeno.Moje osobní rada je nejezdit do posledního doušku ale stejně si myslím, že by k zalití nemělo dojít.Ale s tímto auti zkušenost žádnou nemám.Dále při seznamování kdy jsem dával nové zapl. kabely Tesla Blatná jsem přišel na takovou to věc, na hlavě je vyraženo zřejmě pořadí zapalování 1-3-4-2 ale čísla ze zapalovací jednotky jdou v pořadí 1-na první válec od chladiče, 4-na čtvrtý válec počítán od chladiče. Výstupy se zap. jednotky 2 a 3 souhlasí s druhým a třetím válcem počítáno od chladiče.Motor jde pravidelně takže tak to asi má po rusku být.Pokud si pamatuji tak na škodárně 120 pořadí kabelů odpovídalo označení válců na hlavě.Jinak jsem auto převzal s tím že se svítí engine ale v servisu majiteli bylo řečeno že to prý nemá řešit Je fakt, že na funkci motoru pozoruji jen, že pokud se engine nerozsvítí,tak volnoběžné otáčky jsou nízké kolem 500, po chvíli kontrolka zazáří a jsou Ok.Jinak motor jde za plynem, na výkonu úbytek nevidím ale možná na spotřebě.Omlouvám se že jsem otázky pojal ze široka.