Stránka 1 z 1

nebrzdici rucka

Napsal: stř zář 03, 2014 07:44
od JmJ
Aljosa dostal stk na mesic s tim, ze rucka nebrzdi temer vubec. Pred stk sme meli vaz na rampe a lanovody chodily oba dva stejne. Rozhodil sem to, overil sem, ze lanovody fakt chodi uplne volne, pakny maji dost oblozeni, samostavy chodi, neb brzdovy pedal ma spravny chod a na stk zadni provozni brzdy byly ok. Slozil sem to, rucku seridil na fest na tri zuby a ... nic. Auto se rozjede na volnobeh s ruckou zarvanu na doraz. Pripadal sem si jak idiot a nakonec dsel k zaveru, ze jedine, co muze vadit, je delka pruzin na lanovodech v bubnech. Ustrihal sem tak 15 zavitu pruziny a hle, uz to brzdi. Sice ne buh vi jak, na asfalte se kola do bloku dostanou dost tezko, ale brzdi to.

Prijde mi to ale cele dost divne. Lanko vypada jinak jako nove, jen je docela dlouhe, podle umisteni serizovaci matice. Dlouhe bylo i pred zkracenim pruzin, Nesetkal se s tim nekdo? Konzultoval sem to s drobkem a ten rekl:"toz co, usmikni par zavitu a hotovo".

Re: nebrzdici rucka

Napsal: stř zář 03, 2014 08:25
od Luděk Musil
Mám pocit, že jsem se setkal s něčím obdobným.
U mě to bylo "jenom" dlouhý lano, takže abych tu ručku mohl seřídit, tak jsem podkládal seřizovací matici (na krátkém lanku od páky) asi 8-mi M10 maticemi.
V Aljošově případě bych měl pocit, že má s velikou pravděpodobností vychozenou rozpěrnou tyčku :idea: . L.

Re: nebrzdici rucka

Napsal: stř zář 03, 2014 11:54
od Vašátor
A nebo to také může dělat držák lanovodů v podlaze. Měl jsem podobný problém na Ladátorovi. Při zatažení ruční brzdy se držáky bowdenu i s podlahou přihnuli a bylo po srandě. Po puštění ruční brzdy se tento držák i s podlahou vrátil do původní polohy, takže pod autem poznat nic nebylo. Kupodivu tomu výrazně pomohlo promazání lanovodů, ale stejně to brzdilo dost mizerně. Všiml jsem si toho až když jsem ležel pod autem a bratránek tahal za ruční brzdu.

Re: nebrzdici rucka

Napsal: pon zář 08, 2014 18:08
od tomass
Nemohly by být ty rozpěrný páčky omačkaný (opotřebovaný) ? Na Ladě se mi to sice nestalo, ale u Fiata byly omačkaný každých 4-5 let a ani se to na nich vizuelně nezdálo tak špatný. U předchozího fiata byl zarezlý nýt (ale to je byl trochu jiný patent - horší řešení páček ruční brzdy).
Ručku používám furt (téměř na každé křižovatce) a jen mažu lanka. Nic takovýho jsem si u Lady ani nedokázal představit. Poslední seřízení ručky před asi 10 lety, možná při výměně zadních prasátek a brzdí na 4 zub (za ta léta se to skoro vůbec nevytáhlo). Tak stabilní ručku jsem ještě u žádnýho jinýho auta nezažil.

Re: nebrzdici rucka

Napsal: stř zář 10, 2014 12:33
od JmJ
Nic jineho nez opotrebeni paky/rozpernych tyci nebo nosnych casti paken to byt nemuze. Inu pokrok je znat. Taky to na lade po 25 letech a 200 000 km neznam. Tady to prislo po ani ne 100 000 km.