Stránka 1 z 1

Problem s mazanim

Napsal: sob lis 01, 2014 16:16
od corsair
Vsetko nasvedcuje tomu ze kontrolna tyc klame. Ked nalejem medzi ciarky min-max na volnobehu mi obcas svieti kontrolka mazania, takisto budik ukazuje na rozhrani cerveneho a zeleneho pola, ked su zvysene otacky (2-3tis) ukazuje len o malo viac. A to sa tam nezmestia ani 2litre? Ked som tam nalial 3,5litra a odmerka mi ukazala 3cm nad maximom, tak som odpustil a ostali tam asi 2litre aj tak je nad maximom. Mohol by niekto prosim odmerat dlzku odmerky po minimum? Mne sa zda ze ta zarazka je posunuta...

Re: Problem s mazanim

Napsal: sob lis 01, 2014 18:57
od Vašátor
Pokud jsi vypustil všechen olej a pak nalil pouze 2 litry, je to hovadina. Do Lady padne (s velkým olejovým filtrem) cca 4l motorového oleje. Drobné prosvěcování kontrolky oleje při opravdu nízkých otáčkách je však normální.

Re: Problem s mazanim

Napsal: sob lis 01, 2014 22:40
od corsair
Ked dam viac co sa stane?

Re: Problem s mazanim

Napsal: sob lis 01, 2014 22:42
od radek mb
corsair píše:Ked dam viac co sa stane?
Odpovím otázkou. A proč bys to dělal? :roll:

Re: Problem s mazanim

Napsal: sob lis 01, 2014 22:46
od corsair
Ja sa pytam preto ze ta ryska neni dobra... Uz teraz (ked mam necele 2 litre vnadrzi) mi ukazuje vysoko nad maximom...

Re: Problem s mazanim

Napsal: sob lis 01, 2014 23:05
od Marek
Lada s originálním (velkým) olejovým filtrem spolkne 3,7 litru (po rysku MAX). Čili při výměně je fajn nalít kolem 3,5 litru, neboť většina filtrů je menších rozměrů, než byly ty originální sovětské. Navíc není potřeba mít olej na MAX, spíš maličko pod ním.

Mezi ryskami MAX a MIN je cca 1,2 litru. Čili i kdybys nalil do motoru 3 litry, musíš být někde mezi ryskami. Při asi 2,5 litrech oleje je hladina přibližně na MIN.

Tu měrku, co tam máš, odhoď štítivým pohybem velmi daleko, nejlépe do septiku ;-).

Re: Problem s mazanim

Napsal: ned lis 02, 2014 08:21
od Křečík Barbuška
Na téma mazání/nemazání, kontroly správné funkce čidel a budíku je tu mraky příspěvků, je třeba hledat.

Namátkou: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... %AD#p98069

Myslím, že i oměřená měrka tu někde Laďušou byla nakreslena. Jsou dva druhy měrky dle typu odlučovače oleje na odvětrání klikovky, ty budeš mít asi starý, nesolexí typ. Bude-li čas tak ti to oměřím.

Re: Problem s mazanim

Napsal: ned lis 02, 2014 14:21
od valda1971
corsair píše:Ked dam viac co sa stane?
Múže Ti to vytlačit gufero, natéct do spojky atd.... Radši o chlup méně jak více :wink: - jak je zmíněno výše.

Re: Problem s mazanim

Napsal: ned lis 02, 2014 15:10
od Křečík Barbuška
měrka :D

Re: Problem s mazanim

Napsal: ned lis 02, 2014 15:26
od corsair
Dakujem mockrat, podla toho mam teraz olej presne v strede (3,5l) medzi min-max. Ta zarazka bola posunuta ze som s nou hrabal o dno vane.

Re: Problem s mazanim

Napsal: ned lis 02, 2014 18:43
od Marek
Tři a půl litru není olej "v strede", ale téměř na MAX. Nicméně pořád je to mnohem lepší, než to předtím ;-).

Re: Problem s mazanim

Napsal: pon lis 03, 2014 18:14
od Vašátor
Marek píše:Tři a půl litru není olej "v strede", ale téměř na MAX. Nicméně pořád je to mnohem lepší, než to předtím ;-).
No, pravdou je, že by to tak mělo být. U hodně žigulíků, při použití velkého černého sovětského filtru oleje, jsem však bez problému nalil po horní rysku i 3,9l. Kdyby to bylo u jednoho auta, tak neřeknu, ale vazů takto bylo víc.

Re: Problem s mazanim

Napsal: úte lis 04, 2014 16:13
od Marek
Jo, to je dost možné.

Na druhou stranu - já po GO motoru u Lady 2103 dal pod vanu místo původního nemožně pitomého těsnění jen tmel na motory. Vana se tak jakoby víc přiblížila bloku. Člověk by řekl, že ta vzdálenost cca 2 mm (rovnající se přibližně síle toho těsnění) je zanedbatelná, ale nebyla. Do motoru se rázem vešlo skoro o dvě deci méně oleje než předtím (se stejně velkými filtry přirozeně). Takže ono asi fakt stačí málo..........

Re: Problem s mazanim

Napsal: úte lis 04, 2014 20:35
od Vašátor
Fakt blbé těsnění udělá tolik? To bych neřekl :)

Re: Problem s mazanim

Napsal: stř lis 05, 2014 17:20
od Marek
Počítej: délka bloku cca 400 mm, šířka (v průměru) kolem 200 mm a výška toho těsnění cca 2 mm. Vynásob to a máš objem, o který zmenšíš olejovou náplň. Mně vychází 0,16 litru.