Stránka 1 z 1

Ulité svíčky

Napsal: ned úno 01, 2015 11:15
od Drapák
Kolegové jsem půlročním majitelem Nivy 1.7i r.v.97 jednobod.Dvakrát během krátké doby se mě podařilo ulít svíčky po vyjetí phm do sucha.Po opětovném doplnění se nastartování podařilo pouze na dva válce.Svíčky jsem očistil nad zapalovačem nahřál ale už jsem jim nepomohl.První byli nové Brisky L15YC.Přežily dvě.Bez jakéhokoli jiného zásahu(kromě doplnění phm :) a po výměně za NGK(přímá náhrada) Niva bez problému až do opakovaní stejné situace- nádrž na sucho.Auto používáno jen v terénu a zatím jsem spotřebu nedostal do oka ale je značná.Z NGK zůstala funkční jen jedna svíčka.Nepomohlo očištění ani opálení nad zapalovačem.Auto jezdí krátké trasy do 6km odstávka a zpět takže na studeno.Moje osobní rada je nejezdit do posledního doušku :D ale stejně si myslím, že by k zalití nemělo dojít.Ale s tímto auti zkušenost žádnou nemám.Dále při seznamování kdy jsem dával nové zapl. kabely Tesla Blatná jsem přišel na takovou to věc, na hlavě je vyraženo zřejmě pořadí zapalování 1-3-4-2 ale čísla ze zapalovací jednotky jdou v pořadí 1-na první válec od chladiče, 4-na čtvrtý válec počítán od chladiče. Výstupy se zap. jednotky 2 a 3 souhlasí s druhým a třetím válcem počítáno od chladiče.Motor jde pravidelně takže tak to asi má po rusku být.Pokud si pamatuji tak na škodárně 120 pořadí kabelů odpovídalo označení válců na hlavě.Jinak jsem auto převzal s tím že se svítí engine ale v servisu majiteli bylo řečeno že to prý nemá řešit :( Je fakt, že na funkci motoru pozoruji jen, že pokud se engine nerozsvítí,tak volnoběžné otáčky jsou nízké kolem 500, po chvíli kontrolka zazáří a jsou Ok.Jinak motor jde za plynem, na výkonu úbytek nevidím ale možná na spotřebě.Omlouvám se že jsem otázky pojal ze široka.

Re: Ulité svíčky

Napsal: ned úno 01, 2015 12:17
od Luděk Musil
Pořadí zapalování vyražené na bloku je určeno pro karburátorové/s rozdělovačem vozy.
Zapalovací modul pálí společně horní úvratě = na prvním válci pálí do horní úvratě komprese, na čtvrým válci pálí do horní úvratě konce výfuku. Totéž opakuje o půl otáčky kliky u 2. a 3. válce.
Takže to je v pořádku.
L.

Re: Ulité svíčky

Napsal: ned úno 01, 2015 13:20
od ZTS
Check Engine bych teda určitě řešil- spotřeba klesne a motor bude mít kultivovaný chod. Je tady návod http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=14735. Na poprvé to vypadá možná složitě, ale je to pro děcka ;)

Re: Ulité svíčky

Napsal: čtv úno 05, 2015 16:38
od Drapák
Dík za pomoc a vysvětlení.Vybliknutí poruchy engine vyzkouším jen co se oteplí.Jinak jsem dal nové Bosch a Niva startuje a jede.Takže kvalita svíček je asi občas nejistá.NGK není jako NGK.Prostě nové prdly do kytek a tak zkusím jinou variantu.Ta kontrolka svítícího enginu bude mít nějakou souvislost s otáčkama jsou různě kolísající občas za studena vyšší nebo opak, dokud engin se nerozsvítí, pak už jsou stabilní.

Re: Ulité svíčky

Napsal: pát úno 06, 2015 06:34
od Majo
Ked sa rozsvieti check, signalizuje objavenu zavadu. Kym sa nerozsvieti, tak sa este snazi fungovat a RJ dostava z nejakeho snimaca nespravne udaje. Po vyblikani urcite zistis z akeho. To ze to po rozsvieteni check, zacne auto fungovat normalne znamena len to, ze cidlo, ktore mu poskytovalo tie vadne udaje prestala RJ brat do uvahy a ide v "nudzovom rezime". To moze mat za nasledok zvysenu spotrebu, ale to sa nedozvieme, kym nevieme o ktore cidlo ide.