Hvííííííízdání a škytavka 2101
Napsal: pon led 12, 2015 23:31
Tož mám takový nepěkný dlouhodobý problém ... píšu to postupně, protože už se nechytám, kde je problém ...
Auto škytá a cuká, někdy jede jako drak, když už jede. Volnoběh běží krásně pravidelně.
20.2.2012, 154077 km Výměna motoru (prasklý blok) za jiný, vyvaření podlah a prahů, osazen původní startér, alternátor, karbec, rozvaděč, vodní pumpa, převodovka, atd.
06.09.2012, 154108, STK+EM, bez problémů!!!
03.11.2012, 154838 Výměna prasklého tlumiče kmitů řetězu (byl nový), vytaženy obě části, krom toho jsem ztratil matku z řemenice, tož jsem nasadil jinou
05.12.2012, 155755 Zavaření prasklého držáku alternátoru - ano, ten silný zahnutý plech s drážkou prostě prdnul, namáhaný do krutu. Spodní díry na alternátoru byly totiž vylámané a moc velké, altík byl kvůli tomu šejdrem. Najezdil tak se mnou asi 40 tkm za těch asi 7 let.
----
Asi od ledna 2013 auto náhodně škytá. Zpočátku se to objevovalo náhodně. Pomáhalo krátkodobě jen na plný plyn. Když bylo horko, bylo to častější, obzvlášť při rychlé jízdě po dálnici nebo "sprintíku" - do chvíle, než to škytlo škublo auto jelo jako drak, tj. maximum klidně 150 na zimních Kumho KW7400, na sprintík jsem dával jakoukoliv 1.9 Octavii TDI až do nějakých 80 km/h.
----
18.01.2013, 157700 Výměna membrány akcelerační pumpičky a stržených šroubů.
20.04.2013, 159800 Vyndán červotoč, přilepený na trysce volnoběhu, který způsoboval náhodné chcípání volnoběhu a škytání při rozjezdech, seřízení. Výměna olejů včetně převodovky a diferáku (do obou jsem zkusil nalít 85W-140H, což do převodovky na zimu rozhodně nedoporučuju!!!)
24.05.2013, 160265 Výměna svíček za nové Brisk L15YC
27.05.2013, 160908 Na dálnici v lijáku mi vyletěl nátrubek za benzínovou pumpou, chcíp, kontrolky. Nátrubek zmáčknut sikovkama a narván zpět. Od té doby bez problémů a těsní.
05.07.2013, 161990 Výměna cívky za jinou stejného typu, podle měřáku spíš v horším stavu.
09.07.2013, 162075 Uklepal se držáček kondenzátoru rozdělovače. Hadicová objímka to vyřešila.
24.07.2013, 162087 Seřízení rozdělovače, odtrhu svíček, vůlí ventilů. Výměna kabelů rozdělovače za nové za 200 Kč (fuj takxl aušus měkké koncovky, ale vedou dobře)
04.08.2013, 162100 Výměna cívky za novou, nový palec rozdělovače, nové kladívko
17.08.2013, 162600 Výměna horního dílu benzínového čerpadla, praskla pružinka horního ventilu a ten se zasekl. (Jardové pamatují, vezli jsme míchačku, auto neškytalo, dokud se nepodělala benz. pumpa)
18.08.2013, 162800 Výměna obou ložisek levého předního kola.
02.10.2013, 163050 Výměna kondenzátoru rozdělovače.
12.11.2013, 163643 Alternátor nedobíjí. Výměna alternátoru, nakonec jen uhlíky, ale koupil jsem od Mušketýra jiný.
13.11.2013, Výměna relé dobíjení za tranzistorový keplík (ale funguje)
30.11.2013, 163700 Výměna uhlíků na alternátoru od Mušketýra. Alternátor jsem taky pořádně vyčistil v benzínu.
26.04.2014, 163911 Výměna gufera v prsech, camtal olej, zablil altík i startér.
