Stránka 1 z 2

VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Napsal: ned pro 07, 2014 15:12
od ger007
Problem vozidla:

Auto kupene chore, furt sa prehrievalo. Po chvili jazdy proste vystrelil stupel z expanzky (uz je tam druha) chladic Ok hadice ok. Rozvody vymenene. Vo vode tak 4 kvapky oleja. V oleji voda neni. Trocha huli. ale prehreje sa po par chvilach. Co je zle hlava ???

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Napsal: ned pro 07, 2014 15:32
od Drobek81
pumpa? Uz se mi stalo, ze u nove pumpy praskla vrtule na hrideli a protacela se...sice to bylo u primery ale tezko rict. U oktavky pri fouklem tesneni se to prehrivalo take ale az po zahrati motoru. Vicko nevystrelovalo, olej ve vode byl. Pritomnost oleje je problem, to rozhod a uvidis ne?!

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Napsal: ned pro 07, 2014 15:50
od Veteranista
Hadice a chladič je teplý?Ne - termostat nebo pumpa
Tlakuje to do vody?

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Napsal: ned pro 07, 2014 16:10
od ger007
Hadice teple. Termostat Ok, pumpa Ok rozhodene 2x. Tlakuje do vody. Toto sa tiez prehrieva po ohriati. Cez tyzden si to pan majitel rozhodi hlava dole a uvidine

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Napsal: ned pro 07, 2014 16:10
od Marek
Jestliže vyletí víko expanzky, tlakuje se to do vody, to je bez debat. A to tak, že víc než hodně.

Hlavu dolů. Orovnat dosedací plochu, zapustit ventily, provést tlakovou zkoušku.

Hlava nemusí být nutně prasklá, někdy se "jen" zkroutí po přehřátí. Pokud by však prasklá byla, nevyplatí se ji opravovat. Těchto hlav je k mání "za korunu pytel".

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Napsal: ned pro 07, 2014 16:12
od ger007
Uz sa obavam ze hlava musi dole

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Napsal: ned pro 07, 2014 16:14
od Marek
To zas není taková hrůza ;-).

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Napsal: stř led 28, 2015 22:31
od ger007
Len pre zaujmavost, uz to vrci. Po natlakovani zistene vyzrane kanali od zleho fridexu. Vyvarene a vybrusene a hraaa

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Napsal: čtv led 29, 2015 09:21
od Petr HC
ger007 píše:Len pre zaujmavost, uz to vrci. Po natlakovani zistene vyzrane kanali od zleho fridexu. Vyvarene a vybrusene a hraaa
Kdyby to nebyl Golf, tak bych řekl, že ta "zlá" kapalina byl ruský Tosol. Mně prožral mrázpojistky.

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Napsal: čtv led 29, 2015 09:33
od ger007
kazdopadne zaujmave, ako moze povyrazat poistky ?? co vsetko moze sposobit chladiaca kvapalina

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Napsal: čtv led 29, 2015 10:22
od Luděk Musil
Ger: zle čítaš :!: :D .
Nie "povyrážel" ale "prožral" :idea:
Tedy ne vyrazit mrazovky z bloku ven, ale udělat do nich (chemickou reakcí třeba) díru :idea: . L.

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Napsal: čtv led 29, 2015 16:43
od mušketýr
A hlavně co???
Zkoroduje vy tupci.

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Napsal: čtv led 29, 2015 22:45
od ger007
to je tak ked nenosim oči :(

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Napsal: pát říj 30, 2015 07:45
od Marek
Několikrát jsem na vlastní oči viděl vyžranou dosedací plochu celé hlavy na Feliciích neb Favoritech. Vyžrané díry byly třeba velké jako otisk palce a hluboké i přes 3 mm. Antifreeze je prevít.

On za normálních okolností neudělá takovou paseku. Pokud se dodržuje doporučený výměnný interval, nemůže se stát vůbec nic. Ale problém vznikne v okamžiku, kdy se smísí v jednom motoru kapaliny různých specifikací, které se mísit nesmějí (například původní náplně VW s názvem G11 s označením VW TL774C a G12 s označením VW TL774D). To vznikne koktejl chemických látek, které jsou nesmírně agresívní a žerou vše, co jim přijde do cesty.

Tohle se stávalo právě u motorů vozidel koncernu VW, které byly vyrobené na konci 90. let. Proč? Inu proto, že v tomto výrobním období se postupně přecházelo z kapaliny G11 (zelená) na kapalinu G12 (orange), patrně z důvodu delší životnosti (3 roky vs. 5 let). Jenže tyto kapaliny se v žádném případě nesměly smísit. Laicky řečeno vůbec se nesměly potkat. Takže pokud někdo, kdo původně v motoru měl G11, chtěl přejít na užívání novější G12-ky, musel dokonale vypláchnout chladicí systém od původní náplně. A na to pouhé vypuštění staré a nalití nové kapaliny fakt nestačí. Jakmile v motoru zbylo něco málo z původní náplně, smísilo se to s náplní novou a byl problém na světě.

Když jsem já u Galaxy přecházel z původní zelené G11 na G12, dal jsem si opravdu hodně záležet, aby systém byl dokonale vypláchnutý vodou. Hrál jsem si s tím skoro celé odpoledne.

Nyní jsou v prodeji kapaliny G12+ (VW TL774F) a novější G12++ (VW TL774G) a tyto jsou mísitelné jak s kapalinou G12, tak i s původní zelenou kapalinou G11. Nevím, jak je možné, že tyhle nové kapaliny lze mísit s oběma předchozími staršími kapalinami, zatímco tyto spolu mísit nelze (nerozumím tomu a nedává mi to smysl), ale je to tak.

pozn.: Nejnovější kapalina koncernu má označení G13.

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Napsal: pát říj 30, 2015 12:02
od Cory
Marek píše:Několikrát jsem na vlastní oči viděl vyžranou dosedací plochu celé hlavy na Feliciích neb Favoritech. Vyžrané díry byly třeba velké jako otisk palce a hluboké i přes 3 mm. Antifreeze je prevít.
Ja som na felde vymenil po 19tich rokoch nemrzku zrovna pred mesiacom, tak som zvedavy :P