Stránka 1 z 1
Rybník v prahu a na podlaze
Napsal: čtv říj 23, 2014 08:00
od wiku
Zdravím. Kvůli vyteklé brzdovce mám vyndanou výstýlku podlahy, plasty a sedadla u mojí 05ky. Stojí už dva měsíce před garáží čumákem dolu. Po dešti se mi objevil na podlaze řidiče rybník a celý levý práh byl plný vody. Voda na podlahu tekla velkou větrací dírou z prahu, poté co se práh naplnil. Pravý práh byl také plný vody, ale do kabiny nepřetékal.
Odtokové otvory mám čisté, ale práh je pravděpodobně za předním kolem přehrazený tmelem - byla tam vyrezlá díra. Voda v prahu tedy stojí a nemůže k přednímu odtokovému otvoru. To jsem vyřešil jednoduše doděládím dalších děr ještě před zmíněným přehrazením.
Otázka zní, kudy se voda do prahu dostala? Napadají mě jedině mřížky zadního odvětrání kabiny. Nejsou náhodou spojené s prahem?
Re: Rybník v prahu a na podlaze
Napsal: čtv říj 23, 2014 08:56
od valda1971
"Napadají mě jedině mřížky zadního odvětrání kabiny"
...Tam aby natekla voda, by auto muselo být na střeše - je tam taková kapsa která normálnímu zatékání i v řádném slejváku brání. Možná Wapkou by se tam dostala...Jest-li je to propojené nevím. Spíš bych to tipoval, že Ti to tam teče odtokovými kanálky z přední kapsy v motorovém prostoru (jak je systém stěračů a zámek kapoty) a chyba bude někde v tom zatmelení.
Re: Rybník v prahu a na podlaze
Napsal: čtv říj 23, 2014 09:18
od tomass
Řekl bych, že tam může zatékat spojem mezi předním blatníkem pod předním oknem. Ten asi 10 cm dlouhý spoj který začíná v úrovni chromové lišty nad dveřmi a směřuje ke kapotě. Nepamatuju si jak to mívaly starší Lady, myslím, že ten spoj byl přetmelený a přelakovaný. Ale i "stará koncepce Lady" v trochu novějším provedení 21043, kterou mám toto vyřešené neměla. Byla tam asi 2mm spára do útrob karoserie. V tomto spoji je spára, kterou zatéká někam dovnitř. Taky se mi objevila kdysi voda (malé množství) na podlaze u spolujezdce pod kobercem. Z tohoto zatékání nepochybně zkorodavaly přední úchyty na zvedák, kde se vytvořila v tomto místě i díra v podlaze cca 2 x 20 cm na obou stranách. Pomohlo přetmelení spáry. Pak už jsem v autě vodu neměl. Tam v těch místech je několik plechů, proto nevím kudy konkrétně proteče vnitřkem. Problém je čím přetmelit. Ten spoj se tak trochu pohybuje a karosářský tmel vždycky do roka a do dne prasknul. Tím jsem to tmelil několikrát. Silikonem taky několikrát. Silikon je teprve na nic, ten pouští vodu do půl roku až do roka a půl, prostě se oddělí na jedné straně plechu. Nakonec jsem použil pevnostní lepidlo Mamut Glue od Den Bravenu.
http://www.denbraven.cz/mamut-glue/0440 ... 4-cz1.html Jedna strana praskla asi po 2 letech, ale jen povrchová slupka barvy, druhá strana je tam cca 3 roky, už nevím přesně a pořád to drží. Každopádně má tohle lepidlo velmi blízkou roztažnost jako kovy a barvy, protože na zadním spoji blatníku jsem tímto lepidlem přilepil a zároveň celoplošně podtmelil chromovanou lištu a tam je to na obou stranách už po 2 zimách naprosto dokonalý. Je potřeba používat papírovou maskovací pásku, aby se okolí nezapatlalo podobně jako od silikonu, protože se s tím lepidlem pracuje jen nepatrně lépe, než se silikonem. Je to nějaký kaučuk a po vytvrzení zůstává pevný, na rozdíl od silikonu výrazně méně pružný, ale vysloveně tuhý není.
Re: Rybník v prahu a na podlaze
Napsal: čtv říj 23, 2014 09:24
od Luděk Musil
Já mám doma již několik (asi 3
) desetiletí "medvědí hovno", odborně zvané Elastoplast. Je to taková šedá hmota, která je stále plastická a tvárná. L.
Re: Rybník v prahu a na podlaze
Napsal: čtv říj 23, 2014 09:28
od tomass
Z hovna bič neupleteš.
Tak ani hovno nepřelakuješ. Každopádně trvanlivé to bude. Hovno uvnitř je na spojích taky napořád.
Re: Rybník v prahu a na podlaze
Napsal: sob říj 25, 2014 20:13
od Jan Vaníček
Jestli to auto stálo čumákem dolů, těžko by se naplnily prahy od předu. Ale kudy, by to tam teklo, je tedy záhadou. Jediné co mě napadne jsou díry pro prahové lišty - pokud tam jsou, dále přes dveřní spínače, teoreticky spoj zadního blatníku s rámem kastle (pokud byly např. blatníky měněny.
Můj názor na tmelení spoje př. blatníku a rámu okna: Je to zbytečné, když tam voda nateče, tak zase ven spodem vyteče. Vnitřek dutiny by měl být ošetřen, tak co. U mého auta jsem to alespoň 25 let tmelené neměl (fak si už nepamatuju, jestli to tam vůbec nebylo z výroby, nebo jestli jsem to někdy vyšťoural), každopádně ta absence ničemu nevadila.