10.06.2014, 164220 Přetryskování karbecu (druhá komora 110/170 -> 125/190), před benzínovou pumpu osazen průhledný palivový filtr, vyčištění plov. komůrky a seřízení karbecu
01.07.2014, 164667 Výměna pravé zadní poloosy, brzdového bubnu, seřízení ručky, elektrická nádržka ostřikovače.
10.08.2014, 164745 Výměna jehly ventilu plovákové komory (starý byl trochu ohlý)
16.09.2014, 165113 STK+Emise, výměna PZ brzdového bubnu za méně sjetý a brzdové hadice a trubky LP kola.
30.09.2014, 165460 Opakování STK, bez problémů
11.01.2015, 166099 Výměna oleje a olejového filtru, profoukání všeho v karbecu, jak to jen šlo.
12.01.2015, 166133 Auto škytá skoro pořád, u ohřátého se ozývá kvičení někde vpředu. Dneska jak to škytalo, tak jsem to nasraně protůrovával, a vyletěl mi řemen aniž by se přetrhl, přitom rozhodně nebyl volný. Nasadil jsem ho zpátky, doškytal do cíle cesty.
Na cestu zpět jsem si chvíli pohrával s koncovkami zapalovacích kabelů, škytalo to pořád, ale když se to ohřálo, už míň. Cesta domů celkem bez problémů, sem tam se objevilo škytnutí, ale jelo to celkem normálně plynule. Při akceleraci to opět jelo dobře.
Je možné, že by se zadíralo ložisko v alternátoru? Jinak si nedokážu vysvětlit to vyskočení řemene. Vodní pumpou lze bez problémů točit rukou.
To vynechávání mi ale přijde jakoby od rozdělovače, ale - může to nějak souviset?
Kabely jsem si už objednal nové z eshopu, snad kvalitnější ... původní teslácké sice ještě někde mám, ale co kabel, to jiiný odpor, hooodně nad limit, co se pamatuju.
Krom toho PZ buben byl v cíli vlažný, měl by být studený jako ten druhý ... levý nejde ani utrhnout (ani ze 120 km/h na špalcích, psycho!) ani nijak sundat, pravý jsem při výměně rozřezal flexou.
Auto škytá a cuká, někdy jede jako drak, když už jede. Volnoběh běží krásně pravidelně.
20.2.2012, 154077 km Výměna motoru (prasklý blok) za jiný, vyvaření podlah a prahů, osazen původní startér, alternátor, karbec, rozvaděč, vodní pumpa, převodovka, atd.
06.09.2012, 154108, STK+EM, bez problémů!!!
03.11.2012, 154838 Výměna prasklého tlumiče kmitů řetězu (byl nový), vytaženy obě části, krom toho jsem ztratil matku z řemenice, tož jsem nasadil jinou
05.12.2012, 155755 Zavaření prasklého držáku alternátoru - ano, ten silný zahnutý plech s drážkou prostě prdnul, namáhaný do krutu. Spodní díry na alternátoru byly totiž vylámané a moc velké, altík byl kvůli tomu šejdrem. Najezdil tak se mnou asi 40 tkm za těch asi 7 let.
----
Asi od ledna 2013 auto náhodně škytá. Zpočátku se to objevovalo náhodně. Pomáhalo krátkodobě jen na plný plyn. Když bylo horko, bylo to častější, obzvlášť při rychlé jízdě po dálnici nebo "sprintíku" - do chvíle, než to škytlo škublo auto jelo jako drak, tj. maximum klidně 150 na zimních Kumho KW7400, na sprintík jsem dával jakoukoliv 1.9 Octavii TDI až do nějakých 80 km/h.
----
18.01.2013, 157700 Výměna membrány akcelerační pumpičky a stržených šroubů.
20.04.2013, 159800 Vyndán červotoč, přilepený na trysce volnoběhu, který způsoboval náhodné chcípání volnoběhu a škytání při rozjezdech, seřízení. Výměna olejů včetně převodovky a diferáku (do obou jsem zkusil nalít 85W-140H, což do převodovky na zimu rozhodně nedoporučuju!!!)
