Stránka 1 z 2
Fotoporadna - stav motoru
Napsal: pon led 19, 2015 20:47
od camlik
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: pon led 19, 2015 20:48
od camlik
Ještě jeden přidružený dotaz. Jak poznám jestli už hlava byla někdy snižována?
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 07:03
od Marek
Antidetonační štěrbina hlavy je vysoká 2 mm. Hloubkoměrem změřit a hned víš, jestli je originál, nebo snižovaná.
Jinak ten motor vypadá jako motor po 165 tisících km. Bere olej a od toho se odvíjí jeho stav. Spraví to kvalitní přebroušení ventilů korundovou pastou, nová gufera na stopky a jedeme dál.
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 07:35
od camlik
Paráda přesně to jsem chtěl slyšet díky =)
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 09:58
od ger007
Este teda za mna, vahadla aj vacka vyzeraju v poho, otazkou je ako vyzera blok, to sa z fotky posudit neda, avsak jednoducho prstom vyskumas , ci nema hranu na hornom okraji steny valca, tam kde uz nechodia kruzky, to je tiez dobre si vyzistit, aby si este nemusel davat aj spodok robit a takisto ci su este badat stopy po honivani valca.
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 10:00
od Marek
Stopy po honování u Lady po tolika km asi nenajdeš, není to VW nebo Japonec, to buďme soudní. Ale ta hranka nahoře napoví hodně.
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 10:03
od ger007
Nooo videl som aj u lady po 140 tkm stopy honovania. Asi z japonskej ocele

Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 10:07
od Yellow01
Nebo si pro sichr můžeš udělat test těsnosti kroužků - natočit kliku, aby žádný píst nebyl v horní úvrati, nalít do válců olej až po okraj a počkat do druhého dne, jestli některý válec neproteče.

Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 10:08
od Marek
Možné to je, že po 140 tkm najdeš stopy po honování i u Lady. Ale určitě nejezdila sto tisíc km na propan a nebyla mazaná M8AD-čkem

.
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 10:14
od ger007
Nee bola to 1.7 jazdila na benzin a na mogulovy olej alebo nieco take priemerne. Ale teda na 10W40. Ta skuska co pise yellow je tiez dobre a lacne vyskumat. A ak by si mal kruzky zle. Neoplati sa menit len tie...
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 10:44
od camlik
Super válce omrknu. Trochu je vypucuju aby bylo poznat co je bordel a co hranka. Zkusil bych i to protečení oleje, mám tam nalít obyč motorák 15w40? Budu zhazovat dolů i vanu kvůli přetěsnění, dá se nějak vizuálně zkontrolovat nebo jednoduše proměřit v jakém stavu je spodek motoru? Pokud by byl špatný i spodek tak bych se musel pustit do uplné GO, i když na to se uplně necítím. Jen ten motor dostat ven je pro mě děsivá představa

Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 11:26
od camlik
Ještě mě napadlo nedá se změřit vůle píst-válec pomocí měrek? Naříklad nějaká poučka typu "pokud mezi válec a píst nacpeš měrku XYZ je to zralé na výbrus"?
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 12:05
od dusin
Kdesy v Tůmovi je max.přípustná vůle pístu ve válci.Matně tuším,že to snad bylo 0,15mm ale za tu hodnotu bych ruku do ohně nedal.
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 17:00
od Marek
To sice ano, ale měrkami ji nezměříš. K tomu by musel píst ven a měření by probíhalo na válci a pístu zvlášť. A to bych neřešil.
Na spodek se vybodni. Pokud budeš demontovat vanu, rozeber olejovou pumpu a podlož pružinu redukčního ventilu jednou podložkou plochou. Tím zvedneš tlak mazání v celém rozsahu otáček o cca dva bary, motor půjde tišeji a lépe se vytěsní vůle na uložení hřídelů. Jinak to nech být. Jestliže motor neměl problémy s tlakem oleje nebo klepáním kliky, nemá cenu do toho lézt.
Ventily očistit - vše, co na nich nemá být (nejlépe je upnout ventil do vrtačky, roztočit a plátnem přiloženým na napečeniny tyto odbrousit). Ventil by se měl blýskat. Zabrousit poté korundovou pastou (pouze otáčením rukama přes benzinovou hadičku, žádné nástroje). Nakonec vyměnit simeringy na stopkách.
Poskládat a jedeme!!!
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 17:18
od camlik
No tak teď vážně nevím. Válce mají na ohmat hranku a to výraznou. Mezi válec a píst hladce vsunu 0.25 měrku 0,30 už ne. Vím že je to takové měření o ničem, ale přijde mi to jako pekelná vůle jestli tůma píše 0,15 jako mez pro vybroušení. Nechtěl bych to složit a za rok zase celý motor rozebírat. Zrovna provádím takovou hoby garážovou renovaci, tak bych rád všechno udělal pořádně. Co myslíte?