žiguli 1500 + Skif - Berkym
Napsal: úte říj 14, 2014 11:21
Všetkých Vás pozdravujem.
Rád by som Vám predstavil nový prírastok do mojej zbierky a trhača mojich snov posledných pár týždňov.
Na úvod sa musím priznať, že som škodovkár. Na škodovke som bol odchovaný, prvé moje auto bola škoda 105 a odvtedy sa ich pod mojimi rukami premlelo azda 10 kúskov. Ladu som nemal nikdy. Ani nikto z mojho okolia.
Až raz... Pred asi pol rokom som ako pravidelný čitateľ auto-motor-classics objavil nádhernú ladu 1500 jedného tunajšieho člena a priznám sa, bola to láska na prvý pohľad. Aj keď platonická - pretože v tom čase som okrem služobného a súkromného auta v garáži opatroval aj nádhernú škodu 120GL a vyššia moc (manželka) nepripúšťala žiadnu zmenu vozového parku, čo do kvality ani kvantity.
Napriek tomu som pred letom úplnou náhodou kúpil obytný stanový príves sovietskej výroby značky Skif (predpokladám že ako účastníci tohoto fóra viete o akú úžasnú vecičku ide) v stave rovnom novému s kompletnou dokumentáciou. Aj vyššia moc sa nadomnou zľutovala.... Nastal však problém. Moja škodovka nemala tažné a ťahať skifa za moderným autom nie je ono. Ono problém namontovať ťažné na škodu by šlo, ale investícia je min. 100€ a priznajme si, ťahať chromovaného rusa za plastovou češkou, nič moc. Začal som teda (bez vedomia vyššej moci) pomaly poškuľovať po nejakom ruskom ťažnom valachovi.
Aké však bolo moje prekvapenie, že nájsť žiguli akejkolvek rady v stave aspoň sa približujúcom mojej škode je takmer nemožné!
Po dlhom hladaní sa mi podarilo úplnou náhodou dostať k tomuto "skvostu".
Priznajme si, nie je to žiadny lumen, má už nejaké šrámy a lak nie je pôvodný, ale autíčko má dušu a je po prvom majiteľovi aj s príbehom. A to si u mojich áut cením. Lebo ako sa hovorí: iba autá s minulosťou majú pred sebou budúcnosť. (pôvodne to bolo o ženách)
Žigulík kúpil v roku 1978 ako nový istý pán z dedinky pri topolčanoch ako svoje prvé auto na ministerský poukaz za zásluhy. Vtedy to bolo jedno z najkrajších áut v okrese a všetci boli nań hrdí. Ke´d som ho od pána kupoval lúčil sa s ním takmer 15 minút. Jediný dôvod predaja bol, že mu manželka zakazovala jazdiť. Auto bolo lakované nikedy tesne po revolúcii a to iba z dôvodu výmeny blatníkov. Dá sa tomu veriť, lak je pekne vyzretý a relatívne kvalitný. Horšie to je s aplikáciou chromov po striekaní. Majster sa s tým moc nesral a ostali na pár miestach drobné premačkliny. Zásadný problém je domáca oprava drobnej búračky na masku a blatník, predpokladám, že budem časom musieť meniť blatník a masku.
Inrteriér je vo vynikajúcom stave, potahy tam boli od novoty, takže sedačky sú 1a. jediná drobnosť v interiery je zvlnený koberec pri páke a nesediaci spínač svetiel.
Motor a jazdné vlastnosti- fantázia. Zo škodovkou neporovnateľné!
Viac fotiek tu: http://berkym.rajce.idnes.cz/ziguli
Takže máme doma žiguli a skifa. Už sa teším na leto a na nejaké zrazy.
Rád by som Vám predstavil nový prírastok do mojej zbierky a trhača mojich snov posledných pár týždňov.
Na úvod sa musím priznať, že som škodovkár. Na škodovke som bol odchovaný, prvé moje auto bola škoda 105 a odvtedy sa ich pod mojimi rukami premlelo azda 10 kúskov. Ladu som nemal nikdy. Ani nikto z mojho okolia.
Až raz... Pred asi pol rokom som ako pravidelný čitateľ auto-motor-classics objavil nádhernú ladu 1500 jedného tunajšieho člena a priznám sa, bola to láska na prvý pohľad. Aj keď platonická - pretože v tom čase som okrem služobného a súkromného auta v garáži opatroval aj nádhernú škodu 120GL a vyššia moc (manželka) nepripúšťala žiadnu zmenu vozového parku, čo do kvality ani kvantity.
Napriek tomu som pred letom úplnou náhodou kúpil obytný stanový príves sovietskej výroby značky Skif (predpokladám že ako účastníci tohoto fóra viete o akú úžasnú vecičku ide) v stave rovnom novému s kompletnou dokumentáciou. Aj vyššia moc sa nadomnou zľutovala.... Nastal však problém. Moja škodovka nemala tažné a ťahať skifa za moderným autom nie je ono. Ono problém namontovať ťažné na škodu by šlo, ale investícia je min. 100€ a priznajme si, ťahať chromovaného rusa za plastovou češkou, nič moc. Začal som teda (bez vedomia vyššej moci) pomaly poškuľovať po nejakom ruskom ťažnom valachovi.
Aké však bolo moje prekvapenie, že nájsť žiguli akejkolvek rady v stave aspoň sa približujúcom mojej škode je takmer nemožné!
Po dlhom hladaní sa mi podarilo úplnou náhodou dostať k tomuto "skvostu".
Priznajme si, nie je to žiadny lumen, má už nejaké šrámy a lak nie je pôvodný, ale autíčko má dušu a je po prvom majiteľovi aj s príbehom. A to si u mojich áut cením. Lebo ako sa hovorí: iba autá s minulosťou majú pred sebou budúcnosť. (pôvodne to bolo o ženách)
Žigulík kúpil v roku 1978 ako nový istý pán z dedinky pri topolčanoch ako svoje prvé auto na ministerský poukaz za zásluhy. Vtedy to bolo jedno z najkrajších áut v okrese a všetci boli nań hrdí. Ke´d som ho od pána kupoval lúčil sa s ním takmer 15 minút. Jediný dôvod predaja bol, že mu manželka zakazovala jazdiť. Auto bolo lakované nikedy tesne po revolúcii a to iba z dôvodu výmeny blatníkov. Dá sa tomu veriť, lak je pekne vyzretý a relatívne kvalitný. Horšie to je s aplikáciou chromov po striekaní. Majster sa s tým moc nesral a ostali na pár miestach drobné premačkliny. Zásadný problém je domáca oprava drobnej búračky na masku a blatník, predpokladám, že budem časom musieť meniť blatník a masku.
Inrteriér je vo vynikajúcom stave, potahy tam boli od novoty, takže sedačky sú 1a. jediná drobnosť v interiery je zvlnený koberec pri páke a nesediaci spínač svetiel.
Motor a jazdné vlastnosti- fantázia. Zo škodovkou neporovnateľné!
Viac fotiek tu: http://berkym.rajce.idnes.cz/ziguli
Takže máme doma žiguli a skifa. Už sa teším na leto a na nejaké zrazy.