24.05.2013, 160265 Výměna svíček za nové Brisk L15YC
27.05.2013, 160908 Na dálnici v lijáku mi vyletěl nátrubek za benzínovou pumpou, chcíp, kontrolky. Nátrubek zmáčknut sikovkama a narván zpět. Od té doby bez problémů a těsní.
05.07.2013, 161990 Výměna cívky za jinou stejného typu, podle měřáku spíš v horším stavu.
09.07.2013, 162075 Uklepal se držáček kondenzátoru rozdělovače. Hadicová objímka to vyřešila.
24.07.2013, 162087 Seřízení rozdělovače, odtrhu svíček, vůlí ventilů. Výměna kabelů rozdělovače za nové za 200 Kč (fuj takxl aušus měkké koncovky, ale vedou dobře)
04.08.2013, 162100 Výměna cívky za novou, nový palec rozdělovače, nové kladívko
17.08.2013, 162600 Výměna horního dílu benzínového čerpadla, praskla pružinka horního ventilu a ten se zasekl. (Jardové pamatují, vezli jsme míchačku, auto neškytalo, dokud se nepodělala benz. pumpa)
18.08.2013, 162800 Výměna obou ložisek levého předního kola.
02.10.2013, 163050 Výměna kondenzátoru rozdělovače.
12.11.2013, 163643 Alternátor nedobíjí. Výměna alternátoru, nakonec jen uhlíky, ale koupil jsem od Mušketýra jiný.
13.11.2013, Výměna relé dobíjení za tranzistorový keplík (ale funguje)
30.11.2013, 163700 Výměna uhlíků na alternátoru od Mušketýra. Alternátor jsem taky pořádně vyčistil v benzínu.
26.04.2014, 163911 Výměna gufera v prsech, camtal olej, zablil altík i startér.
10.06.2014, 164220 Přetryskování karbecu (druhá komora 110/170 -> 125/190), před benzínovou pumpu osazen průhledný palivový filtr, vyčištění plov. komůrky a seřízení karbecu
01.07.2014, 164667 Výměna pravé zadní poloosy, brzdového bubnu, seřízení ručky, elektrická nádržka ostřikovače.
10.08.2014, 164745 Výměna jehly ventilu plovákové komory (starý byl trochu ohlý)
16.09.2014, 165113 STK+Emise, výměna PZ brzdového bubnu za méně sjetý a brzdové hadice a trubky LP kola.
30.09.2014, 165460 Opakování STK, bez problémů
11.01.2015, 166099 Výměna oleje a olejového filtru, profoukání všeho v karbecu, jak to jen šlo.
12.01.2015, 166133 Auto škytá skoro pořád, u ohřátého se ozývá kvičení někde vpředu. Dneska jak to škytalo, tak jsem to nasraně protůrovával, a vyletěl mi řemen aniž by se přetrhl, přitom rozhodně nebyl volný. Nasadil jsem ho zpátky, doškytal do cíle cesty.
Na cestu zpět jsem si chvíli pohrával s koncovkami zapalovacích kabelů, škytalo to pořád, ale když se to ohřálo, už míň. Cesta domů celkem bez problémů, sem tam se objevilo škytnutí, ale jelo to celkem normálně plynule. Při akceleraci to opět jelo dobře.
Je možné, že by se zadíralo ložisko v alternátoru? Jinak si nedokážu vysvětlit to vyskočení řemene. Vodní pumpou lze bez problémů točit rukou.
To vynechávání mi ale přijde jakoby od rozdělovače, ale - může to nějak souviset?
Kabely jsem si už objednal nové z eshopu, snad kvalitnější ... původní teslácké sice ještě někde mám, ale co kabel, to jiiný odpor, hooodně nad limit, co se pamatuju.
Krom toho PZ buben byl v cíli vlažný, měl by být studený jako ten druhý ... levý nejde ani utrhnout (ani ze 120 km/h na špalcích, psycho!) ani nijak sundat, pravý jsem při výměně rozřezal flexou.