Fiat, jde ztuha pravé přední kolo
Napsal: pon lis 24, 2014 14:29
Když jsem přezouval u Fiata na zimní, tak jsem si už podruhé všiml (od začátku, co ho mám), že mi jde PP kolo výrazně víc ztuha, než levé. Pravé i s pneumatikou se při roztočení rukou zastaví po 0,75 až 1 otáčce. To vypadá na zatuhlý destičky. Říkám si, už musím vyčistit ty destičky !!!! Sundám kolo, desky a zatočím a ono je to naprosto stejné. Napadá mě ložisko, ale to je nesmysl, protože za jízdy je tiché a na ložiska pokud vím nikdo nesahal a ty se dle informace kterou jsem dostal neseřizují.
Každopádně i když roztočím u klasické Lady zadní poloosu, tak vrtím daleko větší hmotou a kolo se točí výrazně déle. Na obojím mám ocelové disky 13", u Fiata pneu 155 a u Lady 165, nebo 175. Vlastní kolo má tedy jen o trošku menší hmotu k udržení otáček.... Je tam v převodovce nějaký odpor, který to způsobuje ? (Třeba kuželová ložiska v převodovce, co by šla sama o sobě přirozeně ztuha). Není slyšet žádná nepatřičnost a převodovka je sama o sobě překvapivě chladná i po jízdě. Nebo je to u předokolek normální jev ?
Každopádně i když roztočím u klasické Lady zadní poloosu, tak vrtím daleko větší hmotou a kolo se točí výrazně déle. Na obojím mám ocelové disky 13", u Fiata pneu 155 a u Lady 165, nebo 175. Vlastní kolo má tedy jen o trošku menší hmotu k udržení otáček.... Je tam v převodovce nějaký odpor, který to způsobuje ? (Třeba kuželová ložiska v převodovce, co by šla sama o sobě přirozeně ztuha). Není slyšet žádná nepatřičnost a převodovka je sama o sobě překvapivě chladná i po jízdě. Nebo je to u předokolek normální jev ?