Re: Rybník v prahu a na podlaze
Napsal: pon říj 27, 2014 11:24
od tomass
Já to míval shnilé jak jsem popisoval. Voda se někudy občas dostala vepředu i pod koberec v kabině i když šlo o malé množství a delší dobu jsem o tom nevěděl. Koberec jsou chlupy namočené do polyethylenu. Co pod ním zůstane, nikdy nevyschne, pokud se neodkreje a nevysuší. Každopádně jedenkrát vyvařený držák zvedáku napravo vepředu vyhnil během asi 4 let znovu. Nepoužívám je a laminované je mám už asi 8 let. Na cloumání rukou jsou jak přibité, ale zvedák by neunesly. Každopádně Lada má dost jiných možností při zvedání.
Poblíž této dutiny u pantu dveří jsou 3 plechy. V kabině, pak druhý mezi a vrchní karoserie. Vrtal jsem tam při umisťování čidla teploměru venkovní teploty. Je to naprosto ideální místo pro korozi, protože se prakticky hned po rozjetí objeví teplota vzduchu kolem 25 st. Celsia i při okolních teplotách těsně nad nulou. Jakmile motor vychladne, tak tam na studeném plechu chlazeným zvenku zkondenzuje vlhkost. Málo vlhkosti pod kobercem nemusí zatékat, ale může to být jen kondenzát. Každopádně to čidlo jsem nakonec nalepil na plech nad clonou u spolujezdce. V klidu je tam venkovní teplota a i při delší jízdě je na venkovním plechu teplota jen o 1,5 - 2 st. Celsi vyšší, než venkovní = pro mě ideální stav. Lepší místo jsem nenašel. Přesný průběh dutin by mohl znát zřejmě jen ten, kdo kompletně vyvařoval tato místa po nehodě a měl venku 2 ze tří plechů.
Re: Rybník v prahu a na podlaze
Napsal: pon říj 27, 2014 12:29
od wiku
Spoje mezi blatníky a rámy oken vpředu i vzadu mám vytmelené originál z výroby, a na tmelu originál přelakované. Dodnes tam není prasklina na laku, takže tudy určitě neteče.
Re: Rybník v prahu a na podlaze
Napsal: pon říj 27, 2014 14:04
od tomass
Poslední mě napadá už snad jen přechod mezi blatníkem a předním podběhem v dolní části, nebo tak až do výše 10 cm od spodu. Nebo kdyby tam dole byla už porézní koroze a jak stéká voda, tak to prostě nacucne hadrovina pod kobercem. Spíš si tohle místo dokážu představit jako přístup vody za jízdy, než při stání. Někdy se dějí i obtížně představitelné věci. Nedivil bych se ani zatékání kolem těsnění dveří. Sem tam objevím někdy pár zaschlých kapek na čalounění dveří zevnitř při hodně prudkém dešti, ale jinak mi do auta nezatéká.
OT: takhle nám před 2 lety náhle zatékalo do služební Felicie Pickup. 2-5 cm vody u spolujezdce za noc. Zkoušeli jsme prohlížet všechny doporučené možnosti, kolem oken, těsnění dveří, kapsa radiátoru topení..... polévali jsme auto kýblema vody, jeden člověk pozoroval zevnitř. Voda se někdy objevila po prudkém dešti, nebo tání sněhu, ale ne pokaždé. Nepřišlo se na to, příčina nenalezena. Navrtal jsem u spolujezdce díru do podlahy a vyndala se hadrovina, která by nikdy v autě nevyschla. Zůstal jen koberec. Od té doby je v autě sucho.
Re: Rybník v prahu a na podlaze
Napsal: stř říj 29, 2014 08:04
od Jan Vaníček
Včera, když jsem opravoval lak a sundával lištu na C sloupku, tak mě napadlo, že pokud nejsou právě ty dírky zadělaný nějakým medvědím hovnem/plastelínou/tmelem, tak tady tudy může slušně zatékat.
Re: Rybník v prahu a na podlaze
Napsal: stř říj 29, 2014 09:47
od wiku
Máš na mysli tu krátou stříbrnou lištu pod výdechem ventilace?
Re: Rybník v prahu a na podlaze
Napsal: stř říj 29, 2014 11:01
od valda1971
Určitě myslí onu - já tam nějaký tmel origo mám.
Re: Rybník v prahu a na podlaze
Napsal: stř říj 29, 2014 14:27
od Jan Vaníček
Ano, přesně tu.
Re: Rybník v prahu a na podlaze
Napsal: stř říj 29, 2014 16:25
od tomass
Ještě mě napadlo, když je voda v obou prazích, nemá to společnou příčinu se stáním z kopce, možná pod hranou střechy, nebo možná blízko zdí od kterých odstřikuje prudký déšť ? Třeba ale vůbec ne.
Co ještě třeba víkem kufru, respektive jeho těsněním ? Už si to nepamatuju, jak je to u sedana napojené směrem dopředu, myslím že spára do ztracena do které nebylo vidět.....no a směřovala snad do prahů a podběhů. Pod rezervou a nádrží se občas držívávala voda. Špunt v podlaze se ucpal prachem a poměrně dobře těsnil. Tak jestli se z těch dvou oddělených prostorů nedostalo do dvou oddělených prahů.
Re: Rybník v prahu a na podlaze
Napsal: stř říj 29, 2014 18:01
od smajchl
Ja to pretesnil Polyuretanem PU-40 ten je pruznej a drzi jak svine a de i prelakovat