Stránka 1 z 2
Oprava zapečených píst. kroužků
Napsal: stř bře 01, 2006 15:52
od Šubi
Ahoj, zjistil jsem, že mám zapečené pístní kroužky. Chci se zeptat, jestli je lepší dát na opravu motor s kroužkama a nebo vyměnit komplet celý motor. Co se vyplatí a co je lacinější?
Předem děkuji za rady.
Napsal: stř bře 01, 2006 16:14
od zigulman
Jak jsi zjistil ze mas zapecene pistni krouzky?
No me kdysik jeden postarsi mechanik poradil nalit do valcu petrolej a nechat chvilku pusobit,treba pres noc,rano tam dolit a klikou protocit,ze by se snad mohly uvolnit.Ale potom musis vymenit olej nez to nastartujes.
Napsal: stř bře 01, 2006 16:46
od Šubi
No, zjistil jsem to podle toho, že když otevřu víčko na dolévání oleje, tak z toho fouká vzduch. Dnes jsem se ptal i v autoopravně a tam mi řekli, že je to tohle.
Napsal: stř bře 01, 2006 16:51
od Nulašestka
Šubi píše:No, zjistil jsem to podle toho, že když otevřu víčko na dolévání oleje, tak z toho fouká vzduch. Dnes jsem se ptal i v autoopravně a tam mi řekli, že je to tohle.
Jenže trochu to fouká vždycky. Záleží na tom jak moc to fouká,jestli pravidelně a jestli to fučí při vyšších otáčkách jak fukar nebo jen tak středně...a co je to středně žejo...a co když vyndáš měrku na olej?Fouká to hodně i tam?
Napsal: stř bře 01, 2006 16:56
od Šubi
Tak fouká to dost na volnoběh. Olejová měrka vylítla za jízdy, že byla ucpaná hadice k sání a to zařízení co tam je. Jinak málo to beru, ale moc to ne. Papírek se tam neudrží.
Napsal: stř bře 01, 2006 19:20
od Vašátor
To co popisuješ poukazuje na netěsnost pístních kroužků. To ovšem neznamená, že budou zapečené. Už můžou být opotřebované a tudíž málo těsnit. Doporučil bych motor rozhodit a kroužky vyměnit. (shodíš vanu, odšroubuješ ojnice, shodíš hlavu a vrchem to vytáhneš). Než nějaké laborovaní, asi bych udělal toto.
Jinak pístní kroužky stojí kolem 500Kč. Hlavně ne Polský

Napsal: stř bře 01, 2006 21:45
od Ondra 07
NO tenhle problem jsem resil, na 4. pistu jsem mel rozlamany krouzky a samotnej pist byl pekne spalenej.Taky jsem uvazoval jestli to nevyhodit cely, ale nakonec jsem to dal do seriozniho servisu (kde nad Ladou neohrnujou nos).Prislo se pri tom i na prasklinu v hlave,kterou se dostava olej do valce.Takze kdyz to zhrnu: zavareni hlavy,vymena pistu + krouzku na nem,novy olej s filtrem, serizeni veltylu, nova gufera na nich.Cena i s praci 4500,- Ale stalo to za to,chodi jak vino.
Napsal: stř bře 01, 2006 22:29
od Deli
Podle me je lepsi si udelat GO na svem motoru a nejkych 200tis by mel byt klid ...
Muj motor ma najeto neco malo pres 20tis a to "foukani" tam mam taky. A pistni krouzky mam jeste original ...
Napsal: čtv bře 02, 2006 09:38
od Marek
Milý zlatý Šubi.
Všechny Lady foukají jako prase. Je to dáno konstrukcí motoru a nedá se s tím nic dělat.
Pokud Ti ovšem vylítla měrka, je ten tlak neúnosný a pak je to na opravu.
Teoreticky by mohlo stačit vyměnit pouze kroužky. Zda jsou písty poškozené poznáš až po jejich demontáži.
V žádném případě Ti ale nemůžu doporučit použití polských nebo ruských kroužků, jejich kvalita je tak mizerná, že za pár tisíc km to budeš dělat znovu. Doporučuji Ti GOETZE. Jejich cena je sice trojnásobná, ale za kvalitu se platí.
Napsal: čtv bře 02, 2006 10:04
od Vašátor
Já se setkal i s pár kouskama, u kterých to nefoukalo vůbec. Slovy
vůbec 
Napsal: čtv bře 02, 2006 10:22
od Wolf
Marek píše:...Všechny Lady foukají jako prase....
V tom s Tebou Marku nesouhlasim.
Vašátor píše:Já se setkal i s pár kouskama, u kterých to nefoukalo vůbec. Slovy
vůbec 
Ani nevim, ze jsi mi prohlizel motor

. W.
Napsal: čtv bře 02, 2006 11:43
od Majo
Wolf píše:Ani nevim, ze jsi mi prohlizel motor

. W.
no, tak to potom aj moju 17ku

Je to divne, no vobec to odtial nedymi, dokonca mam po 8tkm cisti filterbox, ani stopy po oleji. A takisto sviecky su ako nove, takze ani popri kruzkoch olej neprejde. Ze by rusaci vylepsili technologiu(alebo zohnali lepsie kruzky)?

Napsal: čtv bře 02, 2006 12:19
od JmJ
Majo píše:Wolf píše:Ani nevim, ze jsi mi prohlizel motor

. W.
no, tak to potom aj moju 17ku

Je to divne, no vobec to odtial nedymi, dokonca mam po 8tkm cisti filterbox, ani stopy po oleji. A takisto sviecky su ako nove, takze ani popri kruzkoch olej neprejde. Ze by rusaci vylepsili technologiu(alebo zohnali lepsie kruzky)?

nemuze to fakt nejak souviste treba s tim, ze 1.7 byli delany s katem a pro splneni nejakych narocnejsich norem? ze by bylo nutne motor upravit/vyrobit tak, aby neslo zpet do sani tolik bordelu? ze by to tedy opravdu nejak vylepsili

.
Napsal: čtv bře 02, 2006 16:36
od Vašátor
Já se na tohle poslední dobou celkem koukám a již jsem viděl nedýmící 2101, 2105, 21061 .... takže všechno "starý" koncepce motoru. No, on je to defakto sice pořád stejnej motor, ale myšleno jako ve starejch modelech
Wolfe: Na Tvuj motor se rad podivam, zatím jsem měl tu čest jen z venku

a je to prostě nádhera

Napsal: pon bře 06, 2006 19:50
od dmatej
Já foukám taky dost, ale ruku tam udržim
Asi by to taky časem chtělo, no.... zdá se, že olej to ale nežere.